Me gusta Peru! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Me gusta Peru! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Me gusta Peru!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

24 Januari 2011 | Peru, Huaraz

Ik ben verliefd! Op de bergen in Peru! Huaraz is onze megaleuke uitvalsbasis, van waaruit we ontzettend veel leuke, spannende en vooral prachtige tochten maken! De Peruanen zijn ontzettend aardig, de natuur overweldigend mooi, we hebben een giga-gezellige groep, we proeven hier echt de Peruaanse cultuur en delen deze bijzondere ervaring met zn 28-en..!
Huaraz ligt in de provincie Ancash ten noorden van Lima, het prachtige Cordillera Blanca ligt hier en heeft meer dan 20 toppen van boven de 6000 meter..! Dit betekend uitzichten op besneeuwde bergtoppen (en de hoogste berg van Peru, de Huascaran!) vanuit het hotel ;)
We hebben oa de Caral ruines bezocht, hebben in Vicos zonder stromend water, elektriciteit en wc 2 nachten in de middle of nowhere doorgebracht bij een superlief gastgezin, daar brood gemaakt met de kids, prachtige tochten gemaakt door de bergen, bos, over beekjes, door de rivier (en dan ook echt schoenen uit en koud dat het was!), de Chavin runines bezocht, weer bij een ander gastgezin in Humachucco verbleven, cavia gegeten, koeienhart, maisdrankjes gedronken, coca-thee en uiteraard ook de Peruaanse pisco sour..! Stappen is gezellig, we hebben op een hoogte van 5200 meter een gletsjer bezocht, alle route die we per bus afleggen zijn bijzonder, we hebben mega-jenga gespeeld, Spaanse lessen gehad, marktjes hier in Huaraz leeggekocht, leuke mensen ontmoet en veel geleerd over duurzaam toerisme, de aardbeving van 1970, rituelen, dansen, bij de heilige boom kracht en energie vragen in het quechua (2e taal hier) en nog veel meer..! Het is prachtig, overweldigend, de zon schijnt, kortom, een goede reden om verliefd te worden op dit gebied..! : )
Elke dag is vroeg op, vol en inspannend en iedereen heeft dagen gehad waarop onze darmen het eten niet echt wisten te waarderen, maar deze reis was het dubbel en dwars waard..! De laatste lootjes wegen het zwaarst en dus was gister wat minder leuk.. De hoogte (
elke dag tussen de 3000 en 5000 meter) en de volle, drukke dagen hebben voor een aantal van ons zijn tol geeist.. Het ziekenhuis is bezocht na een val van 8 meter hoogte tijdens het ijsklimmen, de ambulance heeft vannacht een van ons met spoed naar Lima (dat op zeeniveau ligt) gebracht, vanwege hoogteziekte en lang niet iedereen heeft elke dag mee kunnen doen aan het programma. Vandaag is dan ook het programma gecanceld en genieten we van de laatste zonnestralen in Huaraz.
Ik wou dat ik hier langer blijven kon en heb spijt dat ik de verlening niet gewoon geboekt heb. Maar aan de andere kant heb ik dan een geweldig goede smoes om terug te komen naar Peru..! ;)
Er zijn vast nog tig dingen die ik vergeten ben te vertellen, want we hebben echt onwijs veel gedaan, gezien en beleefd! Wat een ervaring en wat een genieten!

Un beso,
Agnes

  • 24 Januari 2011 - 18:59

    Carola:

    Agnes! Wat is dat altijd leuk als ik jouw naam in mijn inbox zie verschijnen, dat er weer een update is! :D
    Dit klinkt echt onwijs/super/te gek/enz! Zoals je echt de cultuur daar leert kennen, dat is zo bijzonder! Ben jij nog wel helemaal gezond en kunnen je darmen de cavia en de koeienharten aan?

    Ik kijk er al helemaal naar uit je weer in real life te spreken, om je verhalen te horen en de foto's te zien!

    Geniet er nog van daar! Hopelijk zie ik je snel weer als je terug bent. En een goede reis!

    Liefs!


  • 24 Januari 2011 - 21:08

    Linda:

    Hey Agnes,

    weer een leuk reisverhaal. Je krijgt er geen genoeg van hè.... Echt leuk dat je ook steeds weer de kans krijg zulke leuke reizen te maken en allemaal leuke dingen te beleven. Geniet er nog even van.

    Groetjes Linda

  • 24 Januari 2011 - 21:17

    Suzanne:

    Heey Agnes!

    Wat een verhaal weer. Is er iemand van jou groep 8 meter naar beneden gevallen? Goed afgelopen hoop ik!
    Je hebt weer veel gezien lees ik al, onwijs leuk hoe ik daar als lezer helemaal een beeld van kan vormen door de manier waarop jij alles omschrijft! Erg leuk!

    Goeie terugreis!

  • 27 Januari 2011 - 12:02

    Mamus:

    Fijn te lezen dat het je weer uitstekend goed bevalt, had eerlijk gezegt ook niet anders verwacht. maar er zijn wel heftige dingen gebeurt, hoop dat alles toch nog goed komt, en m'n schoenen hebben die de tocht ook overleeft? of heb je ze in het water laten vallen ;-), tot gauw.
    liefs Mamus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huaraz

Me gusta Peru!

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Me gusta Peru!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 47788

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: