You Betta Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu You Betta Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

You Betta Belize it!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 Juli 2009 | Belize, Caye Caulker

Wow, wat een week!!
Het Fun in the Sun Daycamp met de Caye Caulker kids zit er helaas op.. Maar o, wat ben ik blij dat ze het zo leuk hebben gehad! :D
Van ouders, leraren, en van de gezichten van de kinderen zelf was gelukkig af te lezen dat ze een geweldige tijd hebben gehad! And so did i..!
We hebben nog van alles met ze gedaan: naast sport&spel, knutselen, een speurtocht en heel veel lol maken, hebben we bijvoorbeeld nog een ontzettend leuk kampvuur gehad! Dat is iets was ze niet zo veel doen hier, dus de kinderen waren laaiend enthousiast toen ze marsmellows en hotdogs mochten roosteren! :D
Afgelopen vrijdag hadden we de fair, en ondanks dat er helaas niet zoveel toeristen waren om het te komen bezoeken, hebben de kinderen het wel heel leuk gehad, en ik ook! Het was namelijk ook heus mijn verjaardag, en ik had het tijdens deze reis volgens mij ergens anders niet zo leuk gehad als hier! Want wat is het lang geleden dat ik op mijn verjaardag spelletjes heb gedaan als zaklopen en snoephappen, haha! ;) We hebben de kinderen hier naast deze Nederlandse spelletjes ook kennis laten maken met de grabbelton en met spijkerpoepen..! :D
Men vond het ontzettend leuk dat we dit hebben gedaan, want dat zijn de dingen die de kinderen zich zullen blijven herinneren, en het is fijn om te weten dat je daar aan bij hebt kunnen dragen.. : )
Ook hebben we met de kinderen koekjes gebakken, en verkochtten we deze samen met snoep, sandwiches, het lokale chips&dip (lekker!) en drinken op de fair! We hadden de fair op het basketbalveld en na de fair vanaf 4u t/m 8u hebben eerst de jongeren en vervolgens de ouderen hun basketbalkunsten kunnen showen..! Andy, leraar v/d high school) was er als DJ en zorgde voor de muziek en er kwamen steeds meer mensen (vooral locals!) kijken, zo leuk! Omdat we nog niet alles hadden verkocht, ben ik, samen met Sara (vriendin die weer op Caye Caulker was vrijdag!) en met Annabella (jongste dochter van andere Sarah de librarian) met de koekjes rond gaan lopen langs de tribunes en gewoon op straat om ze op die manier proberen te verkopen, en toen ging het ineens als een trein, haha..! Zo cool! :D
Rond 8u hadden we alles verkocht, hadden we de week geweldig afgesloten met deze fair en was het tijd om mijn verjaardag te vieren..! ;)
Het meest grappige was dat diezelfde dag nog 3 (!) klasgenootjes waren aangekomen op Caye Caulker, Kim, Celine en Kelly! Samen met 2 vriendinnen van Kim (2 Engelse meiden) en Sara (die dus weer op Caye Caulker was!), hebben we lekker gegeten bij een superleuk tentje, Rose's Bar&Grill, waar we al tig keer waren langsgekomen en waarvan de eigenaar ons 4 al vanaf dag 1 probeerde te laten eten..! Het is er altijd druk en dus hadden we hem beloofd te komen eten op deze vrijdag, en… Het was heeeerlijk! Lobster it was, again! ;)
‘s Avonds feestje gemaakt in de enige echte Ocean Side Club, gezellig : )

Naast deze ontzettend leuke, bijzondere en dankbare week hebben we tussen onze drukke weken van voorbereidingen ook nog wat andere leuke dingen gedaan! We hebben de Belize Zoo bezocht, die erg bijzonder is, en we mochten vanuit E-Z Boy Tours, de tour operator waar we bij hebben geholpen, mee op snorkeltour..!
Zo ging ik samen met Sanne, en ik vond het reuze spannend om hier, op een van de mooiste snorkelplekken ter wereld te gaan snorkelen..! Met onze onderwatercamera, charmante duikbril en flippers in de aanslag gingen we de onderwaterwereld van Belize onveilig maken..! ;)
En wow! Wat hebben we veel gezien! We hebben gezwommen tussen prachtig koraal, met de mooiste vissen, we hebben een zeeschildpad gezien, vliegende vissen (hoe grappig zijn die!), een zeester vastgehouden, maar ook hebben we gezwommen met grote roggen en… met haaien..! Op een van de stops liet onze gids, Ian, wat eten in het water vallen en waren er haaien all over the place om onze boot heen..! Vervolgens mochten we erbij in.. Slik! Heus spannend! :D
Het zijn nursesharks, dus die doen niets, maar toch..! Bij een andere stop, waar we heel laag over het koraal zwommen, zwom er ook ineens zo'n haai vlak onder me..! Schrok me een hoedje, en hoop dus maar dat die foto is gelukt ;)
Het meest bijzondere wat we zelfs daarnaast nog hebben gezien en dus ook mee hebben gezwommen, is een zeekoe! En die beesten zijn huge..!! Heb foto! :D
Ian had ook nog een kreeft gevangen en deze hebben we heerlijk op de boot opgegeten als lobster ceviche, heerlijk is dat! De tocht was echt super! :D
Naast al deze dieren, heb ik op het eiland ook nog een keer een gevonden slang kunnen 'aaien' en een kwal vastgehouden, raar!
Verder was ik nog vaak te vinden bij Sarah in de bieb en vind ik dat zij ons ontzettend veel heeft geholpen! Haar zal ik zeker als een van de meeste missen..
Bij E-Z Boy Tours hebben Kim en ik veel geleerd van Bonnie en hebben we zelfs haar raam mogen beschilderen en heb ik voor haar een nieuwe slogan bedacht: ipv het motto van het eiland ‘Go Slow’ staat er nu ‘Go Eazy!’ op Bonnie dr raam..! : )
Ook heb ik voor de 2e High School, die in september opengaat, een bord mogen beschilderen! Had Bonnie hem verteld.. : )
Gister hebben we gerelaxed aan de Split en is zelfs Bram, nog een andere klasgenoot, toevallig ook nu op Caye Caulker aangekomen, haha!
Vandaag gaan we weer naar de Split en gaan we nog een ritje maken op een rubberen band hangend achter een jet-ski..! :D

Camp zit er op, en zo ook mijn tijd op Caye Caulker.. :’( Wat zal ik dit plekje, de mensen, de kinderen en de sfeer missen..! Wat zal ik het missen om op blote voeten boodschappen te doen of met blote voeten uit eten te gaan of op stap..! Wat zal het raar zijn niet meer de ijsman 'Ice it up!' te horen roepen of een van de anderen 'Sweeeeet!'..! En ook het gemoedelijke, de duizenden reggae-liedjes en al die Mickael Jackson-liedjes, het weer, de Singerman die altijd liedjes zingt, het zwemmen bij de Split en gewoon de hele island-vibe..! Heb hier zoveel beleefd, gedaan, geleerd, dat het morgen moeilijk en raar zal zijn om dit bijzondere eilandje te verlaten..!

Maar vanaf morgen, maandag, heb ik wel nog een heerlijke 2 weken voor mezelf! En waar ik ontzettend naar uitkijk, want ik ga in Mexico nog een paar prachtige plekken bezoeken..! San Cristobal de las Casas is mn eerste stop en dit oude koloniale stadje staat hoog op mn lijstje voor deze reis, dus heb er erg veel zin in : ) Wel zal ik morgen de hele dag in de bus zitten om er te komen, maar dat heb ik er zeker voor onver! Vervolgens zal ik nog de ruines van Palenque bezoeken, en daar in de buurt moeten ook nog prachtige kleine, Mexicaanse dorpjes zijn en watervallen : ) Ook Merida zal ik nog gaan bezoeken met haar leuke, kleurrijke markt elk weekend en dan misschien nog een van de eilanden voor de kust van Mexico, zoals bijvoorbeeld Cozumel!

Zal wel weer even wennen zijn om Spaans te spreken! ;)

Verder wilde ik jullie nog ontzettend bedanken voor alle lieve (verjaardags)berichtjes, vind ik leuk! En ook heel erg bedankt voor de dontaties die we hebben ontvangen vanuit Nederland, want zonder jullie hadden we het camp niet zo leuk kunnen maken..! We hebben namelijk samen heus wel even ongeveer 500 euro opgehaald vanuit Nederland..! Onvoorstelbaar!! :D Bedankt!
De kinderen hebben het verdiend!

Het ene (wel heeele speciale Caye Caulker-) avontuur is helaas alweer afgelopen, maar morgen stap ik weer in het volgende..! : )

Hasta en Mexico!

Liefs!

  • 27 Juli 2009 - 08:49

    Annemarie Olinga:

    hoi agnes
    wat leuk dat het goed is gegaan met speelweek voor kinderen daar en dat het een succes was is voor jezelf ook mooi toch nog veel plezier in mexico en tot kijk
    buurvrouw annemarie

  • 27 Juli 2009 - 15:14

    Koby:

    He Agnes wat goed dat het allemaal gelukt is met wat je voor ogen had LUTJE GRUT maar wel daar waar het lekker weer is en je de hele dag op je blote voeten kan lopen spaart schoenen en je heb geen zweet tengels, maar nu moet je weer je hoefijzers aan dat is ff wennen maar komt ook wel weer goed,je gaat nog een aardig tripje maken ik hoop dat het net zo goed uitpakt als alles wat je tot nu toe op deze reis heb gedaan en heb meegemaakt volgens mij moet je minstens een paar maanden thuis blijven om alles te vertellen want dat is vast heel veel en luisteraars genoeg, ik wens je nog veel reisplezier en pas goed op je zelf & je spullen tot laterzzzz
    groetjes Koby

  • 28 Juli 2009 - 10:18

    Mamus:

    Wat vind ik het fijn dat het allemaal zo geweldig is geweest, en dat het allemaal zo goed verlopen is, dat kon ook niet missen met de inzet en gedrevenheid die je hebt met zulke speelweken,TOP hoor, de kinderen zullen je missen.
    Maar! wat een LEF, zwemmen met haaien brrrr :-(,maar wel een hele belevenis,en een leuke boot trip,top :-D
    Nu op naar Mexico, geniet er maar lekker van, je hebt het verdiend :-D, dikke kus en knuffel van je Mama enz..

  • 28 Juli 2009 - 14:25

    Marga:

    Hey Agnes

    Dit is een belevenis die je heel lang zal bij blijven, wat een dingen die jij daar allemaal hebt gedaan en dan dat snorkelen en zwemmen, in een woord gewoon geweldig. Alleen die haaien hadden mij voor bij mogen zwemmen.
    En dan straks Mexio weer, zo te lezen doe je daar ook nog genoeg indrukken op, maar we zullen het straks allemaal weer horen, en natuurlijk zien als je weer thuis bent.
    Nog veel plezier en geniet er lekker van

    Groetjes Marga

  • 29 Juli 2009 - 18:26

    Oma Opa :

    wat fijn dat het allemaal is gelukt met de kinderspelenen. Wat heb je ook alweer genoten he, we genieten met je mee hoor.Maar we zien ook uit, dat je weer even terug zult zijn in Delfzijl. nog heelveel plezier de laatste dagen daar en geniet er van meid.liefs en groetjes van opa en oma daaaaag

  • 31 Juli 2009 - 07:05

    Michiel:

    Lieverd, geniet van mexico! Veel foto's nemen :).

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Caye Caulker

Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 47788

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: