Het land van al mijn dro-homen...! - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Het land van al mijn dro-homen...! - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Het land van al mijn dro-homen...!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

17 Juni 2009 | Mexico, Chetumal

Buenos dias! Of eigenlijk buenos noches nu voor jullie ;)

Dit keer een berichtje vanuit.. Mexico!! :D
Zoals ik al had verteld, waren we vanuit Havana naar Cancun gevlogen!
Wat jullie nog niet weten, is dat we nog in Havana meteen onze backpackersspirit gingen testen..!
Toen wij namelijk vanuit Varadero naar Havana waren gereden, hebben we nog lekker gegeten op Plaza Vieja en zouden we de volgende ochtend om 7.35 vliegen... Dit is natuurlijk best op tijd en dus hebben we besloten om geen hostel meer te boeken voor een halve nacht..! We vertrokken rond 22u al richting vliegveld, zochten een bankje en toen we wakker werden lagen er op de bankjes om ons heen ineens nog 6 klasgenootjes die hetzelfde hadden bedacht, want hun vlucht naar Panama vertrok ook zo vroeg! :D
Het was ook nog maar de vraag of wij onze tickets kregen, want die moesten we 2 uur van te voren halen en betalen, maar alles lukte en na een lange inckeck en uiteraard wat vertraging, landden we na een uurtje op Cancun!
Net als de vorige keer dat ik hier landde, was er een kans dat je koffer/tas open gemaakt kon worden.. En ja hoor, we waren allebei aan de beurt! Alleen was er niets van veiligheid aan, want ze hadden alleen nog maar de bovenkant van mn backpack open en het was al prima! En dat vond ik dan weer prima ;)
Ten opzichte van vorige keer was er wel iets dat wel anders was.. Bij iedereen werd de temperatuur gemeten, natuurlijk ivm de Mexicaanse griep. Gelukkig ook nix aan het handje en zo waren we in... Mexico!
Nadat een mannetje ons een busje naar Playa del Carmen wilde aansmeren voor veels te veel geld en het ons lukte hem uit te leggen dat we heel goed wisten waar de goedkopere normale bussen vandaan vertrokken, hebben we eerst heerlijk ontbeten! Met de nadruk op heerlijk! Na 3 weken Cuba-eten was dit wel even een verademing ;)
De normale bus was zo gevonden en zo vonden wij onze weg naar onze eerste bestemming om bij te komen van de drukte van de studiereis.. Playa del Carmen!
Zoals ik al zei een wereld van verschil met Cuba, maar o, wat hebben we hier toch heerlijk kunnen bijkomen! We zijn bijgekleurd, hebben onze buiken rondgegeten met lekkere dingen, gerelaxt op het strand en hadden een superleuk hotelletje voor heus heel goedkoop!
Ontbijten met bagels en een koffie van de Starbucks op het strand, ´s middags relaxen in de zon en internetten op het heetst van de dag en´s avonds een solletje drinken tijdens happy hour op van die geweldige loungebedden bij een superleuke strandtent.. Wie wil dat nou niet! Het lijkt wel of we op vakantie zijn! ;)
We hebben een keer ´s avonds heerlijk Thais gegeten bij het ontzettend relaxte Babe´s, bagels waren het lekkerst bij Java Joe´s, de koffie uiteraard bij de Starbucks, het ontbijt bij 100% natural was erg.. 100% natural ;) de solletjes waren het goedkoopst bij een leuke Jamaica-bar en de strandtenten Fusion en Senei hadden het mooiste uitzicht en het lekkerste fingerfood..! :)
Na deze heerlijke dagen waren we wel klaar voor de echte reis, en zijn we met de bus naar Vallodolid gegaan, weer een leuke slaapplek gevonden uit onze Lonely Planets en hebben we in dit hele kleine, rustige, maar gezellige stadje lekker kunnen lunchen met lekker mexicaans eten..! :)
Verder wilden we de avond doorbrengen op de kamer, maar dat werd op zich best wel verstoord door mieren in mn bed..! Toen ik hierbij dacht dat als dit alles is, ik best wel kan slapen, zag Yvette ineens een of ander wormbeest aan mn laken hangen..! Toch best wel ieuw! Haha, maarja, daar zijn we meiden voor! Heb m heus heel stoer (ahum..) weggehaald en heb verder heel lekker geslapen die nacht..! (not..!)
De volgende dag wilden we de ruines bezoeken van Chichen Itza, en het was heel fijn dat we in Vallodolid hebben overnacht, want nu was dit nog maar 45 minuten met de bus! We wilden met de 1e bus van 7.15, zodat we er rond openingstijd konden zijn (8u) en dit lukte!
We hebben zo ontzettend veel plezier hieraan beleefd, want het was natuurlijk lekker vroeg, dus nog niet zo heet en we waren praktisch de enigen in het hele park! Ik heb gewoon foto´s kunnen maken met alleen de ruines (en soms ikzelf erbij natuurlijk ;) ) erop..! Het was ook een prachtige dag, dus we vonden het helemaal geslaagd! :D Ook was het een prachtige plek om te zijn, de overblijfselen waren adembenemend, vooral de middelste grote piramide, El Castillo, vond ik erg indrukwekkend! Natuurlijk zou het bijzonder zijn geweest om de trappen te beklimmen van deze piramide, maar dat mag sinds 2006 niet meer, nadat er een vrouw is omgekomen na een val..
Rond 12u hadden we het hele park gezien en verbaasden we ons over de mensen die op het heetst van de dag de ruines kwamen bezoeken..!
Nadat we terugkwamen in Vallodolid, hebben we weer heerlijk geluncht, maar dit keer op een superleuk marktje met allemaal van die Mexicaanse eettentjes, lekker hoor! :)
Omdat het de verdere middag bleef regenen, hebben we relaxi op de kamer doorgebracht. Omdat ik toch wel heel graag eindelijk even met Michiel wilde bellen, ben ik wel de deur uitgegaan en heb ik dat moeten bekopen met tot en met mn enkels in het water te lopen en een errug nat pak..! ;) maar ook een superfijn gesprek! ;)
Toen ik ´s avonds even weer lekker muziekjes wilde gaan luisteren en mn mp3 wilde pakken, was deze weg..! Heb overal gezocht, en wist zeker dat ie nog onder mn kussen moest liggen! De rest van mn spullen zat allemaal weer in mn backpack tijdens onze dagtocht naar Chichen Itza, maar mn mp3 was ik vergeten op te ruimen.. Dacht dus echt dat ie gejat was.. Ik die avond en de volgende ochtend in mn beste spaans om hulp gevraagd, en dat ging redelijk goed moet ik zeggen! ;) Ze zeiden dat het niet gestolen kon zijn, hadden hun gevonden voorwerpen al bekeken, maar geen mp3.. Tot ik zei dat het was gebeurd nadat het kamermeisje in onze kamer was geweest, en toen ging hij aan het bellen! Uiteindelijk zei hij dat hij bij de wasserette terechtgekomen was, en toen toverde hij mn mp3 ineens uit een laatje tevoorschijn..! Wel zonder oordopjes, maar ik was allang blij dat ik m weer had! Of hij nou echt bij de wasserette terechtgekomen was blijft de vraag, maar ik kan weer muziekjes luisteren en leg mn mp3 nooit weer onder mn kussen..!
15 minuten later zaten we in de bus naar Tulum! Daar aangekomen, hebben we het cheapiest hostel in town gezocht en ik vind het he-le-maal leuk! Konden zelf eten maken, ontbijt mochten we gewoon pakken, er hangen hangmatten om in te relaxen, het hele sfeertje vind ik geweldig! :D In Tulum t stadje is verder niet zoveel (wel relaxte sfeer), maar we konden wel naar het strand, weliswaar met de taxi, want niet op loopafstand, maar toch werd dat ons doel na de incheck! Na een duik, wat zon en als lunch vers fruit van een verkoper die voorbij kwam, wilden we wel even ergens wat drinken, maar er was helemaal niets..! Dus bedachten we langs het heeeele strand te lopen (want wij lagen op het eind)! Dit werd heus een heel avontuur, want dit traject bestond niet uit alleen zand, maar uit voornamelijk rotsen..! We hebben de hele middag lopen klimmen en klauteren over de rosten en vonden het eigenlijk best wel cool! :D Het kostte wat moeite (want natuurlijk op slippers!) en zweet, maar we werden meer dan beloond, want toen we uiteindelijk iets zagen wat op een strandtent leek, bleek dit een van de leukste ooit: de bar had schommels met uitzicht op zee!! :D Hele fijne afsluiter van weer een leuke dag!

Dag erna hebben we de ruines van Tulum bezocht, mooi hoor! Deze liggen als enige ruines van heel Mexico aan zee en dat geeft mooie plaatjes! Weer waren we vroeg gegaan en weer waren we de drukte en de hitte van de zon voor! :) Het park is een stuk kleiner als Chichen Itza, maar wel zeker de moeite waard om te bezoeken!

Erna heb ik lekker bij het hostel in de hangmatten gehangen (!) en ben ik met 3 nl-se meiden, die we waren tegengekomen bij de bar met de schommels, naar het strand gegaan, waar we uitzicht hadden op de ruines! :D Dit strandtripje werd wel verstoord door een flinke bui, dus besloten we terug te gaan naar het hostel (zij sliepen daar ook!) om daar verder te nixen..! ´s Avonds wilden Yvette en ik bij leuk tentje eten, en wie zaten daar... Weer die 3 nlse meiden, haha! Werd gezellge boel ;)

De volgende ochtend werd ik wakker in onze cabin en besefte ik me ineens waarom ik het hostel zo fijn en relax vind..! Die sfeer en die geur.. deed me zo denken aan good old Lutje Grut!! Boerderij-herinneringen kwamen weer helemaal boven..! :D Niet dat iedereen die dit leest weet wat ik bedoel, maar sowieso mn moeder zal begrijpen dat ik me weer even helemaal happy voelde! ;) Compleet met soortgeljke keuken, lange eettafels, gezellige boel en fijne sfeer, heerlijk! De cabin waarin we verbleven deed me dan weer denken aan Summercamp, dus mijn lol kon niet meer op!

Nadat ik een ontbijtje had gemaakt in deze keuken en nog van een Amerikaans meisje tips had gekregen over Belize, was it time to move on..! Onze bus bracht ons 4 uur later in Chetumal, de hoofdstad van de provincie Quintana Roo en tevens het doorreisluik naar... Belize!

Op dit moment zijn we dus in Chetumal, waar het regenseizoen zorgde voor een uitstapje door de hoofdstraat ingepakt in onze poncho`s, haha! Wat een regen! Maar we waren net aangekomen en wilden perse wat van het stadje zien! :D Weer wadend door het water en op zoek naar wat te eten, kwamen we aan het einde van de straat uit bij de kust, maar door de regen was er helaas niet zoveel te zien..

Waarschijnlijk willen we hier nog een goed aangeschreven Maya-museum gaan bezoeken voordat we morgen vertrekken naar... Belize! :D



Het bevalt me allemaal nog reuzeprima! Wel moet ik er erg aan wennen dat je zo ontzettend goed op je spullen moet letten..! Zelfs in de kamers doen we de spullen achter slot en grendel, en dat vind ik soms wat belemmerend, zou het liefst alles willlen laten slingeren ;) Maar dat kan natuurlijk niet en dat is gewoon even wennen!

Ook weet ik zeker dat ik niet zoveel van Midden-Amerika kan zien, zoals ik graag had gewild! Er is zo veel moois te zien, dat ik echt moest gaan schrappen, want half landen aandoen, is ook zo jammer, dan doe ik de rest wel een andere keer! Michiel, ga je dan mee!? :D

Na Belize zal ik mn persoonlijk profiel namelijk ook nog moeten gaan invullen, wat inhoudt dat ik 3 weken iets aan vrijwilligerswerk ga doen! Van hoe en wat (en waar..!) horen jullie nog!

Omdat foto´s uploaden helaas ontzettend veel tijd in beslag neemt, maar ik ze wel graag wil plaatsen (bv ook nog van Cuba!) kijk dan af en toe nog eens bij oude berichtjes of ik weer foto`s heb toegevoegd!

Als jullie nog nieuwtjes, leuke weetjes, tips of wat dan ook te melden hebben, let me know! Vind ik leuk om te lezen! ;)

Heeeeeeel veel liefs van mij en een dikke kus!

Hasta en Belize! Ciao!


  • 18 Juni 2009 - 06:21

    Gerrike:

    Oh wat ben ik blij om weer een verhaaltje van je te lezen! ;-)

    Zo te lezen vermaak jij je daar weer uber-uber prima.

    Uiteraard begrijp ik ook wat je bedoelt met Lutje Grut! ;-) Haha.

    Ik heb je sms gekregen lieverd, ga snel een mail sturen. Alleen was/ben ik even druk omdat ik vandaag mijn afstudeerpresentatie heb!! :-S

    Anyway, vorige keer was ik toch de tweede die een berichtje plaatste... Wellicht nu misschien wel de eerste! :-P
    Take care en have fun!
    Oh wat ben ik jaloers op jouw! ;-)

    Dikke knuffel en kus

  • 18 Juni 2009 - 11:26

    Annemarie Olinga:

    hoi agnes
    wat beleef jij daar wat en hoe je het allemaal vertelt hei is net of je er ook bent zo voelt dat met het lezen ervan nog veel plezier daar en de groetjes van ons uit delfzijl

  • 18 Juni 2009 - 16:21

    Marga:

    Hey Agnes

    wat zul jij veel bijgetankt hebben na Cuba(bertreffende het eten enzo) en nu even relaxen daar, maar niet voor lang.
    ga zo door met je verhalen we zullen ze in de gaten houden

  • 18 Juni 2009 - 21:18

    Koby:

    He daar in dat verre Mexico je moet wel veel regelen maar dan heb je ook wat,lekker eten,drinken ,slapen met huisdiertjes (gezellig) het strand en niet te vergeten alle dingen die je heb bezichtigd,kan je het nog allemaal onthouden? gewoon een externe schijf plaatsen ha,ha, dan kan je er weer ff tegen aan,ik wens je nog veel reisplezier en tot laterzzzzz
    groetjes uit Amsterdam van Koby

  • 19 Juni 2009 - 15:28

    Opa En Oma:

    Zo Zo je hebt het wel weer getroffen he boffert maar het is je gegund hoor wij genieten ook hier van het mooie weer.Fijn dat het allemaal zo goed gaat, maar we missen jou wel hoor, we zullen blij zijn als het augustus is Hier is alles oke niks in de weg groetjes van ons en een poot van Floor daaag liefs oma en opa

  • 20 Juni 2009 - 08:42

    Tamarah:

    Hoi lieverd! Wat een verhaal weer :D heel leuk!! A.s. vrijdag ga ik naar Kroatië, dus dan heb ik denk ik geen tijd meer om je blog bij te houden. Daarom: heeeeeeel veel plezier met het verdere avontuur en als we allebei terug zijn doen we ff een borrel om helemaal bij te kletsen!
    Dikke kus

  • 20 Juni 2009 - 09:09

    Jante:

    Heej meid!
    Leuk om je verhalen te lezen! Je hebt echt al super veel gezien :D Ben stiekem wel een btje jaloers..
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    Kus van mij

  • 20 Juni 2009 - 09:12

    Michiel:

    Genietse lief! Zoveel mogelijk! :)

    En die andere landen ontdekken doe ik graag samen met jou! Ik kan elke zaterdag en zondag (ha..ha!) ;)

    Ga ik nu hier weer van het uitzicht genieten en treinen tellen! ;)

    Kus!

  • 20 Juni 2009 - 11:43

    Mama:

    Hoi Globbetrotter,:-D
    Ik zie dat mijn berichtje er niet tussen staat, had het na Gerrike geplaatst, maar ja dan nog maar een keer. Fijn weer iets van je te lezen, nou iets!neem er gerust een kop koffie bij, die lange verhalen, maar wel leuk om te lezen. Doe t me goed dat je weer wat bij gekomen bent, met relaxen en lekker eten, en Lutje Grut zal je zeker daar nog vaak achter volgen, dat soort keukens en lange tafels.
    Geniet maar lekker en heel veel foto's maken, we willen alles zien.

    een poot van Luna en een dikke KUS XXX van je Mama

  • 20 Juni 2009 - 15:47

    Lieke:

    Heeeey Agnes,

    Het was hele lange tijd stil op je site, maar nu ik even niet meer heb gekeken, heb je de schade goed ingehaald! super enthousiaste, leuke verhalen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het zo goed gaat!
    En een dikke, vette 9!! helemaal toppie natuurlijk!!!
    Met het eten in Mexico zit het volgens mij ook wel goed....lekker lunchen hier, lekkere koffie daar, uitgebreid ontbijtje dit...!! helemaal goed ;)!

    Hier in Breda is ook alles goed! Nog even de laatste loodjes met school en dan heb ik ook lekker vakantie!

    Heel veel plezier nog, geniet van alle momenten want ik weet zeker dat je heimwee krijgt als je terug bent!!

    Tot het volgende verhaal,

    Xxx Lieke

    ps: Ben heel benieuwd naar je foto's want het ziet er veel belovend uit!!

  • 21 Juni 2009 - 15:52

    Rik:

    Heee SMOES! :P Leuke berichten, lekker lang en enthousiast, ik ken nog zo iemand.... :P ik ga je volgen! heel veel plezier en geef yvette een kus!
    xxx Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Chetumal

Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 47792

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: