The real Beijing! - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu The real Beijing! - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

The real Beijing!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

17 Augustus 2008 | China, Beijing

Jeetje, wat een stad!!! :D
Dit is echt wel even wat anders nu hoor! Wel even wennen na 11 dagen vip-behandeling..! ;)
Maar zooooo bijzonder! En het is echt een GROTE stad!
Heb net de halve stad doorzocht voor een internetcafe en heel veel mensen erna gevraagd, maar nee hoor, niks! Zit nu in een luxe hotel, waar ik in het business centre internet mag gebruiken..! Wat die accreditation pass al niet kan doen! ;) Want wilde jullie toch nog even graag een berichtje sturen hoor!
Maar die pas doet echt wonderen hoor! Kortingen overal, en gratis met de subway! :D
Die is trouwens supernetjes en overzichtelijk, prima vervoersmiddel hier! Bus ook prima! En taxi ook!
Het enige probleem is de taalbarriere.. Wat moest ik hier zonder mn boek! Zooo ontzettend weinig mensen die ook maar een beetje Engels spreken..!
Maar goed, ik vermaak me daarnaast opperprima hier en heb al weer heel veel te melden! Uiteraard! ;)
Vrijdag afscheid nemen van nog aantal teamgenoten en het hospitality team was minder leuk.. Maar om 12u was het dan ook mijn tijd het prachtige en onvergetelijke Loong Palace te verlaten..!
Samen met Aurelie btw, OCC-genootje, en die blijft ook nog poosje in Beijing samen met een vriendin.
En met Mariano, hij zou pas die avond om 23u het hotel verlaten als allerlaatste..! Hij zal zijn vrouw en zoontje pas vandaag weer zien, want ze laten hem vliegen via Frankfurt...! ???
Had hem dus meegevraagd vrijdag nog wat te gaan doen!
Na Aurelie gedropt te hebben, werden wij naar mijn hotel gebracht en ik was superbenieuwd...
Maar wat had ik een geluk!
Natuurlijk wist ik dat het 2 sterren zou zijn en dat het dus in geen geval te vergelijken was met het Loong Palace, but you'll never know..! Maar mijn aankomst was zo aangenaam! Er stond meteen een heel team klaar om me te helpen met mn spullen en inchecken! Er is een Chinees meisje, die daar vrijwillig helpt tijdens de Spelen en ze kan perfect Engels! Ze is er altijd, en helpt me overal bij!
Zodoende heb ik al aardig wat van de stad kunnen zien, met bus/metro en taxi!
Mn kamertje is prima, het is klein maar fijn! Heb alles wat ik nodig heb en dat is voldoende!
Ik was blij! En nog blijer omdat we die middag de Verboden Stad hebben bezocht!! :D
WAT een complex! Zo groot, dat je je daar makkelijk een week zou kunnen vermaken! Wij hadden helaas maar 1 middag, maar hebben een prachtige indruk gekregen van het complex, geweldig gewoon! :D
Ook zijn we nog op het Tian'an Menplein geweest! :D
Mariano nam na sluitingstijd de taxi naar het hotel terug, en ik stapte uit bij de Wangfujie Dajie, die grote winkelstraat waar ik al eerder was geweest! Nu even op mn gemakje rondgekeken, McDonald's gegeten ;) en heb de schorpioentjes weer even dag gezegd! :D
Wilde 's avonds taxi terug nemen naar hotel, maar kwam terecht in straatje met alleen maar bijzondere stalletjes met typische Chinese snacks! Het was vrijdagavond en dus gezellig druk! Maar o jeetje, dit was nog heftiger dan de schorpioentjes..! Alle ingewanden en beesten kwamen voorbij..! Heel erg smakelijk blijkbaar, want de ene na de andere toerist probeerde wat uit! Alleen vond ik het hier zo erg niet lekker ruiken, dat ik niets meer verder heb geprobeerd..! ;)
Het was heel bijzonder om deze makrt te zien iig!
Taxi vinden was nog een probleem, want de ene na de andere kende het adres van mn hotel niet..! Ja hoor, denk je dan, hoe kom ik nu weer thuis! Maar uiteindelijk eentje die zo lief was en het wel wilde proberen en het lukte..! Met veel gebarentaal ;)
Het was wel even raar te gaan slapen in een hotel, waar ineens geen hotelmatties meer waren hoor!
Volgende ochtend even gekeken waar ik heen wilde (niks plannen is het leukste!) en koos voor het Bei Hai Park! Na mn ontbijtje, die ook weer klein maar fijn was, ging ik heen met de bus! Het Engelssprekende meisje schreef een briefje voor me waar in het Chinees op stond waar ik eruit wilde, voor de conducteur, vet lief!
Bussen zitten hier trouwens stampvol, net als de metro! Gesjellig! ;)
Maar o jeetje, wat een goed idee van mij om naar het Bei Hai Park te gaan! ;) Het was supermooi! En het fijne was: vrijdag en deze zaterdag hadden we strakblauwe hemel! Dus prachtige foto's! :D
Het park was weer eens supergroot, en overal mensen aan het dansen, relaxen, spelletjes spelen, enz! Zo fijn om t zien! Hier was ik ook echt de enige Westerling! Heb maar 4 anderen gezien! Voor de rest alleen maar Chinezen! Waaronder ook vele van buiten Beijing natuurlijk en het grappige is, dan ben jijzelf ineens een heuse attractie..! Hoeveel mensen hebben er inmiddels al geen foto van mij gemaakt en geprobeerd duidelijk te maken dat ze met me op de foto wilden! Superleuk! :D
Het park was echt prachtig, met een groot meer, met middenin een eilandje, met een heuvel met een grote witte Pagoda erop! Daar ook heen natuurlijk! Heb nog een bel geluid, die naar zij menen, me nu het hele jaar veiligheid geeft..! Okeuh! ;)
Om naar de andere kant van het park te gaan, nam ik een bootje! Ook weer superleuk!
Daarna heb ik met Auralie en haar vriendin afgesproken om de Lamatempel te bezoeken! Alweer zo'n prachtig en bijzonder complex! Dit was helemaal nieuw voor me, want dit was Boedhistisch en zoiets had ik nog niet eerder gezien! Overal wierook, mensen die aan het bidden waren en overal Boedha's! Met als hoogtepunt een Boedha van 17 (!) metyer lang! En die is uit 1 (!) stuk hout gesneden..!
Het was een prachtig kleurrijk complex met allemaal verschillende tempels en gebedshuizen!
Na die tijd hadden we zin in een terrasje, en besloten naar HET terras-ggebied van Beijing te gaan, Hou Hai!
Een prachtig gebied gelegen rondom een meer, met alleen maar barretjes en restaurantjes! Hier was ik al eens geweest, de avond van het diner gesponsord door Coca Cola, maar heb toen niet zoveel van het hele gebeuren mee kunnen krijgen!
Nu wel! :D We namen het eerste de beste plek aan het meer, en het fijn is, overal van die relaxte hangbanken! Heeerlijk! Appelsapje erbij! (Aangezien de rosebier hier ver te zoeken is.. ;) ) En heerlijk genoten! Lekker gekletst, en voelde me helemaal happy! :D
Reizen is fijn! :D
Na een hele lange relaxte zit, wilden we op zoek naar iets om te eten, en zijn zo'n beetje het hele meer langsgelopen! Prachtig om te zien hoe dit gebied zich ' avonds ontpopt tot een waar uitgaansgebied, met alles erop en eraan! Overal lichtjes, en een hele gezellige, gemoedelijke sfeer! Had soms een beetje een Oosters idee, met al die gekleurde banken en vaak ook waterpijjpen!
We vonden een leuk tentje aan het meer, en hebben alleen Chinees bestelt! En dan geen nasi met rijst..! ;)
Na het eten nog verder langs het meer gelopen en genoten van iedereens genieten daar! :D Prachtige plek!
s' Avonds weer hetzelfde gedoe met de taxi, maar uiteindelijk weer iemand zo aardig me te helpen..!
Dus heel thuisgekomen..! :D
Vandaag helaas beetje regenachtig en bewolkt, maar doe lekker rustig aan. Ben namelijk ook kapot, 2 weken non-stop is genoeg, ze hebben me heus wel een beetje gesloopt.. Mn puf raakt helaas op..!
Toch was het nog superleuk vandaag, hoorde 2 vrouwen die met de taxi nar de Silk Msrkt wilden, en vroeg of ik mee mocht rijden! De taxirit was erg gezellig en we hebben alleen maar gekletst! :D Ging eerst even langs de Starbucks Vanilla late halen ;) en heb vervolgens nog wat laatste dingetjes gekocht op de markt! Met weer flink afdingen natuurlijk, weet nu hoe het werkt! ;) Daarna daar ergens geluncht en sprak daar 2 Nederlanders die hier zijn gekomen met de Trans-Siberie expres! Dus ik was een en al oor! ;)
Nu eindelijk een computer gevonden om jullie over mn laatste loodjes te vertellen..!
Raak je eindelijk weer een beetje in de echte Beijing sfeer van waar moet ik heen en hoe vraag ik dat, en praatje maken met mensen enzo, moet ik alweer naar huis morgen!
Maar het blijft een feit, dat deze geweldige ervaring onvergetelijk is en dat ik ontzettend veel mooie, leuke en goede herinneringen aan dit avontuur zal overhouden!
Beijing met haar prachtige bezienswaardigheden, OCC, Loong Palace, mn teamgenoten, mn eigen 3 dagen hier, De Olympische sfeer, Big Mac Building Contest, Video Contest.. alles was stuk voor stuk een droom, het was de ene verrassing na de andere, en ik besef me heel goed dat ik een heel lucky girl ben dat ik dit allemaal heb mogen meemaken..! McDonald's bedankt!
En iedereen bedankt voor al jullie input, berichtjes en stemmen! Dat wordt een feestje..! ;)
Morgen vlieg ik weer terug naar Westerse oorden, ook fijn, want daar zijn de wc's normaal zijn en ik hoef ik niet zoveel moeite te doen om me verstaanbaar te maken..! Lieverds, tot gauw!
Een hele dikke knuffel voor iedereen!
En liefs! ;)

ps: kijk voor foto's later deze week als je wilt! Heb hier nu helaas niet de mogelijkheid de langverwachte foto's van de Chinse Muur en de rest te plaatsen!




  • 17 Augustus 2008 - 08:54

    Bofkont ! ;-):

    Nou nou,Wat heb jij daar veel meegemaakt, al die indrukken,belevenissen, kan me voorstellen dat de PUF er dan wel uit is hoor. Nu de laatste uren daar in Beijing, geniet er nog maar lekker van,
    Morgen vlieg je weer terug naar Holland, en het is hier ook mooi!!:-)
    Een hele fijn vlucht en tot gauw!! ;-) Liefs Mama

  • 17 Augustus 2008 - 09:50

    Stephanie:

    hey agnes!!!

    jeetje zeg wat een beleveissen allemaal weer in de laatste dagen dat je daar in Beijing zit!!geniet er nog even van zolang dat je er nu nog bent, want voor je het weet zit je al weer in het vliegtuig terug naar Nederland...
    Liefs Stephanie

  • 17 Augustus 2008 - 10:41

    Marga:

    Hey Agnes

    Wat weer een belevenissen, nu maak je het van een heel andere kant mee, echt een beetje als een echte toerist.
    Maak er nog een leuke kleine periode van en dan straks het vliegtuig in naar Schiphol. Zorg er voor dat je een beetje kan slapen in het vliegtuig, kun je misschien een beetje uitrusten, als het lukt natuurlijk. want kan me echt voorstellen dat je PUF er uit is na zo'n avontuur.
    Liefs Marga

  • 17 Augustus 2008 - 11:34

    Koby:

    als je dit leest ben jij al weer thuis en heb je een rugzak VOL met blevenissen en die kan je op je gemak allemaal uitpakken (vertellen)aan iedereen die het maar wil horen .ik hoop dat je thuisreis voorspoedig gaat.ik kijk later wel naar de laaste foto`s groetjes en tot later
    Koby

  • 17 Augustus 2008 - 19:26

    Annemarie Olinga:

    nou agnes
    heel mooi verhaal weer
    jammer voor je dat je reis nu ophoudt
    goede vliegreis naar huis en ik hoor het later wel van je

  • 17 Augustus 2008 - 21:04

    Jeeeeeej:D:

    Agnes goes NL :D

    Delfzijl calling ;)

    En ljouwert trouwens ook :D

    Wens jou een hele fijne vlucht meis! We spreken elkaar snell!

    Hooii!

  • 17 Augustus 2008 - 21:05

    Joe..! :

    hahaha dat vorige bericht was dus van mij.. ;)

    kuss tjits

  • 17 Augustus 2008 - 21:20

    Michiel:

    Ljouwert calling again! ;) Lieverd, goede vlucht! Kus!

  • 18 Augustus 2008 - 18:12

    Ingrid Koster:

    Hoi Agnes,

    Welkom thuis, wat heb jij een onwijs gave ervaring achter de rug. Moeten gauw eens afspreken om alles nog eens door te spreken. Nu eerst even lekker uitrusten. Tot gauw, groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2008

The real Beijing!

15 Augustus 2008

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

12 Augustus 2008

Once in a lifetime...!

10 Augustus 2008

Leukleukleuk!

08 Augustus 2008

The Best of the Best!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 47790

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: