Go Slow...! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Go Slow...! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Go Slow...!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

07 Juli 2009 | Belize, San Pedro

Als er een ding is wat deze reis compleet maakt, dan is het Caye Caulker wel! :D
Want ik heb goed nieuws: ik kon hier inderdaad blijven om vrijwilligerswerk te doen..!
En naast dat ik sinds vrijdag de 26ste met van alles mag helpen en het heeeeeel erg naar m’n zin heb op dit mini-paradijsje waar je alles op je blote voeten kunt doen, met ontzettend aardige mensen en waar het motto ‘Go Slow’ ;) is, heb ik nog beter nieuws… Een van mijn grote wensen is uitgekomen!!
Nadat ik bij de 2 directrices van de (enige) plaatselijke high school had laten vallen dat het me ook wel erg leuk leek om wat activiteiten te organiseren voor de kinderen op Caye Caulker, kwam ik 2 dagen later met een heel ander, en naar mijn idee, veel leuker idee… Het organiseren, plannen en uitvoeren van een heuse week Summercamp! :D Een hele week vol met leuke activiteiten voor de kinderen hier!
En wat blijkt: ze waren helemaal enthousiast! En het is nog niet eerder op dit eiland georganiseerd! :D
Een hele nieuwe, grootse uitdaging dus voor mij, waar ik al vanaf het eerste moment volledig achter sta en er geen moment niet mee bezig ben, haha! ;)
Ze waarderen het hier heel erg, en dat maakt het nog interessanter! Het bevalt me zooo goed, vind het helemaal geweldig en het is een enorme uitdaging om zoiets op poten proberen te zetten in een heel ander land, met een andere cultuur en in hele andere setting dan dat ik ooit gewend was van bijvoorbeeld natuurlijk Lutje Grut! ;)
Afgelopen week was hectisch, maar ontzettend leuk, en ik heb al zoveel kunnen regelen!
Mijn grote hulp is Joni, een van de directrices (die alles op dit eiland onbetaald doet..!) en zij heeft me voorgesteld aan de meest behulpzame mensen op dit eiland! Naast Joni is Sarah, de librarian, die ik ‘s middags meehelp in de bieb, een geweldig mens en heb ik ontzettend veel aan haar! Niet alleen helpt ze me met ideeen uitwerken, maar is ze ook nog eens een ontzettend leuk gezelschap! ;)
En, hier komt het grote nieuws..! Ik kan nu met veel trots zeggen:
maandag 20 t/m vrijdag 24 juli is het tijd voor het ‘Caye Caulker Fun in the Sun Daycamp’! :D:D
Een hele week kids, een hele week sun en een hele week fun..! Wat wil ik nog meer! :D
Nouja, er zijn wel een paar lieve mensen die ik hier maar wat graag naast me had willen hebben, waarmee ik dit kon delen en die me allebei gelukkig heel goed steunen en weten dat ik hier nu helemaal op mn plekje ben..!
Maar het gaat goedkomen, ik zet me hier voor meer dan 100% voor in en met deze spirit komen we al een heel eind! Maar toch blijft het spannend..!
Naast dat ik afgelopen week elke ochtend in het nog steeds zo ontzettend leuke Tina’s hostel bezig was met dit project (en vrienden in het hostel het ook ontzettend leuk vonden, maar ook vonden dat ik wat meer vrij moest nemen ;) ), was ik elke middag in de bieb te vinden, om Sarah te helpen! Maar nu was er afgelopen week een soort ‘Vacation Bible School’ in deze minibieb, geregeld door 4 gezellige, overdreven vrolijke vrouwen uit Georgia, VS, en waren we om 18u (als de bieb sluit) al helemaal afgepeigerd van de 30-50 kinderen die er elke dag waren..! Maar, het was erg gezellig moet ik zeggen, want de kinderen zijn zoooo leuk! :)

Inmiddels heb ik sinds zaterdag nog meer hulp gekregen, want er zijn 3 klasgenootjes, Sanne, Kaj en Kim, overgekomen! Ook zij waren enthousiast over het idee, en gaan me nu helpen om het hele plan verder uit te werken en uit te voeren! :D

Omdat ik wist dat ze kwamen, heb ik rondgekeken voor een plekje om met zn 4tjes te ‘wonen’ en verblijven we nu voor maar 20 euro pp per week in een superleuk appartementje met eigen keuken, badkamer en balkon met hangmat en sunsetview..! :D
De straat waarin dit appartement staat heet Backstreet, en dus we hebben onszelf al even omgedoopt tot uiteraard de.. Backstreetgirls, haha! ;)

We zijn druk in de weer, maar het is ook gezellig en we genieten er volop van!

En omdat we het nog niet druk genoeg hebben, ben ik nu ook nog elke ochtend te vinden bij E-Z (spreek uit als easy ;) ), een touroperator gerund door Bonnie, een leuke vrouw die ons alles uitlegd over het reilen en zeilen van een touroperator die tours aanbiedt! Leukleukleuk!

Zit hier dus helemaal op mn plekje! :D Happy!

Nu wil ik jullie toch ook even vragen om een gunst: omdat dit een liefdadigheidsproject is en de ouders van deze kinderen niet veel geld hebben, maar we hen toch heel graag een leuk camp willen bezorgen (dat hopelijk dus de komende jaren blijft!), willen wij jullie vragen om een kleine donatie.
Als iedereen het komende weekend 1 of 2 biertjes laat staan, zouden jullie dan dat geld ajb over willen maken op rekeningnummer 86.74.18.133? Op naam van A.A.T Moes te Breda?

Daarvan zullen wij dan in het weekend van 18/19 juli de laatste benodigdheden van aanschaffen en kunnen we hopelijk de week daarop deze kinderen the time of their lives bezorgen..!

Alvast heel erg bedankt!

Ga ik nu weer verder met dingen regelen, leukleukleuk! :D
Hopeljk daar ook alles goed, let me know!

Hier gaat het heus 'unbeliZeble goed..! ;)

Liefs!



  • 08 Juli 2009 - 05:00

    Gerrike:

    Hey lieverd,

    Jij bent goed bezig. Net je mail gelezen! Ik zal kijken of ik nog wat kan doneren... :-S

    Sorry dat ik nog steeds niet gemaild heb, maar dat komt ook omdat ik het zo druk heb!!
    Werk 40 uren in de week en dan nog bezig met de voorbereidingen voor Korea.

    Maar goed om al je verhalen te lezen. Vind het echt jammer dat ik je niet meer zie :'(
    Ik vlieg namelijk 9 aug. naar Korea met Simon... Eerst nog 3 weekjes vakantie.. En dan start de studie! Nou heel veel plezier nog!!!

    Dikke kus

  • 08 Juli 2009 - 09:19

    Annemarie Olinga:

    heel veel succes met het opzetten van
    meedoenweek voor kinderen
    daar
    ik hoop dat het lukt voor je
    groetjes annemarie olinga

  • 08 Juli 2009 - 15:32

    Marga:

    Hey Backstreetgirl

    Wat ben jij weer goed bezig zeg,net jouw ding. hoop dat alles lukt, maar jou kennend, gaat dat gewoon lukken. Hou ons op de hoogte

    veel succes Marga

  • 08 Juli 2009 - 20:07

    Koby:

    Hola Agnes
    es hermoso completo cuento qué usted escrito y ciertamente ahora usted la benevolencia encendido para usted especial, coloque es posible y puede hacer, ustedes es,sin embargo, un pájaro piensa I muchos pueden celosamente y usted está,
    asi goza á todo y de subsistencia nosotros y altitud encuentro muy agardable leer lo que sus todos hace y las experiencias.
    hasta luego a la próxima vez
    Koby

    P.S. pff,pff, dit is heel lang geleden dat een poging heb gedaan om een stukje in het spaans te schrijven dus er kan best ergens een foutje instaan maar dat mag de pret niet drukken toch ?????

  • 08 Juli 2009 - 20:39

    Mama:

    Hé daar,Caye Caulker Fun in the Sun Daycampster
    :-D!!
    Helemaal top man, dat je daar je eigen speelweek mag organiseren, ik wil je dáár,ook wel meehelpen? lijkt me leuk, maar ja vanaf hier kan ik je ook wel steunen. Héééél vééél plezier met de voorbereiding Dikke kus en knuffel, je Mama en Hessel, en Luna en Sammy en Pimmetje en Snoes

  • 10 Juli 2009 - 09:38

    Michiel:

    Ik heb de biertjes laten staan en de huisbaas wacht maar even lief ;)

    Veel succes met alle voorbereidingen en geniet ervan :)

    Ben benieuwd, ook naar hoe de poster eruit komt!

    Dikke kus!

  • 10 Juli 2009 - 13:43

    Opa En Oma:

    heeeeelveeeeeel succes
    met al het mooi's daar komt wel goed hoor, hier alles oke nog geen nieuws , het is hier herfst regen regen regen Blijf daar nog maar even michiel komt wel bij jou als het heeeel lang duurd liefs
    oma XXXX

  • 10 Juli 2009 - 23:13

    Yvette:

    Heej ex-reisgenootje
    Wat ben je ongelofelijk goed bezig! Ben super blij voor je dat je zo´n super gaaf pp project hebt gevonden. Zo blijkt maar weer dat na al het mindere (je kon vanwege je pp niet mee verder reizen) er altijd iets veel beter op je pad komt. Ben trots op je dat je zoiets gaafs daar regelt. Ik vind het leuk dat ik er ben geweest en dus weet hoe het er daar en toe gaat en hoe het eruit ziet. Het is inderdaad een flinke uitdaging maar dat lukt jou/jullie dat weet ik zeker, helemaal met al jou sumercamp ervaring! Heel veel succes met verdere voorbereidingen. Ik blijf je volgen. Dikke kus en ook voor de andere backstreetgirls. Liefs Yvette

  • 12 Juli 2009 - 17:56

    Michelle Koole:

    Hey meid
    wat een leuk PP heb je!!!
    Wat gaaf zeg! En wat een uitdaging!
    Heel veel succes met alles en geniet ervan meid!
    Xx

  • 13 Juli 2009 - 21:08

    Manuela!:

    He aggie!
    Oh ik ben zo trots op je wat je allemaal al in je leven hebt bereikt! Ga zo door en geniet er van!
    Een heel dikke kus! en heel veel succes met je camp!
    XXX

  • 14 Juli 2009 - 09:30

    Oma En Opa:

    Hallo meid,wat gaat het toch allemaal goed he, ik hoop dat ook de speelweek gaat lukken we hebben er wel vertrouwen in dat het goed komt, wij hebben ook een andere woning in de wending 3 hoog meer weten we nog niet goed he. groetjesheelveel succes dikke knuffel poot van floor
    kopje van proppy doei oma

  • 21 Juli 2009 - 06:36

    MarS:

    Superleuk om te lezen! Jouw enthousiasme straalt van je teksten af!

    Geniet nog even van alle moois meid!

    X MarS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, San Pedro

Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 47789

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: