Mensaje desde Parc de la Ciutadella! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Mensaje desde Parc de la Ciutadella! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Mensaje desde Parc de la Ciutadella!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

24 Mei 2010 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal!

Wat bevalt Barcelona toch goed! : )
Inmiddels is het slechtste voorjaar ooit hier aan zijn einde gekomen en stuur ik jullie dit bericht dan ook heerlijk vanuit het stadspark van de stad, Parc de la Ciutadella!
Toen ik dit park voor het eerst aandeed met de fietstour, was ik al om: wat een heerlijke sfeer!
Groen, zon, meeverhuisde papegaaien, muziek all over the place, jongleurs, zelfs slackliners, verjaardagen die hier gevierd worden, een vijver waar men kan roeien, een prachtige fontein en niet onbelangrijk; het is hier schoon!
Het mooiste is dat men hier overal bordjes heeft geplaatst dat het gras niet betreden mag worden, haha!
Ook is er dus wifi en daardoor kon ik vandaag mooi in het park met school bezig en jullie weer eens een update sturen..!
Sinds een aantal mooie zonnige dagen, begin ik me nu echt thuis te voelen hier! Het is echt een prachtstad!
Wat is het toch heerlijk om 's ochtends wakker te worden en het raam open te drukken om naar alle zwaluwtjes en geluiden van de stad te luisteren..!
Vervolgens loop je hier door prachtige straatjes en over de mooiste pleintjes om vervolgens 's avonds te genieten van de volle terrasjes en alle geuren die uit de verschillende keukens tevoorschijn komen..!
De eersten die daar al van hebben kunnen genieten waren mamus en Hessel die hier afgelopen week waren!
Haha, alleen het begin was wat minder: mijn fietstour met hen was in de stromende regen..!
Gelukkig beviel het ze goed en hebben we een aantal zeer leuke dagen gehad! Toch? ;)
Onder andere hebben we bovenop de Mont Juïc kunnen genieten van het prachtige uitzicht over de stad, zijn mam en ik (na een tocht met de fiets omhoog, haha!) in het door Gaudi ontworpen Parc Güell geweest, hebben we veel door de stad geslenterd, Font Magica bezocht en hebben we een aantal keer heerlijk gegeten + een heerlijk ontbijtje bij Ra genuttigd! : )
Jammer dat ze alweer weg zijn hoor, het beviel me prima!
Alleen is het ineens een stuk lastiger om mn belevenissen van de dagen ervoor terug te halen..!
Het geven van de tours is iig toch echt mn favoriete bezigheid! : )
Wat is het heerlijk op de fiets! Wel erg druk en af en toe afzien (vooral vanwege de regen; had 1x na mn tour geen droog stukje kleding meer over!), maar verder.. fijn en vaak met leuke mensen!
Heb inmiddels ook meegelopen met onze wandeltour en hoop dat ik ook deze gauw mag geven, want die is ook ontzetend leuk! Misschien heb ik binnenkort zelfs mn eerste Duitse tour..!
Gister heb ik trouwens samen met Kacha (Pools vriendinnetje hier), met een andere Engelse wandeltour meegelopen, want ik was natuurlijk wel nieuwsgierig naar het verschil ;)
Maar ook deze was ontzettend leuk en heb er veel nieuwe plekjes in en dingetjes over de stad bijgeleerd!
Daarna heb ik (gister dus) voor het eerst op het strand gelegen! :D
Heb nog geen duik genomen, want k-k-koud nog! Binnenkort ;)
Vervolgens hebben we het Museu d'Historia de la Ciutat bezocht en oja, eerder (paar weekjes terug) heb ik nog de Sagrada Familia, Casa Batllo en Museu d'Historia de Catalunya bezocht! :D

Ook heb ik eerder samen met Kacha een tocht naar buiten de stad gemaakt! Een dik uur met de trein verder bevind zich namelijk (redelijk) hoog in de bergen: het klooster van Montserrat..!
Wat een plek! We waren gefascineerd door de enorm aparte rotsformaties en het uitzicht, waar we vanaf het klooster in 2 uur naar boven zijn gehiked, was adembenemend! Zie hier de foto's, wel met Poolse ondertitels hoor ;) http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fbienkowska.katarzyna%2FMonserratConAgnes&h=91371

Op stage is het best pittig, natuurlijk ook omdat ik nu, naast de normale werkzaamheden en elke dag een tour, met mn onderzoek bezig ben EN met nog een ander project: we gaan namelijk deze zomer (ook ik!) langs de campings aan de Costa Brava om ook daar mensen te werven voor onze tours!
Joepie, ben wel benieuwd naar de sfeer op bijvoorbeeld een camping in Malgrat de Mar, haha!
Maar ben vooral benieuwd hoe het verkopen van de tours me zal vergaan, leuke uitdaging!

Hoe gaat het daar? Lekker weer ook inmiddels?
Hoe gaat het met de verschillende stages/werk/kindjes/baby's die op komst zijn/bedrijven/enz? : )

Als jullie tussen dat alles nog tijd over hebben, kom dan gerust langs! ;)

Ik zal nog even bezig weer met school, want groot deel wil ik voor woensdag afhebben, want... dan komt Michiel! :D Joepie, fijn! Gaan we heus even heerlijk samen van de stad genieten! : )

Zal jullie gauw weer op de hoogte brengen!
Hasta luego! En voor Michiel: hasta miércoles! : )

Besos,
Agnes

  • 24 Mei 2010 - 16:13

    Mamus:

    Hé Hoi!,
    Ben je in dát park waar wij met de foetstour langs zijn gekomen? waar al die grote plassen waren? en dat natte zand?
    Nu vast niet meer, ;-)
    Leuk dat je in het park kunt computeren, lekker in de zon,ik mis Barcelona best wel, het was erg gezellig, misschien nog een keer!
    Geniet er lekker van, tot gauw...
    Liefs en Xjes Mamus

  • 24 Mei 2010 - 16:20

    Koby :

    Hola Agnes
    eindelijk is het bij jou ook mooi weer wij denken altijd dat het zo ie maar er zijn ook wel eens mindere periodes die heb je dan ook mee gemaakt,gezellig dat je mams en Hessel al bij je zijn geweest had je toch ff dat gevoel van vertrouwd en natuurlijk dat Michiel komt dat is helemaal te gek voor je deze afstand is wel te doen dus geniet er maar van ,je had het over de Monserrat daar zijn wij geweest in 1995 toen was er een grote brand geweest het was ook heel heftig om dat te zien veel verbrand en verschroeid je kon het nog ruiken,maar het huisje met al de achtergelaten dingen door mensen die dachten dat ze door de Zwarte Madonna waren genezen gewoon eng om dat te zien,en al die rode kaarsjes het had wel iets,was de kabelbaan er ook nog waar je over het riviertje (beekje)de Llobredat gaat en sta je in een gehucht maar misschien is het wel afgebroken want het was al wel oud,en het Pueblo Español niet vergeten is ook leuk maar jij hebt vast en zeker goed je huiswerk gedaan dus wijffie geniet er van en tot laterzzzzzzzzz
    Hasta luego
    Koby

  • 24 Mei 2010 - 20:14

    Marga:

    Hoi Agnes

    Leuk om weer wat van je te horen, ik had al gehoord dat je het druk hebt.
    En dat het daar heel erg mooi is had ik natuurlijk van je mams gehoord. We hebben het vanaf deze kant wel even gevolgd of ze wel op tijd weg ging en natuurlijk of ze wel op tijd terugkwam, maar dat is allemaal goed gegaan.
    Hebben hier woensdag even heerlijk zitten nagenieten toen ze mij het boekje liet zien welke ze daar had gekocht. Wat een stad zeg in een woord al geweldig als je dat boekje ziet. Maar als het enigszins kan stuur een beetje meer zon deze kant op zodat we daar ook een beetje van kunnen genieten, want woensdag met de zon er bij en dan dat boekje kun je je een beetje indenken dat je dan een beetje Spaanse warmte hebt, doch alleen zoals vandaag en dan ook nog eens onze 2e pinksterdag, viel het een beetje tegen.
    Geniet er lekker van als Michiel straks bij je is, want dan kom jij gegarandeerd niet aan alle dingen toe die je normaal wil doen.

    Veel liefs en groetjes Marga

  • 25 Mei 2010 - 05:48

    Kim:

    meid, heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt!! Yvette zit inmiddels in China, ik vertrek naar Jordanie donderdag en 5 juni zien we elkaar weer op schiphol, kei spannund! Geniet nog maar lekker hard verder, voor je het weet ben je weer thuis! :S xxx

  • 25 Mei 2010 - 11:44

    Gerrike:

    Lief!

    Wat heb je het weer getroffen daar! ;) Het is je gegund! Hier gaat ook alles goed. Onze vakantie naar Thailand was een beetje risky, maar ik geloof dat de rust weer een beetje wedegekeerd is... Naja, veel plezier met Michiel!! En geniet ervan daar!!

    XX

  • 27 Mei 2010 - 09:41

    Carola:

    Agnes!

    Wat een indrukwekkende foto's! Dat willen mijn eigen ogen ook wel eens in het echt zien :)
    Leuk project heb je er weer bij, de campings langs gaan. Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat vinden, denk dat die sfeer daar wel even heel anders is. Leuk!
    Heel veel plezier daar, ook nu samen met Michiel!

    Groetjes!

  • 30 Mei 2010 - 15:42

    Jante:

    Heej meid!
    Wat een geweldige verhalen alweer! Michiel is nu bij je dat zal wel heerlijk zijn :) heb echt veel zin in eind augustus als Tam en ik je op komen zoeken, volgens mij gaan we veelss te kort! Je hebt echt al veel gedaan!
    Mijn stage is over 2 weekjes al voorbij! Nog twee toetsweken daarna en dan ga ik ook lekker op vakantie!
    Een fijne tijd nog met Michiel en daarna! ;) Liefss!

  • 03 Juni 2010 - 22:28

    Michiel:

    Ik kom gauw weer lief! :) dikke kus!

  • 07 Juni 2010 - 18:43

    Oma:

    he he eindelijk kan ik jou verhalen lezen,Want je wasweg van mijn beeld, nu is het weer klaar.Hier is alles oke alleen prop is een beetje ziekkomt wel weer goed hoor. Je geniet wel weer he, toemaar geniet maar wij genieten met je mee. heeelveel liefs dikke kus daaaag opa en oma

  • 09 Juni 2010 - 02:11

    Suzanne Lugenberg:

    Hi Ag!

    Wat een leuk berichtje heb je achter gelaten op mijn site;)! het lijkt idd net alsof ik alleen maar aan het genieten ben in Maleisie he als je m'n berichtje leest;) maarrr er wordt ook nog gewoon hard gewerkt hoor op doordeweekse dagen;)dat hoort er ook gewoon bij en vind ik ook hardstikke leuk!

    nog 4 weekjes stage lopen en het zit er alweer op voor mij!
    Zie dat jij het ook ontzettend naar je zin hebt in Barcelona. Wat een super mooie stad! als ik al jou verhalen lees heb ik zin om die stad ook snel weer op te zoeken!

    Geniet van alles wat je mee maakt daar!

    Liefs Suzanne

  • 09 Juni 2010 - 07:33

    Tamarah:

    Lieve Aggie!
    Wat een leuk verhaaltje! Het eerste bezoek is dus al langs geweest :) Heb er ook al zooooveeeel zin in! Duurt nog ff ;) en dan kunnen we ook weer heerlijk bijkletsen en leuke dingen doen! Jij zult al wel mooie kuitspieren hebben van al dat fietsen daar met de tours ;)Hier alles goed, stage duurt nog weekje of 3/4 :) Heel veel plezier en succes! Dikke kus

  • 15 Juni 2010 - 14:25

    Mathijs En Berthe:

    Hey Agnes!

    Klinkt allemaal harstikke leuk, we gaan het 25 juni met eigen zien of je de waarheid spreekt. ;-)

    tot dan!

    Groetjes,

    ons

  • 15 Juni 2010 - 15:49

    Corné Van Den Bor:

    Hey Agnes!

    Thanks voor je berichtje! :)
    Zit ik alsnog op de fiets in een grote stad;)

    Volgens mij heb je een top tijd daar in Barcelona!
    Succes met de tours en het werven van mensen!!

    Ik hou je in de gaten:)

    Geniet er van!

    X

  • 24 Juni 2010 - 02:31

    Sanne Van Der Wijst:

    Hee agnes!
    Ik zit even een rondje waarbenjij.nu's te doen &wat hebben we toch allemaal ontzettend veel geluk, en vooral plezier.
    Wie had dat kunnen denken toen we vorig jaar op onze bote voeten liepen in Caye Caulker? Haha!
    Ongelofelijk wat we allemaal doen en volgens mij heb jij een hele leuke stage. Die campingtocht lijkt me echt SUPER leuk haha. Inderdaad, vooral de Salou omgeving lijkt me 'bijzonder'. Kan me er geen inbeelding van maken, dus die ga jij geven!
    Geniet er nog van, ik blijf lekker lezen dus snel weer een update zeg ik zo!

    Kus uit Laos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

Lieve vrienden en familie,

Het is weer zover, een nieuw avontuur en een nieuw hoofdstuk in mijn waarbenjij.nu gaan beginnen..!
Nouja, bijna dan, want het is nog geen 12 april!

Maandag 12 april vertrek ik namelijk voor 5,5 maand naar het mooie, warme en spectaculaire... Barcelona!!

Het is de stad waar ik mijn stage zal gaan lopen bij Baja Bikes Barcelona (www.bajabikesbarcelona.com) en waar ik namens hen groepen ga rondbegeleiden op jawel... de fiets..! :D
De hele stad zal ik doorkruisen en over de historie, feitjes en alle bezienswaardigheden weet ik straks alle ins&outs..!
Tenminste, dat is de bedoeling ;)
Maar, ik heb niet voor niets voor deze stage gekozen, dus dat zit he-le-maal goed!

Ik heb er zin in! Vooral om de stad te ontdekken en dan zit ik bij Baja Bikes natuurlijk prima :D

Voor een ieder die het leuk lijkt, hou ik op deze site bij wat ik allemaal meemaak! En wat mij leuk lijkt, is als jullie mij op deze site op de hoogte houden van jullie belevenissen..! ;)
Veel foto's kan ik niet beloven, want het duurd helaas een eeuwigheid er een paar te uploaden, maar ik zal het zeker proberen!

Mocht er nu spontaan een stedentrip naar Barcelona bij je te binnen schieten, dan ben je samen met Michiel (2x!), mn moeder, Harry&Carola, Jan&Marcella, Jante&Tamarah en Suzanne&Jolanda iig niet de enige..! :D

Hasta en Barcelona!
Liefs!


Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2010

Aan alle leuke dingen komt een eind..!

18 Juli 2010

Ik ben eruit..!

03 Juli 2010

Holanda vs Espana..?!

24 Mei 2010

Mensaje desde Parc de la Ciutadella!

25 April 2010

Barcelona it is!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 47793

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: