Last night i dreamed of San Pe-he-droo..! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Last night i dreamed of San Pe-he-droo..! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Last night i dreamed of San Pe-he-droo..!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

25 Juni 2009 | Belize, San Pedro

Jaaa, ik heb het waarschijnlijk he-le-maal gevonden!
Gister zijn we aangekomen op Caye Caulker, een mini-eilandje voor de kust van Belize en dit is ECHT een paradijsje..! Palmen, zon, zee, strand, vriendelijk volk en een heerlijke relaxte sfeer! :D
Nu dacht ik gisteravond: dit is een plekje waar ik echt nog eens heel erg graag naar terug zou willen gaan en o, wat jammer dat we hier maar 1 nachtje slapen.. Maar vanochtend na een heerlijk verfrissende duik in het water had ik het ineens bedacht..! Hier wil ik mn 3 weken vrijwilligerswerk gaan doen! :D
Vandaag zijn we een dagje op San Pedro (ligt op Ambergris Caye en hier heeft Madonna haar liedje 'La Isla Bonita' over geschreven!), morgen gaat Yvette haar vriendje opzoeken in Mexico en dan ga ik terug naar Caye Caulker en het hele eilandje afstruinen tot ik iets leuks heb gevonden om mee te helpen! Heb al 2 opties: helpen op de enige high school op het eiland die alles op vrijwillige basis doen of helpen bij een van de vele organisaties die tours, snorkeltrips, etc aanbieden..!
Denk dat er best een kans inzit dat ik kan blijven, en dat zou ik ontzettend fijn vinden..! Wish me luck!
Zal ik ook even vertellen waarop nu juist dit eilandje? ;) Naast, zoals ik al zei, zon, zee, palmen, vriendelijke mensen en de o zo fijne sfeer, mogen hier geen auto's rijden en dat betekent dat iedereen hier alles op de fiets doet en met.. golfkarretjes! :D Alle wegen zijn zandwegen en dit is echt zo'n plekje waar niets moet en alles mag..!
Ook heeft zeker het hostel bijgedragen aan mijn idee en mn enthousiasme! Als ik een hostel zou moeten aankleden, dan zou die er ZO uit komen te zien! Alleen maar kleurtjes, vrolijkheid, hangmatten, schommelbanken, kussens, een steiger met nog meer hangmatten en met van die gezellige gekleurde lampjes, helemaal Agnes-style! ;) En dus heerlijk voor mij!
Ben heel erg benieuwd of het gaat lukken om nog heerlijk 3 weken op Caye Caulker te blijven, but i'll let you know!
Verder was de reis door Belize ook zeker de moeite waard! We begonnen dus vanuit Chetumal te reizen naar Corozal, onze 1e stop! Stadje niets bijzonders, gewoon prima om de volgende dag door te reizen. Op naar Orange Walk, heeel bijzonder..! Stadje op zich niet zo veel te doen, wel lekkere burrito's gegeten aan zo'n klein eettentje met barretjes buiten, maar het aparte waren de mensen die ons opvielen.. Het leken wel een soort Amish.. Wat blijkt nou, ze zijn ook vrijwel hetzelfde! Mennonieten heten ze. Blanke mensen met tuinbroeken, bretels, hoeden, vrouwen met lange jurken en rokken..! Blijkt dat deze (afkomstig uit Nl en Duitsland!) hier in Belize leven omdat ze hier geen belasting hoeven te betalen en ze hier rustig kunnen leven, want in Belize woont echt van alles wat en alles leeft gewoon rustig met elkaar samen! Ze nemen 11% van de bevolking in en zorgen voor maar liefst 70% (!) van de landbouwproductie..! Ze leven in ongeveer 10 verschillende gemeenschappen verspreid over het hele land en leven daar met ongeveer 3000 man, zonder elektriciteit en stromend water..! Heel apart om deze mensen ineens op te zien duiken! Maar wel bijzonder!
De volgende dag was het tijd voor onze trip naar Lamanai vanuit Orange Walk en deze dag maakte ALLE beloftes waar, het was in 1 woord ge-wel-dig!! Wat een dag! Om bij de ruines in Lamanai te komen, namen we met een gezellig groepje een bootje over de New River en deze leidde ons dwars door de net geen jungle te noemen-bossen! Hier zagen we veel volgels, leguanen, huge termietennesten, een schildpad en als hoogtepunt.. krokodillen! Waarvan 1 echt wel 2 meter lang! Het andere hoogteput waren de apen! Deze kwamen zelfs bij ons in de boot, haha! :D
Aangekomen bij Lamanai heeft de gids ons een supertour gegeven en hebben we al deze prachtige tempels kunnen bewonderen, beklimmen en van de uitzichten kunnen genieten..! Ook gaaf was het om de apen in de jungle te horen brullen! Ze hadden best een lawaai zeg! ;) En we hebben tarantula's gespot, jeetje, wat zijn die scary..! Het was echt een hele gave ervaring!
De dag beeindigden we samen met het stel uit Londen (man en vrouw van rond de 50 jaar!), in een bar met veel geklets, gelach en gezelligheid! ;)
Daarna verheugden we ons alweer op de lekkere buritto's van hetzelfde tentje, maar namen het deze keer mee naar de hotelkamer, want we hadden eindelijk eens zenders, dus hebben de hele avond films gekeken! ;)
Volgende dag met de bus (oja, de bussen! Die zijn geweldig in Belize: van die oude Amerikaanse schoolbussen, haha!) via Belize-stad naar San Ignacio, superleuk dorpje tegen de heuvels op gebouwd! Dit gedeelte van Belize (het westen) is veel mooier en heuvelachtiger. Vanuit dit gezellige dorpje waar we ook weer heerlijk hebben kunnen eten, zijn we de volgende dag vertrokken naar... Guatemala! :D
Jaha, de ruines van Tikal wilden we zeker niet aan ons voorbij laten gaan en reden we dus naar het geweldig leuke dorpje Flores! Omgeven door een prachtig meer, een leuk hotelletje, 3 leuke nl-se meiden en nog meer leuke eet- en drinkgelegenhden was dit eilandje ook klein paradijsje..! We wilden eerst in El Remate overnachten. maar nadat we een schorpioen in onze kamer hadden en Yvette toch ook niet graag in een andere kamer wilde overnachtten, zijn we naar dit leuke plekje gelift..!
De volgende dag was Tikal aan de beurt! Ook een prachtplek waar ik toch echt mn ultieme foto's hebben kunnen maken! Het was namelijk prachtig weer en vanaf de hoogste tempel had je een geweldig uitzicht over de jungle met een paar boven de jungle uitstekende tempels..! Mooimooiermooist!
Wel vond ik wat betreft het jungle gevoel, Lamanai beter en leuker, maar Tikal was zeker de moeite waard! De gids had nog een mega tarantula op zn schouder (!) en ik heb ZO'n steile trap beklommen dat je er achteruit weer naar beneden moest klimmen..!
Die middag in het leuke dorpje Flores heb ik overspel gepleegd.. Ik heb bij de Burger King gegeten.. Sorry! ;)
Die namiddag wilde ik heel graag zwemmen in het meer, maar omdat Yvette niet ging en ik de nlse meiden niet kon vinden, eindigde ik bij een paar locals, wat jongere jongens en meiden in het meer, supergezellig! :D
's Avonds weer een leuk tentje gevonden en de volgende dag zijn we in een ruk van Flores naar Caye Caulker vertrokken en de rest van de reis weten jullie al..! :D
Wie weet volgt mn volgende berichtje ook vanuit Belize, over mn vrijwilligerswerk op het o zo fijne Caye Caulker, i hope so..!
Wij gaan zo van de stranden van San Pedro genieten, hopelijk genieten jullie een beetje van de inmiddels begonnen zomer in Nederland!

Veel liefs!
En een dikke kus voor Michiel!

  • 26 Juni 2009 - 05:31

    Gerrit:

    Oh my god, wat ben ik jaloers op jou zeg!

    Heb me overigens deze week bedacht dat wij elkaar helemaal niet meer gaan zien, want ik ga waarschijnlijk 8 augustus al naar Korea! :-S

    maar goed, ik ga je echt snel mailen of hoe en wat oke? Ben sinds gister klaar met school. :-)
    Nou heel veel plezier!

    Dikke kus,

  • 26 Juni 2009 - 07:57

    Mama:

    Hoi wereldreiziger ;-D,
    Geweldig al die verhalen, en wat je allemaal wel niet gezien hebt, fijn dat het allemaal goed gaat, blijf maar lekker op dat mooie leuke relaxte paradijsje bounty eilandje Caye Caulker,genieten!! ;-D, en het lukt je vast wel, om daar je PP te doen.
    HEEEEEEEEL VEEEEEEEEEL
    plezier, dikke kus en knuffel van je Mamus ;-)

  • 26 Juni 2009 - 08:10

    Annemarie Olinga:

    hoi agnes
    wat een mooie verhalen schrijf je op de site ik lees het met volle aandacht
    ik wens je nog veel plezier daar
    groetjes annemarie olinga

  • 26 Juni 2009 - 12:29

    Koby:

    Hoi Agnes je zal misschien veel opschrijven en onthouden maar het is wel geweldig wat jij allemaal zit,doet,meemaakt dit moet wel super zijn,en als je dan ook nog je vrijwilligerswerk op jou droom eiland kan doen is het helemaal prachtig,ik zal voor je duimen dat het doorgaat, pas goed op je zelf en tot laterzzzz
    groetjes Koby

  • 26 Juni 2009 - 22:42

    Kim:

    hey chicka!! goed bezig zie ik!! Ik ben over een week of 3 denk ik net klaar met mijn padi zoals de planning nu is, dus.. wie weet kunnen we meeten? Kus uit costa rica, supermooi hier ook :) x

  • 27 Juni 2009 - 08:52

    Marga:

    Hey Agnes

    Heb je nog een plaatsje over daar, wil er zo wel heen wat een verhalen en een dingen wat jij daar ziet, enorm zeg.
    En heel veel succes daar met je PP want dat is net iets voor jou.
    Liefs van ons en laat snel weer wat van je horen

  • 27 Juni 2009 - 22:54

    Michiel:

    Lekker genieten (en werken ;)) op Caye Caulker de komende tijd lief! En veel foto's maken van dat mooie eiland :)

    Dikke kus!

  • 30 Juni 2009 - 23:05

    Raymond:

    Hey Agnes,

    Je blijft ook maar reizen he ;-) Zoals ik kon lezen bevalt het je goed rondom het caribische gebied. Lekker hoor. Wij gaan zelf 30 juli voor twee maanden naar zuidoost azie. Tot aan die tijd probeer ik je reisverhalen te volgen. Voor nu nog heel veel reisplezier toegewenst.

    Groetjes

  • 30 Juni 2009 - 23:05

    Raymond:

    Hey Agnes,

    Je blijft ook maar reizen he ;-) Zoals ik kon lezen bevalt het je goed rondom het caribische gebied. Lekker hoor. Wij gaan zelf 30 juli voor twee maanden naar zuidoost azie. Tot aan die tijd probeer ik je reisverhalen te volgen. Voor nu nog heel veel reisplezier toegewenst.

    Groetjes

  • 02 Juli 2009 - 12:54

    Suzanne S:

    hey hey meid

    dus je bent alweer helemaal op je gemak, maakt ook niet uit waar jij heen gaat, jij vermaakt je overal wel
    nou have fun nog

    gr suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, San Pedro

Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 47787

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: