One world, one dream..! (DE Olympische leus ;) ) - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu One world, one dream..! (DE Olympische leus ;) ) - Reisverslag uit Beijing, China van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

One world, one dream..! (DE Olympische leus ;) )

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

05 Augustus 2008 | China, Beijing



Ni Hao andere kant wereld! ;)

Jooo, ik weet echt niet waar ik moet beginnen...! Maarr, ik ben iig in Beijing!! :D En ook nog veilig en wel!
Mn heenreis alleen al is heel verhaal en ontzettend leuk! Natuurlijk bij het begin beginnen... ;) Ik dacht: ga met de 14.17 trein vanuit Delfziel-city naar Schiphol en Michiel zou me vegezellen vanaf Meppel! :D
Maar nee, ik werd luid verrast bij ons thuis door een toeterend busje..! Ja hoor, Martin, Peter, Jeroen en Aart waren daar in een busje versiert met McD en Chinese leuke spulletjes! Zij zouden me wel even naar 'het station' brengen...
Daar aangekomen, komt Michiel ineens aangelopen vanuit de trein! All the way from Leeuwarden, vet lief! :D
En toen kwam nog de 3de verrassing...! Ik ging helemaal niet met de trein naar Schiphol, maar we gingen met zn allen in het busje naar Schiphol, wat een verrassing! :D Zo ontzettend leuk! Ook mamus en de buurvrouw gingen mee! Nogmaals bedankt! :D
Gezelige boel in het busje natuurlijk en eenmaal op Schiphol aangekomen waren de verrassingen nog niet voorbij… Een hele McD Nl-delegatie stond ons op te wachten! Kevin was er inmiddels ook al, kregen we nog een superleuk oranje McD-shirt met ‘Dutch Crew’ erop en was het tijd voor, wat ik had begrepen, nog een fotootje voor in de McTeam… Dat fotootje werd een ontzetttend uitgebreide fotosessie, jeetje! Heul veul foto’s later… ;) was het tijd om nog even gezellig met ons eigen clubje te eten (en om de sate en de frietjes vervolgens terug te brengen ;) ), waarna het al snel tijd was voor het afscheid…Heel uitzwaai-comite, oooh, superlief! ;)
Toen door de douane, geld wisselen, en op weg naar de Gate, en daar stond ie dan..: het China Southern Airlines vliegtuig dat ons ‘eventjes’ naar Beijing zou brengen!
Nou, dat heeft ie prima gedaan hoor! ;)
Vlucht was prima, lange zit natuurlijk en niet geslapen, maar nadat het vliegtuig was overbooked, hebben we toch nog een plekje gekregen en wel bij de nooduitgang, dus lekker veel (been)ruimte! :D
Bijna 10 uur later…. Whoehoe, geland in Beijing!!! :D Echt, hoe warm kan het ergens zijn! Niet in Nederland iig! ;) Echt 35 graden, waarbij je zo’n gevoel hebt dat je meteen een duik wilt nemen..! En dat is nu heus nog niet veranderd! En dat zal het ook niet waarschijnlijk!
Dan de aankomst verder… Nou, ik weet niet of het wel kan overbrengen, maar ALLES, maar dan ook echt ALLES staat in het teken van De Spelen! Overal vlaggen, leuzen, teksten, taxi’s die op speciale (aangelegde waarschijnlijk) wegen rijden waarop het logo met de ringen te zien is (op het wegdek dus, maar ook op de voorkant van de betere taxi’s!)! Dan heb ik het nog niet eens gehad over de onwaarschijnlijk vriendelijke en uitermate goed georganiseerde manier van ontvangst door het McD Hospitality Team! Er stond gelijk iemand (Kai) klaar om ons op te vangen, zodra we de koffers hadden! Hij gaf ons goede uitleg en even later zaten we al in een taxibusje die ons naar het hotel bracht! We kregen zelfs een flesje water! Het was 3 kwartier rijden (en dan rijd je nog in geen 1/10de deel van de stad!), en we keken onze ogen uit! Wel helaas veel smog, maar we reden wel langs het Olympische Dorp, waardoor ik het Vogelnest wel heb kunnen zien! :D
Naja, en om dan nog maar niet te spreken van het hotel zelf…! O my word..! 5 sterren he? Het lijken er wel 10! ALLES wordt continu schoongeschrobt/geboend/geveegt! Er staan echt te veel personeel klaar om alles voor je te doen: deur open houden, iets voor je dragen, enz.! En ze groeten je ALLEMAAL! En ze vinden het superleuk als je reageert in het Chinees!
De kamer is ook echt over the top, om nog maar niet te spreken van alles wat we nu al gekregen hebben, echt onvoorstelbaar! Als ik alleen kleding had meegenomen in mn koffer, had ik nu AL het overige gehad! En ik overdrijf echt niet! Van een paraplu en poncho tot pleisters en jodium, van extra tandenborstels en zonnebrandcreme tot meeneembaarwc-papier en nog veel meer! Dan hebben we nog een schoudertas, een zak lekkers, en natuurlijk een superleuk uniform gekregen! Gewoon een leuke donkere ‘baggy’ broek met zakken, een rood met wit blouseje, zelfs sokken, een riem en dan de schoenen… Haha, die zijn rood met geel, en witte zolen, haha! :D
Het McD-hospitality Team is een team dat alles voor ons uitstippeld en georganiseerd heeft, we hebben van hun een eigen front desk waar we met alle vragen terecht kunnen! We hebben al een rondleiding door dit huge hotel gehad, blijkt dat een deel ervan gereserveerd is voor McD-crew! Een deel dus! Het is echt een enorm complex! Dan hebben we ook nog eens ons eigen zwembad en mogen we ook gratis gebruik maken van de gym!
Het eten is allemaal gratis, maar dan wel op ontbijt/lunch en diner-tijden! Het personeel is ook daar weer extreem vriendelijk en ze doen alles voor je! Ze schuiven je stoel aan, ze leggen een servet op je schoot, ze vullen je drinken bij, ze nemen je borden mee, en er staan er altijd wel een paar op de kijk mocht er iets leeg zijn! Echt onvoorstelbaar!
Zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt, en voor mij had het ook best wel iets minder gemogen hoor, we zijn ook maar net als hun en ik wil best mn eigen bord ergens heenbrengen!
Dan hebben we ook nog onze eigen lounge, waar we kunnen chillen, wat kunnen drinken, karaoke kunnen doen (uiteraard! :D ) en waar we donderdag met zn allen de openingsceremonie gaan kijken! :D
Verder hebben we vanaaf onze welkomstborrel gehad, gezellige boel! Samen met Ronald McDonald, maar dan wel een Aziatische Ronald, vet grappig! ;)
Ik dacht: neem lekker het blauwe welkomstdrankje… Pure tequila dus! En Gerrike weet, niet zo goed voor Agnes, al helemaal niet op een lege maag! ;)
Het was een gezellige boel die avond, met wat praatjes van belangrijke mensjes, tig foto’s, waaronder een groepsfoto! Een optreden van een groepje die een wedstrijd heeft gewonnen in China door een McD-cheer te bedenken, was heel origineel!
En ja hoor, weer kregen we een kadootje aan het eind, een superleuk shirt! Met badge, en horologe! Jeetje, koffer zit inmiddels wel zo’n beetje vol! En dan ben ik alleen nog maar 1 dag hier, en alleen maar in het hotel! ;)
We mogen wel weg enzo, naar het centrum, even kijken hoe het gaat met anderen die ook die kant op willen! We trekken nu al veel op met de Fransen, die zijn met zn 9-en, en ze zijn erg aardig! Met veel al gekletst enzo, maar dat komt ook allemaal nog wel! Iedereen is bekaf van de vlucht, want we kwamen allemaal vandaag aan! Leuk detail: we zijn hier nu met wave 1, waarin 18 landen vertegenwoordigt zijn! Ze komen echt o-ve-ral vandaan! Tijdens de welkomstborrel moest elk land zich ook even laten horen…! Haha, ja, dan kunnen wij natuurlijk niet op tegen al die Chinezen, Japanners en Fransen! ;) Ook de duitsers zijn goed vertegenwoordigt met 10 man. Ook zijn er veel remi gekomen, waaronder mijn kamergenootje, Miriam, uit Marokko! Ze is alleen beetje stil en spreekt amper Engels (veel hier trouwens.. beetje vreemd…!) Wel spreekt ze Frans, maar ja… ik kom niet veel verder als ‘ Je ne parle pas Francais’ ;) Nog niet natuurlijk, volgens jaar heb ik weer Frans! :D
Miriam is wel het meisje van de video contest trouwens, evenals de 3 Fransen die hier nu ook zijn in dat leuke groepje! En weet je wat superleuk is? Iedereen reageert vet leuk op mijn filmpje!! :D Ze vragen allemaal: ‘Ben jij niet van dat ene filmpje met die wereldbol?’ En dan reageren ze met dat ze m zo leuk vinden..! Vet lief! :D
O jeetje, er gebeurd zo veel en alles is zo onwijs goed geregeld, en alles is zo netjes en schoon en de mensen zijn zo superaardig, ik kan het bijna niet eens overbrengen denk ik!
En er gaat nog van alles gebeuren! Morgen info-ochtend en dan ‘s middags naar… jep, het Olympische Dorp! Rondleiding! :D Can’t wait! Heb nu al te veel batterijen verslonden, vannacht maar even opladen, die zaten dan weer niet in het welkomstpakket, haha! ;)
Lieverds, gauw meer nieuws!
Ik ga bijslapen nu! ;)
En nog bedankt voor de leuke lieve beichtjes alvast! :D
Liefs!

  • 05 Augustus 2008 - 14:45

    Arjen:

    AgnesToch!

    Wat heb je het toch weer geweldig voormekaar! Met veel plezier lees ik je verhaal vanachter mijn comp op het kantoor. Ahh, jij ook altijd met je super relaxe toffe reizen!

    Have fun!
    See you!
    Arjen

  • 05 Augustus 2008 - 15:49

    Jan:

    Klinkt goed allemaal! Mag je die schoenen ook houden? Dan heb je voortaan je eigen bowlingschoenen, das ook wel handig.

    Onwijs veel plezier!

    Groetjes,

    Jan

  • 05 Augustus 2008 - 17:29

    Linda:

    Wauw wat een ongelooflijk lang leuk verhaal en dat voor 1 dag! Beloofd een hele mooie tijd te worden!!

    Groeten Linda

  • 05 Augustus 2008 - 18:15

    Marga:

    Jee wat een verhaal, dit is echt enorm, wat zul jij genieten daar. En wij natuurlijk van je verhalen, die gaan we echt volgen hoor, dus dat wordt elke dag even kijken of er nieuws van je is.
    Dat wordt nog even stemmen de laatste dagen, want natuurlijk verdien je de overwinning .

    Groetjes en heel veel plezier daar.
    Marga

  • 05 Augustus 2008 - 18:36

    Anke:

    Hey Agnes,

    Ik dacht snel even kijken en ja hoor er staat al een super leuk verhaal op je site.Wat een leuk verhaal....geniet er lekker van.

    xxx Anke

  • 05 Augustus 2008 - 19:06

    Suzanne:

    Hey Agnes!

    Wat weer een leuk enthousiast en happy McMinded verhaal! Wordt er spontaan vrolijk van. Zo te lezen gaat het een topbelevenis voor je worden! Ik ga je reis vanuit het regenachtige Vleuten helemaal volgen!

    Liefs Suus

  • 05 Augustus 2008 - 19:57

    Koby:

    Hoi Agnes je moet er wat voor over hebben maar dan zie je ook wat helemaal te gek zo als jullie zijn ontvangen de leuke kadootjes enz,enz,van uit Amsterdam heel veel plezier en blijf ons op de hoogte houden dan hebben wij wat te lezen
    groetjes Koby

  • 05 Augustus 2008 - 20:49

    Je Mama:

    Ben ontzettend trots op je, dat je daar helemaal in China zit en dat je het daar nu al reuze naar je zin hebt, je bent een echte GLOBBETROTTER ééntje met een hoofdletter. Geniet er maar van, dan genieten wij hier van jou verhalen.;-D
    Dikke kus Mama

  • 06 Augustus 2008 - 12:36

    Oma:

    wat een leuk verhaal, en wat een belevenis ben gewoon een beetje jaloers dat ik niet mee mochtMaar dat is natuurlijk een grapje, het is geweldig geniet maar en we kijken uit naar je volgende verhalen.dag meidke dikke kus daag

  • 06 Augustus 2008 - 22:19

    Peter:

    Hey Agnes,

    Blij dat je reis goed verlopen is. Mij terug reis was iets minder. Wat denk je? Weer ziek. Weer stoppen en weer k...en!!!! Als ik je verhaal zo lees ontbreekt het je aan niets daar. Wordt tijd dat je ervoor gaat werken ;-) Zet hem op!!!!

    Groetjes,

    Peter

  • 07 Augustus 2008 - 08:05

    Gerrike:

    Hey Lieverd!!!

    Wat een super verhaal weer!! Ik vertelde net mijn collega dat jij altijd zo lekker kan genieten van dingen en ik zie dat je dat dus ook echt wel doet!! ;-)

    Ben zo super benieuwd wat je allemaal nog gaat doen? Hoeveel uren moest je werken deze week? Ben benieuwd hoe dat gaat daar... ;-)
    Heel veel plezier nog daar en ben benieuwd naar je nieuwe update!!

    Dikke knuffel en kus,

    Ps. niet teveel tequilla drinken he!? :-P

  • 07 Augustus 2008 - 08:06

    Gerrike:

    P.s. wanneer komen de foto's!? ;-)

  • 07 Augustus 2008 - 10:19

    Berthe En Mathijs:

    Hey Agnes,

    Jij hebt het goed voor elkaar als ik dat zo lees! Happy you! :-) zoals altijd...

    Groetjes en veel plezier daar!!

    kus Berthe en Mathijs

  • 07 Augustus 2008 - 14:51

    Martin:

    He hoi,

    Wat een leuk verhaal Agnes! Het ontbreekt je echt aan niets he! Geniet er maar lekker van! Heb je wel verdiend.Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Succes!

    Groetjes Martin

  • 07 Augustus 2008 - 16:41

    Annemarie Olinga:

    hoi agnes
    wat een belevenis daar voor je
    geniet maar van alles en ik lees het wel op de side
    veel plezier daar en succes
    groetjes bertus en annemarie olinga

  • 07 Augustus 2008 - 19:01

    Stephanie En Martin:

    hey agnes!!!!

    We hebben voor je geregeld dat je extra foto's kunt plaatsen dus zou zo zeggen kom maar op!! we zijn hier allemaal razend nieuwschierig! gelukkig kunnen we dankzij je verhalen in de gaten houden wat je daar allemaal aan het doen bent en wat je daar allemaal beleefd, maar het is wel allemaal geweldig hoor!! geniet er van en werkse voor de komende dagen.
    we zien de foto's wel tegemoed....
    groetjes van

    stephanie en martin

    en je mams, mijn mams, hessel, bram, snoes, pim, sammie en luna!! :D

  • 07 Augustus 2008 - 20:05

    Raymond:

    Hey wereldreiziger!

    Zo te lezen geniet je ten top. Leuk om al je ervaringen te lezen. Ik moet zeggen dat je je waarschijnlijk niet zal vervelen daar. Volgens mij is het totaal weer wat anders dan al je reizen hiervoor.

    Heel veel plezier de komende tijd. Ik zal je weblog nauwlettend volgen.

    De Groetjes,
    The big friendly giant (bfg)

  • 08 Augustus 2008 - 04:57

    Tatjana:

    Hoi, ik heb je ook gevonden.En is op gevallen dat je bord leeg is dat ze dan nieuwe eten op doen. Wij moesten de bord niet leeg eten en dat was wel even wennen de nederlande eten ja alles op ahhahah.
    Maar heb je na je zin, nou ik ga zo weer aan het werk. misschien later vandaag even lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2008

The real Beijing!

15 Augustus 2008

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

12 Augustus 2008

Once in a lifetime...!

10 Augustus 2008

Leukleukleuk!

08 Augustus 2008

The Best of the Best!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 47786

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: