Het Fun in the Sun Daycamp is begonnen..! :D - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Het Fun in the Sun Daycamp is begonnen..! :D - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Het Fun in the Sun Daycamp is begonnen..! :D

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

20 Juli 2009 | Belize, Caye Caulker

Na een heleboel (leuk!) geregel, mensen ontmoeten, knutselen, sport en spel activiteiten bedenken en uitwerken, promotie, kinderen en vrijwilligers werven en inschrijven, de school klaarmaken, inkopen doen in Belize-City, snacks en drinken regelen, draaiboek maken, en nog veel meer.. is het ein-de-lijk zover!
Eigenlijk dacht ik dat ik van enthousiasme niet kon slapen vannacht, maar ik was zo moe van alle indrukken, dat ik als een blok heb geslapen..! ;)

Het was zooo hectisch vandaag, maar zoooo leuk! :D Wat een drukte, serieus! Deze kids kunnen echt niet stil zitten en luisteren staat volgens mij niet in hun woordenboek, dus het is ontzettend vermoeiend en je hebt een heleboel geduld nodig, maar o, wat is het toch rewarding om ze met een big smile naar huis te zien gaan :) Nee, vandaag was heus echt super verlopen! Maar 2 pleisters hoeven uitdelen ;) We gingen get to know each other games doen en name tags maken en... we hadden een big race! Die sanne en ik hadden bedacht en uitgezet en de kids vonden het geweldig! Met estafette en een waterrace en met een hindernisbaan, geweldig! De kleintjes 's ochtends hadden het ook leuk! En voor de ouderen 's middags hadden we het wat moeilijker gemaakt en dat vond ik stiekem toch wel wat leuker :)
Sowieso gaat het me met de ouderen (10-13 jaar) wat beter af, want met hun heb ik ook meer ervaring, maar ik vind het ook leuker, want deze kun je anders benaderen (en dat lukt me wat beter) en met kleintjes is knutselen enzo fantastisch, maar ik ben meer van de sport en spel en lekker rennen enzo ;)

Het was dus drukdrukdruk en we zijn net klaar met opruimen! Pauze tussen de middag was echt nog geen half uur voor ons, dus ben best gesloopt, maar happy gesloopt ;)
En de voorbereidingen waren goed gelukt blijkbaar, want alles liep op rolletjes vandaag!
Natuurlijk waren er ook wel wat tegendingetjes, maar dat zijn kleine dingen en daar merken die kids niks van, dus nog niks aan het handje! :)
Morgen weer een dag, en vind het nu al jammer dat het zo snel gaat!

Zal zo naar huis, douchen, heeeeeeeeeeeeeel lang douchen..! Want ik ruik volgens mij niet zo lekker, haha! ;)
En dan eten en dan weer verder voor morgen laatste dingen doen! Drukdrukdruk, maar leukdruk :)

En er komt ook nog zoveel leuks!
Gelukkig wordt de fair van vrijdag sowieso echt super! Het wordt zoiets als de eindmanifestatie van Lutje Grut! :D Met kraampjes met eten, met drinken, met spelletjes als spijkerpoepen, koekhappen, grabbelton, loterij, enz, Nl-se spelletjes dus! :D En dan kan iedereen komen, ook de toeristen! En we gaan met zelfgemaakte instrumenten over het eiland lopen om iedereen op de hoogte te brengen van de fair! :D En dan kan iedereen zich de hele dag opgeven voor een basketbal toernooi en dat begint dan om 4u!! :D En verder gaan we nog een grote speurtocht houden over het eiland, en veel knutselen voor vrijdag (maskers, puzzles, grote poster), kampvuur op donderdag en teambuilding games (morgen!)!
Heel veel zinin alweer! :D

Het voelt heel goed allemaal en hoop dat de kids vrijdag naar huis gaan met heel veel leuke herinneringen..! Ik iig (al) wel!

Liefs!

  • 21 Juli 2009 - 07:32

    Mama:

    Wat geweldig, het voelt allemaal, helemaal goed, als ik dit allemaal zo lees wil ik er zo aan mee doen/helpen, maar ja, kan niet ;-(, je hebt nog een héle leuke week voor de boeg,maar wel vermoeiend, dan mag je straks wel weer 3 weken op vakantie:-D nou ga zo door met het 'leuk' regelen van de activiteiten, en andere dingen, komt allemaal goed. Heeeel Veeel liefs van je Mamus

  • 21 Juli 2009 - 07:55

    Gerrit:

    Hey lieverd,

    oh oh oh, wat is het daaar gesjellig!!!! ;-) Haha. maar goed, volgens mij ben jij daar echt superlekker bezig!!
    Ik ben nog steeds fulltime aan het werk en moet tussendoor nog veel regelen, dat is dus wat hectisch allemaal. Ga over 2,5 week al weg. Dus begint nu wel te kriebelen.

    Siem en ik gaan misschien nog naar Beijing! :-D Jammer dat ik niet meer met jou kan kletsen over China....
    Maar ga je echt snel mailen hoor. Sorry sorry, schandalige ik... :-$ Nou heel veel plezier daar!!

    Dikke knuffel!

  • 21 Juli 2009 - 09:22

    Arjen:

    Hey agnes,

    Leuk om te lezen dat je lutje grutje internationaliseerd. Goed gedaan! Veel plezier de komende tijd.

    Arjen

  • 21 Juli 2009 - 11:49

    Annenmarie:

    hoi agnes
    alvast gefeliciteerd met je verjaardag en een leuke tijd nog toegewenst daar
    ik vind het fijn voor je dat alles zo goed verloopt vooral voor de kinderen daar
    groetjes buurvrouw annemarie

  • 21 Juli 2009 - 19:39

    Marga:

    Hoi Agnes

    Je komt helemaal terug in het ritme van Lutje Grut, alleen heb je nu de hulp van je mams er niet bij, maar dat zal vast wel lukken als ik dit allemaal zo lees.
    Vergeet je niet te zeggen dat je vrijdag jarig bent, want dan wordt het natuurlijk helemaal onvergetelijk voor jou daar.
    Nog veel "werk"plezier daar en op naar het volgende krabbel bericht van je

    Liefs Marga

  • 21 Juli 2009 - 19:40

    Marga:

    Nog een keer, maar waar blijven de foto's, we zijn zo benieuwd hoe het daar uit ziet en wat je doet

  • 22 Juli 2009 - 19:16

    Koby:

    Hallo Agnes jij kan je weer helemaal uitleven met alle spelletjes en kids natuurlijk,ik hoop dat het allemaal gaat zoals je dat voor ogen had soms met een klein ongemak er in dat er iets niet helmaal gaat zo als jij het zou willen, maar ja wat wil je ook ze heben daar waarschijnlijk andere dingen waar ze zich mee vermaken,en dan komt er z`on blond meisje met allemaal nieuwe dingen dat is best spannend,let op ze laten je straks niet meer gaan want ze zijn inmiddels zo aan je gewent dat ze je willen houden maar dat doe jij vast niet want hier wachten mams & vriend ook met smart weer op je thuiskomst,en ik wil je alvast FELICITEREN met je verjaardag maak er iets bijzonders van
    groetjes van Koby

  • 23 Juli 2009 - 16:52

    Henny:

    Hoi Agnes. Ben vandaag dus weer voor het eerst bij je mams geweest, Het was erg gezellig, (kletsen, Kletsen en nog eens kletsen. Maar ik hoorde dat je morgen jarig bent, nou van harte gefeliciteerd en maak er een dag van om nooit meer te vergeten daar in Belize. ( Ver weg van mijn bed).Groetjes Henny

  • 24 Juli 2009 - 07:45

    Imke:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Ik volg je belevenissen nog steeds. Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en organiseerd.
    Veel plezier nog!

  • 24 Juli 2009 - 16:09

    Sandra + Fam.:

    Van harte met je verjaardag!!!
    Maak er een leuke dag van.
    We drinken er 1 op als je weer thuis bent.
    Dikke kus uit de waterstraat

  • 24 Juli 2009 - 17:59

    Jolanda:

    Hoi,
    Jij was jarig, oeps. het stond nota bene in mijn agenda bij verjaardagen :-( Nou bij deze nog, gefeliciteerd. Je hebt vast een leuke verjaardag gehad..Helaas wel zonder je geliefden.. Ik hoef niet te vragen hoe het is want dan kan ik wel opmaken uit je reisverslagen, enthousiast! Waar jij wel om bekend staat, toch? ik ben net begonnen met het lezen van je verslagen. Tis zoveel, heb het even bij je eerste gelaten. Ik wist niet meer wat je had doorgegeven voor site. Toen zat ik op de bank en kwam het mij ineens te binnen! Nou ik stop ermee want ik krijg een kop koffie voorgeschoteld van Frederik. Ik zal het een beetje bijhouden hoe het je vergaat daaro. Have fun en voorzichtig.
    p.s Ik vond het leuk bij jullie thuis toen met het soort van afscheidsfeestje, gezellige mensen zijn jullie hoor;-)
    Liefs Jolanda

  • 24 Juli 2009 - 19:25

    Oma Enz.:

    lieve meid
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met al het succes dat je met anderen klaar speeld. fijn om het zo te lezen dan genieten wij ook een beetje mee groetjes knuffel van ons en tot ziens daaaag x x x

  • 24 Juli 2009 - 19:46

    Jante:

    Heej meid!
    Heel erg gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke verjaardag hebt daar! Daar moet je natuurlijk wel even tijd voor maken in alle de drukte die je daar hebt :) Maar je vindt het allemaal leuk zo te horen, dat scheelt!
    Ik heb mn Propedeuse eindelijk gehaald! Echt super..
    Nou meid geniet van alles wat je doet!
    Liefs Sjantee

  • 24 Juli 2009 - 21:09

    Tjitskee:

    Lieve schat!!

    Feliz cumpleee! Q tienes un dia super bonitaa! Wat leuk om weer al die verhalen te lezen!! Ben zelf net weer terug in Nederland dus heb net wat verhaaltjes ingehaald, nu ben ik weer helemaal op de hoogte! Haha, ik opende als eerste je foto album en moest zo lachen om de titel: Last night i dreamed of San Pe-he-droo..! Van het liedje! :) Heel leuk! En wat onderneem je super veel! Leuk om te lezen dat je weer lekker fanatiek bezig bent! Y como está tu Español?? Creo q mucho mas mejor! Cuando regresas en Holanda podemos hablar español juntas =)
    Un beso para ti mi chica bonitaa!
    Ps. ik heb een studio in Antwerpen!! 24 augustus ga ik verhuizen! XX

  • 25 Juli 2009 - 19:20

    Gerrit En Suze:

    Oh, schat!

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Sorry waren wij een beetje vergeten... Maar goed, bij deze!!

    Dikke kus,
    van ons

  • 25 Juli 2009 - 20:33

    Sandra:

    Agnes!

    Wat een stoer verhaal weer! Echt te gek dat je kan genieten van de omgeving, de bevolking en al het leuks wat je daar omheen zelf aan het doen bent!

    Zal weer even wennen worden straks!

    Meis, heel veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel alweer!

    Kus je roomie

  • 25 Juli 2009 - 20:33

    Sandra:

    Agnes!

    Wat een stoer verhaal weer! Echt te gek dat je kan genieten van de omgeving, de bevolking en al het leuks wat je daar omheen zelf aan het doen bent!

    Zal weer even wennen worden straks!

    Meis, heel veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel alweer!

    Kus je roomie

  • 26 Juli 2009 - 21:40

    Lieke:

    Heeey Agnes,

    Jahoor, ik ben te laat! maar dat is wel vaker met mij, iig nog van harte gefeliciteerd!! Heb je het leuk kunnen vieren daar?

    Leuk dat je zo enthousiast bent over je project! echt goed bezig daar! Daarna kan je nog even genieten van een paar weken relaxen! toch?

    Ik ga donderdag ook lekker op vakantie dus dan is het rustig in huis, want Eline is donderdag al vertrokken!

    Geniet van de laatste weken en we zien je snel weer op de van goorstraat!

    Liefs x Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Caye Caulker

Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 47796

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: