The Best of the Best! - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu The Best of the Best! - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

The Best of the Best!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

08 Augustus 2008 | China, Beijing

Ni Hao, Bonjour, Buenos Dias en Hoooooooi! ;)

En weer weet ik niet waar ik moet beginnen..! ;) Er gebeurd zoveel, zoveel leuks en alles is mooi, gezellig en steeds zo goed geregeld! :D
Het programma wordt met de dag uitgebreider, en ik heb inmiddels een 2e koffer nodig denk ik, want we krijgen elke dag weer nieuwe kadootjes! Ik hoef volgens mij geen souvenir zelf te kopen, haha! ;)
Oja, ik heb leuk nieuws! Er was gister een BigMac Building Contest, haha! En ik was uitgekozen daarvoor om Nederland te 'vertegenwoordigen', weer een hele eer! Want er werden maar 20 van de hele crew uitgekozen! :D
Ok, ik zal even bij het begin beginnen.. ;)
Woensdagochtend begon met de info-ochtend, wat belangrijke zaken werden doorgenomen zoals security en dokter-regels, wat belangrijke mensen deden hun zegje (waarvan ook Debbie Kuiper (Jaja, getrouwd met een Nl-er, maar Australisch!), zij is de hoofd van het geregel voor als dit McD-gebeuren! Om het zo maar even te noemen, haha ;) Maar ook kregen we info over de resto's in het het Olympische Dorp! Uiteraard erg handig, maar vooral leuk om te weten, en daarvoor zeker de moeite waard hier even te noemen: Er zijn 4 McD-resto's in het gehele terrein van de Olympische Spelen: 2 resto's waarin wij niet gaan werken en deze zijn voor alle gasten en mensen die dus de Spelen komen bezoeken! Dan heb je de 2 anderen waarin wij komen te werken: OLV (Olympic Village), deze staat in het Olympische Dorp, waarin alleen de atleten kunnen komen eten! :D En de andere is MPC (Media Press Centre), waarin alleen alle media en pers komen kan! :D
Dan is er nog wel een leuk detail over 1 van de resto's waar wij niet komen te werken, en dat is dat dit nu de grootste McDonald's van de hele wereld is!! :D Het is echt HUGE! 2 verdiepingen hoog en o my word, willen jullie weten hoeveel kassa's er naast elkaar staan...? 40! Komen wij aan met 8, haha, no offence Peter... ;)
Maar goed, back to reality, deze worden uiteraard allemaal platgegooid als De Spelen voorbij zijn... Zonde!
Maarre, de info-ochtend dus... ;) (Later meer over deze McD ;) ) Ineens werd ons het heugelijke nieuws meegedeeld, dat er 20 van ons mee zouden doen aan een Big Mac Building Contest! Er zou donderdagochtend namelijk een heel belangrijke McDonald's Media Event plaatsvinden (in die HUGE McDonald's dus!), en naast al het spreken van hele hoge belangrijke piefjes, wilden ze er natuurlijk ook een leuk speels accent aan geven, en werden we als OCC (Olympic Champion Crew) in het zonnetje gezet! Daarvan hadden ze 20 gelukkigen nodig, waaraan ik dus als Nl-se mee mocht doen, lucky me! :D
Ok, we werden tijdens de info-ochtend aangekondigt, en dan moesten we naar voren komen, naar het podium en ontvingen we een medaille! Bij elke naam iedereen ging de hele crew juichen, vette team-spirit hier joh! Superleuk! :D
Na de info-bijeenkomst ontvingen we nog onze accreditation-pass, waarmee je officieel toegang hebt tot het hele Olympische terrein, heel stoer dus! ;) De Big Mac Builders (jaja ;) ) kwamen nog even bijeen voor een extra toelichting. We zouden die dag namelijk aan het eind van de middag een try-out (generale repetitie) hebben voor de contest, zodat alles gladjes zou verlopen op het o zo belangrijke Media Event! Het zou van 10 tot 11 duren, en echt de belangrijkste personen van McD all over the world zouden aanwezig zijn, waaronder Jim Skinner (Amerikaan en hoogste van het hoogste van McDonald's!), en ook het hoofd van het Olympische Comite en ook het hoofd van McDonald's China! Ook nog VIP's, zoals bekende atleten en tv-sterren! Daarnaast zou de hele wereldpers en media aanwezig zijn, met camera's en foto's en werd ons nog even benadrukt dat we een uur lang alleen maar enthousiast moesten zijn en alleen maar mochten lachen..! Geen probleem voor Agnes! ;)
Straks meer over het media event en de Contest zelf natuurlijk, maar eerst die middag zelf nog, want toen gingen we dus naar het Olympische Dorp om OLV en MPC te bekijken...!
We gingen eerst lunchen bij een McDonald’s in de stad, erg leuk! De Happy Meal speeltjes zijn die 5 poppetje van de Olympische Spelen, heb ze meteen maar gekocht! Kost hier toch geen ****! ;)
De groep werd in 2-en gesplitst, de Big Mac Builders en de rest. Wij gingen eerst naar MPC (voor de pers dus!), en bij binnenkomst zag ik meteen Mart Smeets staan, hoe cool! :D Toch wel DE journalist voor de Nl-se sport! Aangekomen bij de Mac (het zit namelijk in het MPC-gebouw) werden we uitermate vriendelijk en enthousiast begroet door onze Chinese collega's die daar samen met ons zullen gaan werken (maar dan veel meer en veel vaker)! We kregen een rondleiding door het hele restaurant, echt zo gaaf! Zo groot, superveel ruimte, en er is zelfs een heuse eigen salade-kamer! :D Die hebben hun eigen scherm, en zodra er dan wat binnenkomt, wordt de salade bereid en door zo'n heus Chinees luikje naar de counter geschoven, hoe leuk! :D
Ook zit er bij MPC (en ook bij OLV) een McCafe! Zit er pal naast, heel leuk!
Toen naar OLV! (Met de bus, want zo groot is het zelfs!)
Daar kom je dus echt in het atleten-dorp, dus atleten all over the place! Heb al heleboel Nl-ers gezien, maarja, Agnes hier herkent ze natuurlijk lang niet allemaal..! ;)
Ook OLV is cool! Groot, zo veel ruimte in de keuken, alles is heel ruim eigenlijk! Hier komen dus alleen atleten eten! Weer werden we superleuk ontvangen door onze Chinese collega's en kregen we een rondleiding en mochten we de kassa's proberen! Kan in engels en chinees, haha, ik kies maar voor engels, mn chinees komt nog niet veel verder, dan hallo, doei en dankjewel..! ;)
Hier serveren we alleen maar eten, dus geen drinken (wel bij McCafe natuurlijk), maar dat kunnen ze ergens anders halen volgens mij! Ook hoeven de atleten niet te betalen, dus simpel kan het worden! :D
De lobby is niet echt een lobby, want het zijn gewoon rijen en rijen met tafels en stoelen (ook bij MPC), beetje massa-achtig, maar goed, daar hoef ik ook niet te zitten eten, ik mag de atleten voorzien van overheerlijke Big Mac's en hopelijk krijg ik daar wat leuke foto's en handtekeningen voor terug! ;) Wat er op het menu staat btw is het volgende: natuurlijk de Big Mac, McChicken, Hb's, Cheese, Double Cheese, French Fries, maar ook mais, want dat is onmisbaar voor de Chinezen! :D
Heel simpel dus, maar helaas geen El Nacho's voor mij hier ;)
Er zat ook een hele delegatie Nl-ers aan tafel, maar ja... You know me..! ;)
Toen met ons 20-jes op weg naar de grootste Mac ooit! Whoehoe! Echt onvoorstelbaar, zo groot die counter is! Enorm!
Boven was er een hele opzet gemaakt voor het Event van de volgende dag! En ja hoor, wat stond er in het midden... 2 mini-keukentjes tegenover elkaar! Van links naar rechts: een toaster, een dress-tafel, en een UHC (warmhoudding voor het vlees)! Daar zou dus ook de Contest plaatsvinden, en dat gingen we daar dus even oefenen! Het idee was dus om met je team van 5 personen binnen 3 minuten zoveel en zo goed mogelijke gedress-te Big Mac's te maken..! De 2 winnende teams gingen dan weer tegen elkaar strijden en zo ontstond er dan een winnaar! Mijn team bestond uit Miriam, mn kamergenootje uit Marokko (ik versta inmiddels een aardig woordje Frans vernam ik :D ), Mariano uit Argentinie, Wanming uit China en Sven uit Duitsland! We gingen onze taken verdelen als volgt: Mariano toast-te de broodjes, met hulp van Wanming die ook de broodjes alvast in de Big Mac doosjes klaarlegde, zodat Miriam ze kon dressen met saus, ui en sla. Vervolgens deed Sven de kaas en de patties (het vlees) erop (even voor de Maccers onder ons: die patties houden ze hier in China in het UHC...!)! En ik, ik deed dus niks, haha! ;) Nee hoor, ik was degene die de broodjes keurde, de Big Mac's stapelde (ze worden in 2 delen gemaakt namelijk), het doosje dichtdeed en ze zo netjes mogelijk doorschoof, zodat ze vervolgens op tray-tjes werden gestapeld! Vet leuk om te oefenen, haha! Dan werden ze door een jury getest, en bleven alleen de beste Big Mac's over! Verder zouden ze ons keuren op teamwork, spirit, kwaliteit, je smile, enthousiasme, en de netheid van het gedresste broodje, zo cool!
We waren klaar voor de volgende dag!
Die avond na het avondeten (waarbij je overigens keuze hebt uit TE veel lekkere gerechten hier in het hotel!), ben ik samen met Joe (Franse, en officieel heet ze Jocelyn, en officieel is ze from Fillipijnen ;) ) naar het zwembad gegaan en hebben we gerelaxt in de jaccuzi en in de sauna...! Heerlijk! :D
Heb die nacht heeeeerlijk geslapen, en dat was maar goed ook, want de Big Mac Builders moesten al om 6.45 met de bus!
We hadden nog een generale, nu voor de manier waarop we moesten binnenkomen, jaja..! Eerst kwamen de vlaggen-dragers binnen met alle vlaggen van de deelnemende landen van de OCC! Kevin mocht de Nederlandse vlag dragen! :D
Dan kwamen wij om vervolgens vooraan plaats te nemen, spannend...! Daarachter volgde de rest van de crew, die dan samen met de vlaggendragers plaatsnamen achterin. tussen ons en de rest van de crew zouden allemaal belangrijke mensen komen te zitten..!
We hebben toen nog een yel bedacht: i, a san (is 1, 2, 3 in het Chinees'!), we are lovin' it! Simpel maar leuk! ;)
En toen was het bijna 10u en stroomde de zaal vol met media en een heleboel mensen! Wij stonden allemaal, natuurlijk in compleet uniform, en de Builders met hun medaille, te wachten achter de doeken tot het moment supreme! ;)
10u! De muziek begon te spelen en wij werden geseind om op te komen!
Een hele stoet stroomde het kleine zaaltje binnen van 2 kanten en dan moesten we elkaar passeren op die en die manier enzo, vandaar een generale repetitie. ;)
Het werd zo anders vanaf het moment dat we binnenstapten, want HOEveel camera's kunnen er wel niet opgesteld worden op een mini-podium van 2 bij 7 tegenover het echte podium, on-voor-stelbaar....! Het hele gebeuren gaf je het gevoel of de hele wereld zat te kijken, echt zooooo gaaf! Ik had het zo officieel allemaal niet verwacht, maar toch bleek het een hele happening! :D
Wij zaten dus, verdeeld per 10, vooraan als Big Mac Builders, aan weerskanten van de ‘keuken’! Toen begon het hele gebeuren echt! Spannend!
De hoge piefjes zaten op het podium en hielden om de beurt een praatje over hoe goed de samenwerking wel niet is/was tussen McDonald’s en de Olympische Spelen, over hoe goed McDonald’s wel niet is, en zelfs over ons, de OCC, dat we als ‘The Best of The Bes’ en als enige restaurant de atleten mogen serveren…! :D
Na dit werd de Big Mac Building Contest geintroduceerd, en werden de 2 sprekers, de jury en onze ‘coaches’ bekendgemaakt!
Het leuke was, dit waren niet zomaar wat mensen..! De sprekers, die de hele contest aan elkaar zouden praten waren niemand minder dan David Woo, een tv-ster uit Hong Kong en… Ronald McDonald! De Chinese dan ;) De coaches waren 2 vrouwelijke superatleten uit China en niemand minder dan… Carl Lewis! Amerikaanse atleet en 9-voudig Gouden medaille winnaar op de 100 en 200 meter sprint!! :D De juryleden waren allemaal Amerikaanse McD-mensen!
David Woo was een vrolijke vlotte kletser, en samen met Ronald was het erg komisch!
We werden voorgesteld, ze kwamen vragen of we er klaar voor waren enzo, erg leuk! De regels werden uitgelegd en we waren klaar voor de start! Wij waren team 2 en mochten eerst tegen team 4! Ineens was alles anders, en stond er bijna geen 1 camera meer op het podium, maar ze stonden echt met hun neus boven op onze handen te kijken! Overal om me heen waren camera’s en toen de 3 minuten ingingen, leek het wel of ze nog dichter bij wilden komen! Naast mij stond een van de juryleden om ons te controleren, dus hij stond praktisch op mijn vingers te kijken! Als dat allemaal je zenuwen niet sloopt, weet ik het ook niet meer! :D Heb zo ontzettend mn team staan aan te moedigen, riep echt mn longen uit mn lijf, haha ;) en we gingen echt als een gek tekeer! Het was een heel spektakel met David en Ronald te kletsen, wij druk bezig en aanmoedigen en ook nog de coaches die ons aanmoedigden en dan nog tig camera’s en fototoestellen om je heen! En dat op een ruimte niet veel groter dan 4 bij 4..! :D
Tijdens de 2e ronde, team 1 en 3, kon ik mooi alles overzien, en het zag er echt te tv-achtig uit, haha! Kon niet geloven dat ik daar ook had gestaan! Toen na deze ronde bleek dat we doorwaren naar de ‘finale’, mochten we dus nog een keer! :D Weer hetzelfde, maar nu wilden we natuurlijk ook winnen, het was echt gekkenwerk! We hadden wel 18 big Mac’s gemaakt! En ik natuurlijk trillen als een gek! :D (Zeiden 2 juryleden later ook nog tegen mij, dat mn handen trilden van de zenuwen ;) )
Die 3 minuten waren echt crazy! :D
Met een wel hele fijne uitpak…! Zelfs sommige fotografen kwamen ons als vertellen dat we het supergoed hadden gedaan..! :)
Maar het echte goede nieuws moest nog komen, en het was heus spannend..! David was volgens mij degene die het vertelde, maar toen hij zei dat team….2! de winnaar was, werden we helemaal gek! Wat er dan door je heengaat, is echt cool! Wij helemaal elkaar omhelzen en superblij zijn! Ik had het snikheet! ;) Komt natuurlijk door de hele happening op zich, maar o, het voelde zo goed! Bleek dat ze ook allemaal vonden dat we het supergoed hadden gedaan! Zelfs Jim Skinner feliciteerde ons! Nu werden ook zelfs de camera’s IN ons gezicht gedrukt! Abnormaal, hoeveel belangstelling ons team ineens kreeg! We moesten ook nog op het podium, kregen nog een medaille (een gouden met een Big Mac erop, haha! ;) ) en we moesten met ie-de-reen op de foto! Met Jim Skinner, met Ronald, David Woo, Carl Lewis, ik wil wel graag weten waar al die foto’s eindigen! So keep your eyes open for me! ;)
Daarna kwamen er gewoon journalisten op je af! Ze vroegen mn naam en waar ik vandaaan kwam, zo cool! En zelfs, de zender (ik weet niet welke!) die ook Carl Lewis had geinterviewd, wilden ook een interview met mij!! :D:D Bleek later dat alleen Sven (Duitsland) en ik dat hadden gehad! Waarschijnlijk hadden ze ons al langer in de gaten gehouden en vonden ze dat wij het beste Engels spraken! En zelfs hier liepen piefjes rond, die me vertelden dat mn globe-filmpje zo leuk is! Maak ik nu meer kans..! ;)
Het was echt zo overweldigend, ook de rest van de crew kwam ons later feliciteren, heel vriendelijk en leuk allemaal! In de bus terug was ik helemaal kapot…!
De dag werd nog lang niet rustiger, want er stond weliswaar een vrije middag op het programma, maar met gratis shuttle bus naar downtown Beijing! Natuurlijk willen we niets missen, en gingen we na de lunch die kant op!
WAT een stad! Het is zo ongelooflijk groot, haast niet voor te stellen! De stad heeft zelfs 6 ringen, en tijdens de Spelen blijken het er zelfs 8 te zijn!
Alle culturele highlights die we al gezien hebben zijn zo mooi! Ik geloof wel dat deze stad buiten de zomer om nog mooier zal zijn, want de smog is heus heel erg. Je kan nog bijna geen kilometer verder kijken..! En dat is best heftig. En het is warm, heeeel erg warm! Je zweet je echt kapot!
De culturele highlights die we inmiddels (gedeeltelijk) met eigen ogen hebben mogen zien waren: - De Verboden Stad! Was helaas al wel dicht toen we eindelijk aankwamen.. Maar de buitenste gedeeltes zijn ook al prachtig! En blond vinden Chinezen wel erg grappig, want er stond vaak genoeg ineens een Chinees bij me die met me op de foto wilde, haha! Erg leuk! :D
Verder het Tian'an Menplein, veel mooie typische straatjes en pleintjes en gezellige kleine parkjes! Ook de Golden Street ofterwijl de Wangfujing Dajie hebben we bezocht waarin alle grotere malls leeg te shoppen zijn
Daar zijn we met een groepje een leuke steeg ingelopen waar allemaal eettentjes en souvenirsstalletjes waren..! Je keek je ogen uit! En het leukste komt nog, hier verkopen ze ook de dingen waarvan iedereen weet dat ze alleen in China gegeten worden!! ;) Dus... even proberen natuurlijk! En dus heb ik inmiddels al schorpioentjes en een zeester achter de kiezen!:D Die schorpioentjes zijn klein, ongeveer vingerlengte lang, en worden levend met zn 4-en op 1 stokje geprikt en dan gegrild..! Waarna je ze heerlijk op kan eten! De schorpioentjes smaakten prima btw! Knapperig en een beetje fel ;) En de zeester was niet zo lekker eigenlijk.. Toen de schrpioentjes nog leefden ging de verkoper met die beestjes over je arm, heus griezelig..! :D Wel ook nog kokosnootsap uit een heuse kokosnoot gedronken, samen met Nathalie uit Duitsland! En iets typisch hier is kleine appeltjes op een stokje overgoten met suiker en dan warm gemaakt, heerlijk! We hebben nog wel daar ook een ‘terrasje’ gepakt, gezellig met Argentinie, Spanje en Duitsland! Terug met de taxi… Hele belevenis btw! Aanhouden heel simple, want 8000 taxi’s in Beijing! Maar jo, wat rijden ze snel en gevaarlijk! Snijden alles en iedereen af, en zelfs als wij rood hadden en voetgangers groen, gingen ze toeteren dat ze erlangskwamen! Zal wel een regel zijn ofzo..! Het was wel supergoedkoop, only 10 euro voor 4 personen voor 40 minuten rijden! :D
Terugkomst was iets minder, mn camera ligt namelijk nog in die taxi… Daar kan ik helaas naar fluiten, ze hebben er hier alles aan gedaan om me te helpen, telefoontjes plegen, CCTV bekeken (securitycamera’s), maar helaas, dikke vette pech even voor mij… :’( En helaas (nog) geen foto’s voor jullie…
Maar goed, mag niet klagen, ik leef gelukkig nog na deze taxirit! ;)
Keek wel uit naar vandaag, want zou 1e dag werken zijn, van 12-18u! Zou vandaag in OLV werken, dan nog 2 x in OLV en laatste keer bij MPC! 2 x van 12-18u en 2x van 6-12, prima! :D
Maar vandaag konden de bussen het terrein niet op ofzo, dus hebben ze voor ons direct iets anders georganiseerd… we zijn naar het Zomerpaleis geweest!! Prachtig! We hebben rondgelopen en nog een tocht gemaakt over het Kunmingmeer met een heuse Drakenboot! Het was zeer de moeite waard, prachtig daar! En heel groot, we hebben nog lang niet alles gezien!
Ben nu naar jullie aan het schrijven en tegelijkertijd de openingsceremonie aan het kijken! Hoort er hier nu wel bij natuurlijk ;) Nederland liep net voorbij! En het waren heus niet alleen Kevin en ik die juichden, het hele team schreeuwde mee! :D
Straks slapen, en dan morgen vije dag, haha! Jullie zullen wel denken.. ;)
We gaan morgen allemaal leuke dingen doen! Want dat kunnen ze hier ook alleen maar, leuke dingen met ons doen! ;)
Verder gaat echt alles goed! Hotel is echt super deluxe, er zijn zelfs vrouwtjes die hier de plinten op de vloer weer laten blinken met een tandenborstel…! On-gelooflijk! En dat heb ik ze niet nog maar 1 keer zien doen..!
Heb ook al wat geregeld, het Hospitality werk wat de mensen hier doen, vind ik superleuk en Jacky is degene die daar over gaat, en ik ga gauw met haar over het bedrijf (iluka) praten en kijken of ik daarmee iets kan met stage…! Had gesproken met een andere vrouw, die me verwees naar Jacky, maar deze mwam net naar me toe, dat ze Jacky al op de hoogte had gebracht, en dat Jacky graag met me wil kletsen..! Ooooeeee, cool! :D
Hoe gaat het met jullie? Hoe is het weer in NL? Nog spannende dingen beleefd..?
Let me know!
Ik zal gauw weer wat van me laten horen! En sorry dat het een nog langer verhaal is dan de vorige…! ;)
Time to sleep!
Lieverds, alweer bedankt voor de mega-lieve berichtjes! Keep it up!
Liefs!
Ps: Jo, China ging hier net even flink uit zn dak! ;)

  • 08 Augustus 2008 - 16:37

    Koby:

    wat een verhaal heb je te vertellen het zijn wel allemaal heel speciale dingen wat je mee maakt en dat allemaal buiten het werk om ,ik heb het idee dat je wel een externe schijf mag plaatsen om al je indrukken op te slaan, maar ik lees je verhalen graag je schrijft het opeen gezellige manier groetjes van Koby

  • 08 Augustus 2008 - 19:09

    Marga:

    Agnes wat weer een verhaal, wat beleef je veel daar, geniet er lekker van. Nu ga je zeker snel een andere camera kopen, met een grote ketting om je nek, kun je het niet weer verliezen. Je weet het toch dit was geen wegwerpcamera haha. Want we willen toch foto's van je zien.

    Maak er nog wat van en we wachten af tot het nieuwe verhaal

    groetjes en veel liefs Marga

  • 08 Augustus 2008 - 19:11

    Suzanne:

    Hey Agnes!

    Geweldig om te lezen wat je alweer allemaal beleefd hebt. Zie het al helemaal voor me, jij met die big mac contest haha! McActieveling opzich! Echt leuk dat je ook zoveel uitstapjes maakt. Enjoy it en zal me ogen open houden voor eventuele foto's! (jammer van je camera)

    Liefs Suus

  • 08 Augustus 2008 - 19:50

    Stephanie:

    jeetje zeg wat heb je al weer veel meegemaakt in zo'n korte periode!! dus je deelt nu zelf ook handtekeningen uit en gaat nu ook met mensen op de foto??je bent immers ook al bijna beroemd ja haha...
    wel erg jammer dat je je camera bent kwijtgeraakt hoor!!we waren namelijk zo benieuwd naar je foto's! hopen dat je snel weer een nieuwe hebt want het zou echt jammer zijn als je nu geen foto's meer kunt maken...
    liefs stephanie

  • 08 Augustus 2008 - 21:39

    Pj:

    He agnes...
    poepoe, doe maar weer. Bigmacbuilder-kampioen. Eerste gouden plak binnen voor NL. Echt top. Zal uitdraaitje maken voor in Crewroom;)

    Zou je kunnen uitkijken naar mijn neef, die loopt ook ergens (vraag mn god niet waar) rond in Peking en omstreken. Kan j hem mooi de groeten doen. Lukt je wel, hahahhaha

    Maar sjeetjemineetje, 40kassas, doe maar weer. Kan dr nog niet echt bij, je moet maar snel foto's hebben. Staan ze ook niet op McD-site ofzo?

    maar veel plezier, jij moet er bijna uit, en ik duik er bijna in.

    gr
    pieterjan

  • 09 Augustus 2008 - 09:10

    Suzanne Smit :

    Hey meid

    leuk om je verhalen te lezen. ik hou alle kranten in de gaten en knip jou stukjes uit hoor. En bezoek je site om alles te volgen. Wens je nog veel plezier en geniet ervan. liefs suus

  • 09 Augustus 2008 - 12:02

    Alida En Reinder:

    NI HAO Agnes

    Poe, poe!!!!!
    Eerst maar eens bij komen wat een verhaal, je moet het haast twee keer lezen voordat je het allemaal kan vatten. wat een avontuur.
    en nauurlijk van harte met je overwinning.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.Heb je trouwens nog wat mee gekregen van de opening?
    Daar waren wij wel erg benieuwd naar.Zou maar gauw een nieuwe fototoestel kopen want voordat je het weet is het alweer voorbij.
    nou heel veel plezier daar en hou nederland hoog ;)
    kus Alida en Reinder

  • 09 Augustus 2008 - 13:29

    Je Mama:

    ZoZo Kanjer ;-D
    Je flikt het toch maar weer hé,Big Mac Buidelders Contest, winnen, TOP!! En uh, thuis geen spruitjes eten, maar wel schorpioenen en zeesterren eten?? En wat je camera betreft, ja jammer, maar net als Marga zegt, een nieuwe en dan met een enorme ketting om je nek, koop maar gauw een nieuwe, want je kunt nu veel foto's kwijt op deze site. Nou ga vooral zo door,en tot je volgende verhaal.
    Liefs Mama
    P.s Luna mist je wel hoor!!

  • 09 Augustus 2008 - 21:58

    Pieterjan:

    ff nog een berichtje, twas vandaag alweer al te leuk bij McD. 'Bestelling kassa 40 nabrengen.' is een al veelgebruikte zin...hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2008

The real Beijing!

15 Augustus 2008

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

12 Augustus 2008

Once in a lifetime...!

10 Augustus 2008

Leukleukleuk!

08 Augustus 2008

The Best of the Best!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 47794

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: