La selva y mas..! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Agnes Moes - WaarBenJij.nu La selva y mas..! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

La selva y mas..!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

11 Juli 2011 | Peru, Huaraz

Hallo lieve allemaal!

We zijn heus heelhuids teruggekomen uit de jungle!
Vraag niet hoe, maar het is me gelukt..! ;)

Het was een heeele bijzondere ervaring; we hebben 5 dagen gelopen door een Jurassic Park-achtige omgeving: heuvels vól met bomen zover je kijken kon, het was één groot bladerdek! Prachtige uitzichten dus, alsof we door plaatjes van het Wereld Natuur Fonds liepen! Dat zei ik ook steeds :)
Ik was weer opnieuw even Ranger! ;)
Alleen nu liep ik écht in de jungle! Met verschillende mooie landschappen toch ook: smalle paadjes (amper belopen door toeristen), omgeven door onbekende bomen en planten of aan één kant volledig begroeid en aan de andere kant een afgrond waar je soms u tegen zeggen zou, maar waardoor je dan wel weer die prachtige uitzichten te zien kreeg; en soms liep je tegen een boom aan waarvan de stam zo ongelooflijk breed was, dat je wel even omhoog kijken moest en als je dat dan deed, kon je je ogen niet geloven.. Daar ergens tientallen meters boven me was dan ergens een top te vinden, maar die kon ik niet eens zien, zo begroeid was alles, maar dat het een hoge boom betrof, was wel duidelijk, en des te meer: onvoorstelbaar..! Of we liepen over velden, door koffie- of bananenplantages, dwars door rivieren, waar de gids ons allemaal moeiteloos doorheen loodste.
Miguel was onze gids en er waren nog 2 zogenoemde ‘porters’ bij die niet onze eigen spullen droegen, maar de meegebrachte tentjes, matjes, slaapzakken en lunch bij zich droegen.
Wat een respect voor deze jongens; niet alleen omdat ze zoveel bij zich droegen, maar ook omdat ze op hun gemakje door alles heen liepen..!
Vooral dóór alles heen ja, want alhoewel het wandelen nu geweldig relaxt klinkt allemaal, was het tegendeel qua wandelgedeelte het geval.. Wat vond ik het een zware trekking! Niet alleen omdat we elke dag flinke stukken aflegden (soms tot wel 6- 8 uur lopen), maar het grootste gedeelte van de paden waren helemaal belopen door ezels en omdat het daar natuurlijk veel regent, was het één grote modderpoel..! Het is nog niet eens zo erg om tot je enkels in de modder weg te zakken en je schoenen continu vol te hebben met een kilo extra gewicht, maar wat het zo extra zwaar maakte, was het hele geglibber over die smalle paadjes naast afgronden en omhoog/omlaag, je moest zó opletten waar je je voeten neerzette, het kostte me de grootste moeite en als Guido’s hand er niet was geweest om fijn te knijpen en me over de modderpaden te loodsen, was ik nog véél vaker onderuit gegaan..! :)
Ook zonder de modderpaden was het af en toe zwaar; zo moesten we ergens naar beneden waar helemaal geen pad liep! We hebben het moeten doen met de takken en stammen van de bomen waar we ons aan konden vastgrijpen, haha!
Gezellig was het gelukkig zeker! We waren op pad met 5 kletsgrage Amerikanen: een oom en tante en 3 van hun neefjes, een tweeling van 19, Dan en Chris, en de jongste, Brian, is 17 jaar oud. Heel gezellig mee gehad, al mijn herinneringen aan mijn tijd in Amerika kwamen weer terug en zelfs de camp fire songs werden herhaald..!! Lee Ann was blij dat er nog een andere vrouw meewas :) We hebben elkaar de oren van het hoofd gekletst, en zoals alle ‘goede’ Amerikanen, ze kunnen zo heerlijk overdreven reageren op dingen..! Zij gelukkig op een positieve, leuke manier :)

Qua weer en muggen hebben we wel veel geluk gehad! Regen pas op dag 3 in de ochtend volgens mij en vervolgens alleen in de vroege ochtend of ’s nachts.
Overdag nagenoeg geen muggen, we liepen aardig mugvrij door de bushbush. Alleen bij schemer kwamen ze je aanvallen.. We hebben ons vol gesmeerd met antimuggenspray, maar het mocht niet baten, we zaten er onder! Tenminste, vooral enkels en benen. En helaas ook onze billetjes, want tja, voor, tijdens of na schemer plassen, dan moet toch echt je broek naar beneden en wc's kennen ze daar natuurlijk niet en dus hang je in de open lucht vlak boven de grond..! ;) Haha, ook dat was weer heel bijzonder, heb de meest bizarre ‘wc’s’ mee mogen maken..!

Qua flora hebben we heel wat prachtige bloemen, bomen, planten, bananen- en koffieplantages gezien! Soms liep je ineens tegen een huis van smalle lichte boomstammen op; bleek het een grote groep bamboe te zijn, meeeeeetershoog, echt enorm! Daarbij vergeleken zijn wij echt piepklein. Ook liepen we vaak door lage bomen met bloemen waarvan ze het kleurige stuifmeel gebruiken om hun gezicht mee te verven..!
Qua fauna viel het mee; we hebben geen echt grote wilde dieren gezien. Wel zat het vol met vlinders! Vlinders all over, alle kleuren en all sizes..! Prachtige gezien en toch nog veel op de foto kunnen zetten! Één keer een jungle-krab tegengekomen die waakzaam zijn rots waar wij langs moesten, in de gaten hield..! Bij de mensen waar we sliepen waren wel altijd dieren, maar dan ‘gewoon’ cavia’s en kippen om te eten en honden om de boel te bewaken. Bij de één was een jonge pup, bij de andere was een nest jonge katjes en nog weer bij een ander was een aapje! Dus toch nog een aapje gezien :) Het was wel een soort huis-aapje, maar tam was het zeker niet, het kwam alleen steeds stiekem over het randje van het hutje naar ons staren, heel leuk :)
En dan die ene keer dat Miguel, onze gids, ineens een duizendpoot voor zijn voeten opraapte en ons een groot, dik en zwart beest zien liet. Dit was niet zomaar een grote duizendpoot, de bewoners gebruiken het ‘sap’ onder zijn voetjes om hun tanden mee te poetsen.. 8l En zo gezegd, zo gedaan, Miguel bedacht zich niet en nam het beest naar zijn mond, drukte de onderkant tegen z’n tanden en ‘at’ zo het ‘sap’ van het beestje..! Het schijnt te branden, maar de tanden schoon te maken, dus dan maar zo, nietwaar? ;)

We liepen elke dag dus een flink stuk door de jungle en vooral op dag 2: ook dwars door de rivier! We hebben dezelfde rivier wel 16 x (!) mogen doorkruisen die dag en wat vonden we dat allemaal geweldig!
Daar was je op ingesteld, dus het maakte allemaal niet uit hoe vies of nat je verder liep, even later moest je er toch weer doorheen..! ;)

We sliepen dan vervolgens bij mensen ‘thuis’ of in een gemeenschap. Thuis bij de mensen betekende dat je precies kon meemaken hoe zij wonen en dus ook leven: ze wonen in houten hutjes, zonder elektriciteit of stromend water, maar toch hebben ze alles wat ze nodig hebben..! Ze slapen niet op bedden, maar gewoon op een stuk hout of natuurlijk in een hangmat. De meeste huisjes staan op palen, vanwege de vele regen en ook vanwege dieren/ongedierte.
Een gemeenschap is eigenlijk een klein dorpje. We sliepen altijd in onze tentjes, helemaal niet koud, sowieso vond ik het weer heerlijk.

Daar ‘thuis’ kregen we dan avondeten en ontbijt, meestal een soort aardappel (yuca) en soep met vis.. Na een tijdje waren we dat wel zat, haha. Vooral die ene vis die meer graat dan vis was.. ;) We zijn iig flink afgevallen in deze dagen..! Gelukkig was er af en toe ook fruit, wat je ook zo vers uit de jungle halen kunt! En de chifles niet te vergeten!! Oh, wat hebben we daar van genoten: chifles zijn eigenlijk chips gemaakt van een bepaalde soort banaan, gefrituurd en dan lekker gezouten..! Hmmm, als er chifles waren, waren we meteen om :) Gelukkig konden we ons tijdens de yuca en vissensoep verlekkeren met de gedachte aan dubbele cheeseburgers, reeses buttercups, coldstone-ijs en Lucky Charms..! Haha, voor de meeste niet bekend, maar ik heb me er in Amerika vreselijk schuldig aan gemaakt en het was leuk ook daaraan herinnerd te worden! Of ik nog hele speciale dingen gegeten heb daar? Hmm, waarschijnlijk heb ik die verschillende soorten vis nooit eerder gehad, was de verse chifles voor het eerst en was het fruit dat er was, verser dan vers..! Heb meerdere malen papaya geprobeerd, maar deze vond ik toch echt heerlijk!

Het was de eerste keer dat Guido deze reis had verkocht, dus hij was ook vooral mee om te kijken wat er verbeterd kan worden. Nou, bijvoorbeeld het eten dus. Het was vaak te eenzijdig en vaak niet genoeg. We waren natuurlijk midden in een plek waar ontzettend veel vers fruit te halen valt, maar we kregen er maar weinig van helaas. Wat we aan fruit kregen, was dus wel heeeeeeel erg lekker: papaya, bananen, ananas, etc.!

Als we eind middag aankwamen bij onze slaapplaats (we sliepen dus elke nacht ergens anders), dan was er altijd wel de rivier in de buurt waar we dan lekker in gingen 'douchen'! Even zwemmen, haar wassen, inzepen en spoelen maar..! De avonden waren kort, want we waren elke dag ontzettend moe, dus vroeg slapen. Ook vroeg op natuurlijk, soms om 8uur al weer weg.

Ook hebben we de cargamonos gebruikt! Dat is een jeep met ruimte achterop om mensen op te vervoeren! Als je cargamonos vertaald betekend het ook letterlijk: "het draagt apen". En dat doet het eigenlijk precies! Als je achterop staat, moet je je vasthouden aan de buizen die er bevestigd zijn (een soort harnas van stevige buizen) en dan zijn we net allemaal aapjes die aan de jeep bungelen, haha! Wij hebben er op de heen- en terugweg een stuk (eerste keer 4 uur!) op mogen meemaken en het was geweldig! Die auto's kunnen alles aan, ook de modder! Dus we glibberden ons een weg door de eerste stukken modder alsof het niets was..! En wij werden goed heen en weer geslingerd, maar op een leuke manier, we hebben er allemaal van staan genieten..! :)

Ook ben ik voor de jungle-trip aan in Lima geweest. We sliepen bij vrienden van Guido, een heel aardig en gezellig stel. We zijn nog de stad in geweest samen en dus weet ik nu ook wat meer van Lima! Het is een bijzondere stad, en een enorme stad moet ik zeggen..! Er wonen gewoon 9 miljoen mensen! Dat is je bijna niet voor te stellen! Er zijn heel veel wijken en ze zijn eigenlijk allemaal een stad op zich. Lima heeft 2 kanten: er zijn er de wijken waar de onderste laag van de bevolking woont, dus waar veel armoede heerst en veel criminaliteit is. Deze wijken zijn slecht onderhouden en je rijdt er bijvoorbeeld doorheen als je aankomt met de bus. Dan is het niet gevaarlijk hoor, dat is natuurlijk vooral laat en 's nachts. Maar je kunt dan vanuit de bus wel zien dat er weinig geld in wordt gestopt, waardoor de huizen en straten heel grauw, vies en lelijk aandoen. Dan heeft Lima gelukkig ook heel veel mooie wijken en dat is eigenlijk een beetje net zoals in Amerika: er zijn mooie onderhouden huizen en straten, warenhuizen, alle ketens uit Amerika zijn er te vinden, zoals de McDonald's, de Starbucks en noem maar op. Alle grote kledingmerken zijn er te koop, er zijn mooi aangelegde parken en omdat er veel verschillende mensen wonen, maar iedereen het goed met elkaar vinden kan, heerst er een fijne, goede sfeer! Ik vond het erg leuk om er 's avonds rond te lopen, er wat te eten en te winkelen (eindelijk! ;) ). Alles kan er. We zijn ook in het oude gedeelte van Lima geweest, waar nog veel koloniale gebouwen zijn terug te vinden en we hebben daar een bezoek gebracht aan een kathedraal en de catacomben die er onder 'liggen'. Deze liggen nog vol met beenderen, heel bijzonder om daar een rondleiding te hebben gedaan. De wissel van de wacht bij het presidentiële huis hebben we nog gezien; er staan echt prachtige gebouwen. Toen ik op de zaterdag aankwam in Lima, heb ik dus die avond in de wijk Miraflores rondgelopen rondom Park Kennedy. Zondags een mall die in Miraflores in de rotswand aan de kust gebouwd is bezocht en vervolgens dus de oude binnenstad.

Vanaf Lima was het die maandag nog ongeveer 7 uur tot aan La Merced, vanwaar we die dinsdag zijn begonnen met de tocht. Toen we op de zaterdagavond na de tocht weer terugwaren in La Merced, sliepen we daar in een hotel en hebben we de volgende ochtend de Amerikanen uitgezwaaid die alvast weer teruggingen naar Lima. Wij hadden die dag nog samen in La Merced, zodat Guido in alle rust het programma kon doornemen met de gids. Dat was alleen snel klaar en dus hadden we nog de hele dag! We hebben een motor gehuurd en zijn op pad gegaan! We hebben onder andere watervallen bezocht, daar onze meegebrachte lunch opgegeten en eind middag weer terug. Ik heb onderweg terug naar La Merced nog m’n eerste motorrijles op een voetbalveldje gehad..! :D Guido achterop en toen ik na 20 keer de motor te hebben laten afslaan, eindelijk een rondje maken kon, was het toch eigenlijk best heel erg leuk..! Dus nog een paar rondjes gemaakt! We hebben die avond een lekkere pizza gegeten en natuurlijk was het fijn weer eens een echte douche te kunnen nemen, haha! Om 22uur die avond hadden we de nachtbus naar Lima, waar we de volgende ochtend om 5uur aankwamen. We hebben de taxi genomen naar die vrienden van Guido, daar nog tot 8 uur wat op de bank gedommeld en om 13uur zaten we in de bus terug naar hier, naar Huaraz, die tocht duurt ook 7 a 8 uur..! Flinke reizen gemaakt dus! Maar bijzonder was het zeker!

Vervolgens ook alweer wat leuke uitstapjes mogen meemaken: we zijn op een zondag met een grote groep gaan picknicken! Vanwege de verjaardag van Lot (een Belgische, met wie we samen dat katje hebben, Pelu). Ze had veel mensen uitgenodigd en iedereen kon! Dus gingen we met z’n allen op pad, zo’n 22 personen! En niet naar zomaar een plek, maar naar Hatun Machay, ofterwijl "Het Stenen Bos". Het ligt op een dik uur rijden van Huaraz en het is heel bijzonder! Ik wist niet wat ik me er van voor moest stellen, maar stel je dit voor: je rijdt een dik uur met niets anders om je heen dan vlaktes en uitzicht op de bergketens aan beide kanten van de vallei. Dan ineens steek je naar rechts, de rechterbergketen over (die daar niet meer zo hoog is (de Cordillera Negra) en weer niets anders dan prachtige heuvelige vlaktes om je heen. Dan ineens ben je er: en zie je voor je een soort bos, maar dan zonder bomen en alleen maar met hoge stenen en rotsen, tot wel 30 meter hoog..! Heeeel bizar, maar prachtig! En het leuke: een paradijs voor wandklimmers! En natuurlijk waren er een aantal fanatiekelingen die hun spullen voor het klimmen hadden meegebracht, dus iedereen kon klimmen! Ook ik! Heb nu dus voor het eerst outdoor wandgeklommen en het was geweldig! 20 a 25 meter hoog, een niet te moeilijke route, maar ik voelde het vervolgens wel in m’n armspieren, haha! Iedereen had eten en drinken meegenomen en hebben we dat lekker met elkaar gedeeld. Weer veel interessante nieuwe mensen ontmoet, bijna allemaal buitenlanders die hier wonen! Voornamelijk Nederlanders, Belgen, een Duitse, Amerikanen en Fransozen. Er waren denk ik maar 4 Peruanen, haha. Heel gezellig! Wij waren op de motor gegaan en de rest in 2 busjes! Dit doen we vaker!

Natuurlijk wordt er ook nog wat gewerkt ;)
eindelijk zit ik niet meer op kantoor, maar ben ik lekker in Huaraz op zoek naar travellers die mij willen helpen met de enquête..! 3 dagen in de week in Huaraz en 2 dagen naar een van de plekken in de bergen. Mijn enquête gaat dus over bepaalde toeristische attracties hier in de omgeving (en wat daaraan verbeterd worden kan), die behoren tot de gemeente die naast Huaraz ligt (Independencia). Deze zijn mooi en worden ook wel bezocht, maar de meeste mensen komen hier toch voor bepaalde andere meren en bergen en dus is het nog best lastig mensen te vinden die bij een van 'onze' toeristische attracties zijn geweest..! Maar het is wel leuk, want ik loop lekker door Huaraz en spreek iedereen aan die in my opinion relax over straat loopt (of op een bankje in het park zit). Leuke gesprekken gehad al en praat zo met iedereen van over de hele wereld! Heb inmiddels al 37 enquêtes en loop daardoor nog niet eens zo gek ver achter..! Nog ongeveer 300 te gaan, haha. Maar heb nog 8 week!
Ook heb ik geregeld dat ik bij een leuk en trendy cafe hier (Cafe Andino) eens per week langs mag komen om hun gasten te vragen. Is leuk, want dan bestel ik ook wat te drinken (zo eind middag een lekkere laté ofzo ;) ) en blijf ik gewoon de hele avond tot ik weer wat leuke gesprekken (en oja, ook enquêtes ;)) erbij heb..! Hetzelfde geld voor restaurant Kristof, waar men ook wel komt om te relaxen en waar een Belg (Kristof dus) de baas van is en een vriend is van ons :) Daarnaast mag ik ook hetzelfde doen bij Hostal Churup, waar ik dan boven mag komen enquêteren. De dochter van de bazen van dit hostal is getrouwd met een Nederlander en ze is net bevallen van de derde, dus paps en de andere 2 kids zijn nu ook in Huaraz en ze spreken allemaal Nederlands/Spaans, heel grappig :) Churup heeft een erg leuke bovenverdieping, met open haard namelijk en heerlijke banken eromheen :)
Dat zijn dus wat adresjes die ik eens per week aandoe in Huaraz en voor de rest slenter ik wat over straat, langs de meest bezochte plekken/pleintjes/parkjes en ga ik naar de busterminals wanneer er bussen vertrekken, dit helpt ook erg goed..!
Dus qua werk zit ik de komende weken wel gebakken :)

Na de jungle nog wel een flinke buikgriep (na wat later bleek toch iets heftiger dan een buikgriep..) opgelopen, maar na 3 week ben ik er eindelijk vanaf met de juiste medicijnen en een je-mag-niets-vers-dieet, dus vanaf morgen kan ik eindelijk weer aan de vitamientjes..!

We passen nu 4 weken op het huisje van onze Belgische vrienden (Lot en Laurens). Zij zijn in België voor een bruiloft :) Heerlijk om een heel huisje te hebben met alles erop en eraan, inclusief tuin en dakterras..! En natuurlijk Pelu, ons jonge katje! Het is een dikke deugniet! Op het ene moment lief en aanhalerig (lekker bij je komen liggen enzo, zoals nu, half op mij, half op het toetsenbord :)), maar soms kan hij ook echt vervelend zijn hoor, haha! Een echte jonge kat!

Guido is nu in Lima en zal de komende tijd veel op pad moeten met klanten, vanwege het hoogseizoen hier. Maar, het gaat goed met RESPONS en in augustus als hij voor bijna 2 week in het Zuiden van Peru zijn moet, gaan we nog wel een weekendje meeten in Lima en gaan we oa een fietstour doen..!! Whaa, dat lijkt me echt supervet! Wist niet dat het er was, maar door de leukere wijken van Lima blijkt er een te zijn en Guido heeft m ook nog niet gefietst..! We mogen gratis mee, want Guido heeft geregeld dat hij het misschien wel wil gaan verkopen in een van zijn nieuwe reizen, dus dan moet hij natuurlijk wel even weten wat voor tour het is ;)

Dit weekend zijn we naar Huari geweest, 3 uur met de motor hier vandaan, dus het was weer een beste rit! Guido moest daar zijn voor een meeting en dus vroeg hij of ik meewilde en hebben we er een weekendje weg van gemaakt..! :) Het ligt aan de andere kant van de Cordillera Blanca, dus we moesten over een pas van bijna 5000 meter hoog, brrr, fris hoor..! Maar zodra je weer naar beneden rijdt, wordt het weer meteen beter en aangenamer. Zijn door leuke dorpjes gereden en ook Huari is een leuke stad (toch nog 10.000 inwoners), zo ingeklemd tussen de bergen. Daar hebben we gemeet met dus een van Guido zijn gidsen en daar sliepen we in een hostel. In de omgeving hebben we gister (zondag) nog 2 meren (waarvan 1 prachtmeer!) en ruines van de Inca's bezocht! Toen reden we weer terug via Chavin (waar een van de meest bekende ruïnes van Peru liggen, ben ik in januari geweest) om daar nog te lunchen :) Wat een geluk heb ik toch dat ik zo veel van de omgeving zien en leren kennen kan..!

En had ik al gezegd dat Guido waarschijnlijk tot eind januari in Nederland blijft?? :):)
Dit is wel weer even een flinke update voor nu, als ik nog iets vergeten ben, gauw meer!

Hopelijk daar ook alles goed! Lekker aan het genieten van de zomer, vakanties (waar gaan de vakanties heen?), terrasjes en het goede leven..?
Geniet er lekker van, let me know hoe het daar is, wat er allemaal gebeurd en drink een rosebiertje voor me, want die mis ik wel..! ;)

Heeeeel veel liefs vanuit het prachtige Peru!

  • 12 Juli 2011 - 09:14

    Melanie:

    Zo, na een uur lezen kan ik dan eindelijk ook een reactie plaatsen ;) Wat jij allemaal meemaakt zeg! En wat fijn voor je dat Guido lekker wat langer in Nederland is straks.
    Ik weet niet in hoeverre je al op de hoogte bent van de assessments, maar Heleen, Miriam en Miguel zijn al geslaagd! Ik moet donderdag, heb er totaal geen zin in uiteraard!
    Succes nog met je enquêtes en nog heel veel plezier daar!
    xx Melanie

  • 12 Juli 2011 - 16:21

    Marga:

    Hoi Agnes, wat weer een verhaal, van veel dingen wist ik het al, scheelt toch, dicht bij de bron wonen, haha
    Maar moeten we niet even tandpasta oversturen, lijkt me beter als dat daar.
    Doe je best nog even met de enquête', en bij de hotels en busstations lukt dat vast wel, want je moet er wat voor doen toch.
    En als we een rose biertje pakken zullen we aan je denken en toasten natuurlijk, en dan vooral straks op je verjaardag.
    Veel liefs en veel plezier,
    groetjes Marga

  • 12 Juli 2011 - 17:00

    Koby:

    Hoi jungle wandelaar
    zeg dat kan je niet in 1 x lezen dat moet in gedeeltes je hebt zoveel te vertellen dat ik sla het op en lees het nog eens over , er is niemand die je deze ervaring af kan nemen en wat zal
    alles een geweldige indruk op je gemaakt hebben ik hoop en wens dat je de rest van de tijd dat je daar nog in dat verre Peru zit nog heel veel leuke dingen gaat beleven.
    groetjes van Koby

  • 16 Juli 2011 - 13:20

    Suzanne:

    Hey Agnes,

    Wat beleef je weer een avonturen! Leuk om weer ff een update te lezen. Geniet ervan!

    Groetjes vanuit Utrecht

  • 23 Juli 2011 - 23:01

    Bert:

    Hallo Agnes,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat kun je mooi en uitvoerig vertellen en wat zien en beleven jullie veel in Peru. Volg met veel belangstelling het verdere verloop daar.
    Groetjes vanuit Delfzijl, Bert

  • 28 Juli 2011 - 08:09

    Annemarie Olinga:

    hallo agnes
    wat een belevenissen daar voor je
    ik wens je veel succes daar met je enquettes
    groeten annemarie olinga

  • 01 Augustus 2011 - 09:56

    Mama:

    een berichtje van ons uit het O, ZO zonnige noorden :-(, een beetje laat, maar heb het druk, de belevenissen stapelen zich maar op, nog even en je bent een echte Floortje Dresseing;-D, ga vooral zo door dan kom je er wel met die enquettes, heel veel liefs van je Mama

  • 03 Augustus 2011 - 23:08

    Aad:

    Agnes, geweldig allemaal, en wat een avontuur! Fijn dat het goed met je gaat. Ik had je een poosje niet gevolgd
    door van alles en nog wat...
    Morgen ga ik weer PRA doen trouwens
    voor 9 dagen met 12 mannen - tsja
    (but the money*s good !) Een aantal
    dagen daarna weer op reis. Zo blijven we bezig, maar actief als jij...nou nou
    Het beste meid! xxx Aad

  • 28 Augustus 2011 - 18:46

    Jolanda:

    Hey aapje, Ik heb eindelijk even de tijd kunnen nemen voor je verhaal. Mooi geschreven en Peru wordt daarin ook goed gepromoot :-)
    succes! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huaraz

Voy a.. Peru!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2011

Kan het nog spannender..? : )

11 Juli 2011

La selva y mas..!

07 Juni 2011

Por fin, un mensajito..! ; )

20 April 2011

Unos dias mas..!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 47783

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: