Beijing calling..! En met goed nieuws! :) - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Beijing calling..! En met goed nieuws! :) - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

15 Augustus 2008 | China, Beijing

Lieverds! Heb zo goed nieuws vanuit Beijing!
De 2de zilveren medaille voor NL is binnen..! Heb namelijk heus zojuist de 2de prijs gewonnen met de Video Contest..!! :D :D Whaa!
Hoe kan deze McDonald's belevenis nou beter eindigen dan met nog een medaille! :)
En het was weer een heel spektakel! Dacht namelijk dat we gewoon samen met de 2de groep een welkomstborrel zouden hebben + de bekendmaking van de winnaars van de Contest... Maar nee hoor! Zoals aldoor al was de hele pers weer eens aanwezig! En alle hoge piefjes! En weer verscheidene topatleten! Ongelooflijk, ze halen hier echt alles uit de kast! :D
De finalisten moesten als eerste verzamelen, en weer was er een generale van hoe we moesten opkomen enzo, haha! Precies daar en daar staan en dan daar en daar langslopen..! Okeuh! ;)
De hele zaal stroomde vol en na weer wat lofende praatjes werden we voorgesteld, moesten we opkomen, kregen we allemaal een certificaat en handjes van oa Carl Lewis (daar issie weer..! ;) ) We kwamen samen op de foto, en toen was het tijd voor de bekendmaking... Spannend..! Na de uitreiking van brons voor China, begon Gayle met haar praatje over de winnaar van de zilveren medaille.. Het was precies mijn 100 woorden die ze gebruikte voor haar praatje en ik hoorde het dus al gelijk..! Ik stond helemaal achteraan en tegen de tijd dat ik vooraan was, was ze uitgepraat en noemde ze mn naam! Het was zo bijzonder! :D Alweer een beloning! Het houdt niet op, eerst de Big Mac Building Contest en nu ook nog dit! :D
Op het podium kreeg ik mn medaille op mn nek gehangen door Carl Lewis en was ik uiteraard alweer helemaal vergeten waar ik moest gaan staan enzo, haha! ;)
Was zo onder de indruk van alles!
Na de bekendmaking van de winnaar (Estonia!) was het zo genieten en zo leuk! Iedereen kwam om te feliciteren, mijn team, het nieuwe team, leden van het Hospitality Team, leden van McDonald's... Zoveel! Veel wilden zelfs met me op de foto, haha! :D Dat maak je ook nooit weer mee! Dat waren vooral veel Aziatische mensen, zo lief!
Er waren zelfs nog media die speciaal foto's wilden van de winnaars en ook wilde er nog iemand een interview met ons alledrie! :D Dat wordt de hele wereld overgestuurd, en wie het hebben wil, zal het laten zien op tv, maar waar en wanneer is dus helaas niet bekend.
Heb trouwens gehoord dat we later dit jaar nog een dvd krijgen met de leukste gebeurtenissen, dus dat is superleuk natuurlijk! :D
De afgelopen 2 dagen waren ook uiteraard weer zoals je het niet zou verwachten..!
Het diner dat ik 's avonds zou hebben in ons hotel was er eentje met een hele show eromheen! :D
Het begon al met de eerste verrassing toen we moesten verzamelen in de lobby.. Ineens kwamen er een aantal Samurai de trap afgelopen en gaven ze een kleine demonstratie van hun vechtkunsten en daarmee leidden ze het begin van de avond in! :D
We volgden naar de zaal, waar dames in traditionele kleding ons stonden op de wachten!
De hele zaal stond vol met mooi versierde tafels en stoelen waaraan we mochten plaatsnemen! Het eten werd dit keer bediend met 15 (!) gangen! En het was weer heerlijk!
Ondertussen werden we continu verrast door optredens op het podium, met verschillende typische Chinese dansen en gevechtsvormen, heel bijzonder en heel mooi om te zien! :D
Na de show mochten we ons hullen in traditionele kleding, maar de Aziatische teamgenoten van ons waren daar zo druk mee bezig, dat ik maar met hun op de foto ging, ook erg leuk! ;)
Ook waren er nog 2 Gouden Medaille winnaars te gast, die met ons op de foto mochten en handtekeningen uitdeelden! Namen ben ik natuurlijk alweer vergeten, haha! ;)
De volgende ochtend ging de wekker al om 04.45... Want werken van 6 tot 12! Wat een dag! Zou werken in MPC bij de media enzo, maar ze vroegen of ik wilde ruilen voor OLV, okeuh! Nog meer atleten zien vond ik natuurlijk heus geen probleem! :D
Aleen wilden we alle10 aan de counter staan en was ik even later een van de 5 die in de keuken moesten staan!
Nou, onvoorstelbaar hoor, hier komt het..! Zoveel EggMuffins en Appelgebak heb ik nog nooit gezien!
Het ontbijt duurd dus tot 10u en tot dan verkopen we alleen EggMuffins. Het enige wat ik continu hoefde, maar vooral ook alleen maar KON doen, was de broodjes voorzien van boter en kaas..! Want ZOveel broodjes gaan erdoorheen! Het ene na het andere traytje met Muffins verscheen en verdween een paar seconden later weer voor mn ogen..! Na mn pauze moest ik naar het kva, waar ik eerst moest helpen met de Nuggets (continu zater er 100 nuggets in het vet! En dat was een hele lage binlevel..!) Toen het drukker werd, moest ik appelgebak bakken, waar ik even later zelfs hulp bij kreeg! Heb alleen maar appelgebak ingepakt en gestickerd! Meer kon je niet doen, zoveel appelgebak gaat erdoorheen! Hier komt het.. er worden namelijk meer dan 1500 (!) appelgebak per dag verkocht! Ongelooflijk he? Bijna niet voor te stellen, lijkt me!
Nou, geloof me, het was superleuk om mee te maken, maar ik kan even geen appelgebak meer zien..! ;)
Heb na deze laatste shift natuurlijk nog even snel een bezoekje gebracht aan het Nl-se gedeelte van OLV, en met succes! Zie de foto's! Weet alleen dat ze roeien en kanoen hoor! ;)
In het hotel snel even omkleden en toen ben ik met 3 Duitse meiden, Nadja, Yvon en Jasmin weer naar de Jishaw Markt gegaan! Daar waren we al eens geweest, maar was toch leuk om weer even rond te strunen, en met succes! We hebben ons zelfs weer even laten verwennen en nog een voetmassage genomen! :D
Alle3 hebben ze zelfs een extra koffer geshopt, om alle souvenirs in te doen, haha! :D
En ik een leuke (weekend)tas, want die had ik natuurlijk nog niet..! ;)
Na het eten hadden ze voor ons het volgende georganiseerd... een heuse Karaoke-avond! Mocht natuurlijk niet ontbeken! :D
Het begon met alle gouwe ouwe, superleuk, even later was het om en om een Chinees nummer of een Spaans nummer, haha! Eerst nog wel leuk, maarja, na een poosje is het ook wel weer eens leuk om mee te kunnen zingen, want daar gaat het uiteraard om! Heb toen samen met Nathalie uit Duitsland 'Always' van Bon Jovi aangevraagd! Dat vonden we meteen daarna een geslaagd duo, dus toen was het onze beurt, haha! ;) Hebben ons, samen met de rest, de longen uit het lijf gezongen, leukleukleuk! :D
Vandaag was het ook weer raak..!
We gingen heus naar een Olympische wedstrijd! En niet zomaar een...! Het was namelijk de finale (!) van de mannen Artistic Gymnastics! O, prachtig om het Olympische Dorp eens op die manier te mogen bekijken! We liepen gewoon langs de Watercube en ook het Vogelnest was zo dichtbij! Je kon de vlam duidelijk zien branden! :D
Wij gingen naar ook een prachtig stadium, waar we o my word, gewoon op de 2e en 3e rij plaatsen hadden..! :D
Het was prachtig! Het stadium liep voller en voller (niet helemaal vol btw hoor!), en het was heel bijzonder om je ineens te realiseren dat je daar gewoon mocht zijn..! :')
Het begon allemaal met de aankondiging van al de juryleden, daarna volgden de atleten in verschillende groepjes voor de verschillende onderdelen!
Er waren dus op verschillende plekken tegelijkertijd atleten hun oefening aan het doen!
Toch zo mooi om te zien, hoe ze zo prachtig hun oefening doen! Helemaal een geweldige ervaring!
Vooral ook toch wel, omdat ik vroeger zo into gym was, wat wou ik graag dat ik dit nu ook nog deels allemaal kon..! Nooit zo goed natuurlijk, maar het was zo fijn om te doen! Vergeet het heus nooit dat ik ooit eens een 2e prijs won tijdens een wedstrijd van gym! ;)
Het was al gauw duidelijk, een van de Chinese deelnemers was definately favoriet! Het hele stadium zat natuurlijk vol met Chinezen en dat was goed te merken ook! ;) En hij won nog goud ook! :D Geweldig om deze mensen in hun eigen land zo uit hun dak zien te gaan, omdat ze weer eens een gouden plak hebben veroverd! :D
Wij deden natuurlijk net zo hard mee voor hun, zelfs in mn oranje outfit! ;)
Na het hele spektakel (waarbij we ook weer werden gevolgd door een cameraploegje btw..!) wilden Nadja, Debbie en ik nog wel graag naar een andere markt, de Silk Market! Graag zelfs, want die had ik nog niet gezien!
Het regende alleen keihard toen we buiten kwamen..! Het is namelijk regentijd in Beijing (wij hebben nog erg veel geluk gehad!), maar als het hier regent, dan regent het ook heel erg goed!
Gelukkig deelden ze bij de uitgang poncho's uit, wat een geweldig gezicht gaf, iedereen in die gekleurde dingen! ;)
De rest ging terug naar de bus en hotel, en wij door de regen op zoek naar taxi! Maar heel even later stond alles blank en liepen we zelfs maar op blote voeten..!
Deze markt was ook weer bijzonder! Eigenlijk zelfde als die andere, maar dan nog groter!
En we waren weer geslaagd! Dit keer Debbie met een koffer! ;)
De rest van de avond weten jullie al..!
O, happy en lucky me! Voel me zo bevoorrecht dat ik dit allemaal heb mogen meemaken...! Wat een onvergetelijke ervaring!!
Misschien over 4 jaar in Londen nog een keer..?!? ;)
Dit is de laaste avond samen met onze groep.. Hmmmm, jammer! Ga ze missen!
De lounge loopt nu leeg, iedereen vertrekt morgen op verschillende tijden...
Maar ik heb nog even, joepie!
Nog niet getreurd voor mij! :D
Heb al wat nummers uitgewisseld met leden van het Hospitality Team voor een keertje samen eten misschien, en de een na de ander zegt dat ik als ik ze nodig heb, ik altijd het hotel mag bellen en dat ze me zullen helpen! Lief!
Of ik na morgen nog beschik over internet is de vraag, ik zal iig zeker nog foto's plaatsen, dus blijf reageren, vind ik zeker heel erg leuk! ;)
Zal deze 3 dagen nog even alles eruit halen wat er in Beijing zit..! :D
Ik ga zo slapen, en ik denk met mn 2 medailles in mn armen...! :D Aangezien Michiel helaas een beetje ver buiten bereik ligt.. ;)
Nog even en ik kan jullie alles live vertellen!
Doeiiiiii! :D




  • 14 Augustus 2008 - 19:43

    Tatjana:

    Ohhhhhhhhh wat een verhaal, krijg er kriebels van. En 2 prijs knap hoor, k hoop dat je nog lukt om wat mee te nemen? ik wacht af maar ga lekker nog genieten nog even.......... en ik hoor wel weer.

  • 14 Augustus 2008 - 19:46

    GEFELICITEERD!!! :-D:

    NouNou!!GEWELDIG dat je de 2de prijs hebt gewonnen,(toch wel knap van mij om de bal verkeerd te gooien, haha ;-))Fijn dat je altijd terecht kunt bij het Hotel, wel zo veilig.
    Nou Kanjer, geniet er nog maar lekker, en uh denk om m'n koelkastmagneet!(kun je nu wel betalen);-)
    Heel veel liefs XXX je Mama

  • 14 Augustus 2008 - 20:32

    Esther:

    Ha die Agnes!
    Goh wat een verhalen. Jullie hebben daar echt een wereldtijd gehad. Blij dat jullie er zo optimaal van hebben kunnen genieten. En nog lekker een paar dagen te gaan, geniet ervan! Enne gflctrd met je 2e medaille!

  • 14 Augustus 2008 - 20:35

    Koby:

    GEFELICITEERD !!BOFKONT!
    want dat ben je echt wel het is haast niet te geloven zo veel als jij beleefd in Beijing dat zal je denk ik nooit meer vergeten :) en wie dit wil overtreffen moet van goede huize komen dit slaat echt alles suprise op suprise lucky lady Agnes maar je hebt er ook wat voor moeten presteren geniet van de laaste dagen daar ver weg groetjes van Koby

  • 14 Augustus 2008 - 21:53

    Marga:

    Hallo Angnes

    Nog een keer van harte gefeliciteerd met je 2e prijs(had je al een mailtje gestuurd)
    Wat beleef jij daar veel zeg, wat een indrukken en wat zullen wij straks voor verhalen horen, geweldig gewoon.
    Geniet nog even lekker van die laatste paar dagen, en we blijven het gewoon volgen, dus als er wat te melden is........
    Nog een paar hele leuke dagen daar, en dan tot strakjes.

    Liefs Marga

  • 15 Augustus 2008 - 14:10

    Roxanne:

    Lieverd!
    Wat maak jij weer leuke dingen mee! Ik ben weer super jaloers op je! Ik spreek je echt veel te weinig! Ik wens je nog heeeeel veel plezier en wanneer je terug bent moeten we echt weer afspreken! Dikke kus voor jou

  • 15 Augustus 2008 - 14:52

    Remco Wubbolts Td:

    het geluk zit je wel mee met die twee prijzen doe er wat nuttigs mee kom je nog naar nederland of ga je naar amerika oant sjien in oost-groningen

  • 15 Augustus 2008 - 17:07

    Pieterjan:

    je vergeet vancouver eerst nog over 2 jaar

  • 15 Augustus 2008 - 17:50

    Oma :

    oei wie had dat gedacht toch nog en wel de tweede gefeliciteerd meid van ons allebeide oma heeft jou verslag gelezen, mooi echt wat een feest, heb je al een camera gekocht? doen hoor, heelveel liefs opa oma doei

  • 15 Augustus 2008 - 19:02

    Michiel:

    Lief,

    Geniet nog even van de laatste dagen daar & kijk je ogen uit :) En inderdaad, niet vergeten een camera te regelen ;)

    Kus

  • 16 Augustus 2008 - 10:11

    Joehooee..!:

    Agness! :D

    De 2e prijs! Gefeliciteerd! :D En jij komt echt met heul veul spulletjes weer terug naar NL haha! Super :D
    En al die camera's de hele dag om je heen! Haha, dat wordt afkicken als je straks weer in delfzijl city bent ;)
    Geniet ervan!

    Liefss!
    Tjitskee

  • 16 Augustus 2008 - 22:36

    Peter :

    Hey Toppert,

    Goed gedaan hoor. Had btw niet anders van je verwacht.

    Helaas voor jou zit je avontuur er al weer bijna op. Als je dit leest ben je waarschijnlijk al weer in Nederland.

    Ben erg benieuwd naar de "live" verhalen.

    Groetjes,

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2008

The real Beijing!

15 Augustus 2008

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

12 Augustus 2008

Once in a lifetime...!

10 Augustus 2008

Leukleukleuk!

08 Augustus 2008

The Best of the Best!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 47790

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: