Aan alle leuke dingen komt een eind..! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Aan alle leuke dingen komt een eind..! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Aan alle leuke dingen komt een eind..!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

07 Oktober 2010 | Nederland, Leeuwarden

Lieve allemaal!

Het is even geleden dat ik iets heb geschreven, sorry..!
Er is nog zo veel gebeurd, gezien en gedaan in Barcelona dat ik er niet aan toe ben gekomen!
Bezoekjes, festivals en drukte op stage volgden elkaar in rap tempo op..! ;)
Wat ook betekend dat ik dit bericht type vanuit - het gelukkig ook zonnige! - Leeuwarden vandaag!

Gisterochtend was het zover en was het tijd om het geweldige Barcelona-leventje te verruilen voor het o zo vertrouwde wereldje in Nederland!
Huilend keek ik vanuit mn vliegtuigraampje naar de laatste mooie glimpen van Barna.. Maar, gelukkig was daar Michiel bij mij en dat maakte alles goed!

Mijn laatste week Barcelona hebben we namelijk samen doorgebracht en wat was het fijn om een hele week vrij te zijn..!

Maar eerst nog kort (alhoewel het woord kort niet echt in mijn vocabulaire voorkomt normaal ;) ) alle andere bijzondere ervaringen in zonnig Barna!

Uhhmmm, waar moet ik beginnen..!
Eerst was daar Michiel eind juli ook bij mij om samen mijn verjaardag te vieren en om uiteraard weer lekker van de stad en alles daarbij te kunnen genieten!
Vervolgens was het tijd om – normaal een beetje tegen mijn principes in – terug te gaan naar Nederland..! Maar, ik had een zeer goede reden: LOWLANDS! En ik heb er zeker geen spijt van gehad ervoor teruggevlogen te zijn, want het was weer groots feest en genieten met zn allen! :D Hoogtepunten waren Mumford & Sons, Snow Patrol en Katzenjammer! Daarnaast was het heerlijk weer, heb ik me volgestopt met frikandellen, pannenkoeken en patat ;) en hebben we genoten van de fijne sfeer, ons gezellige groepje en de cabaretshow op zaterdagavond! Verder was er natuurlijk het nodige vermaak op het festivalterrein en hebben we ons onder andere bescheurd om de Wawazda, het Lange Afstands 5 Letter Lingo en de levende grijpmachine..! Kortom: feest, genieten, feest en nog eens genieten!

Na op maandag terug te zijn gevlogen naar Barna waren daar woensdag Tamarah en Jante die na een lange busreis bij mij thuis meteen een vlucht naar huis hebben geboekt, haha! ;) Meiden, het was een topweek en denk er nog vaak aan terug! :D Veel gelachen, bijgekletst, gefietst, bruin gebakken, in de golven bijna delen van onze bikini’s kwijtgeraakt ;) en genoten van de fonteinenshow, ons €1 diner, het weer en de sfeer! Binnenkort zie ik jullie (en de rest van onze MTRO-clan!) weer, want kan niet wachten op ons weekje Londen samen!!

2 dagen later stond daar het volgende bezoek al op de stoep: Harry&Carola en Jan&Marcella! Zal niet snel vergeten dat Harry een kakkerlak in zijn broodje had.. ;) Gelukkig waren alle andere momenten ook onvergetelijk op een positievere manier en hebben jullie naast het fietsen volgens mij een goede en leuke indruk van de stad gekregen! Ons ontbijt met frietjes bij de Travel Bar, het bezoek aan Casa Mila, Carola’s verjaardag op het strand en de volgende dag bij het Sprookjescafe en de lekkere Tapas hebben daar zeker aan bijgedragen! :D

Nu ben ik niet aldoor vrij geweest, mocht ik jullie de indruk hebben gewekt dat ik weinig heb gewerkt..! ;) Tussen alle bezoekjes door was ik gewoon aan het werk en ging het gidsen gelukkig vrolijk door, maar doordat ik ook bij Baja Bikes helemaal mn draai had gevonden, was het helemaal geen straf! Dat is het, nu ik klaar ben, sowieso ook niet geweest!
Ik kan echt terugkijken op een toptijd bij dit bedrijf! Veel geleerd, veel gedaan, veel verantwoordelijkheid gekregen, gewoon Duitse tours gegeven en me voor de volle 100% gegeven met als resultaat lovende reacties en een goede beoordeling..! :D Ik ben meer dan tevreden en ben blij dat het zo goed is bevallen!

Vervolgens was er nog een groot feest in de stad waar ik niet omheen kon en waarbij ik mn ogen heb uitgekeken!
Fiesta de la Merce is het grootste jaarlijks terugkerende feest van Barcelona en heel Catalonie stroomde volgens mij leeg hiervoor..!
Het was druk, overal, op elk plein stonden podia, er waren continue optredens, percussies, de Sardana werd overal gedanst, de menselijke torens werden gebouwd, elke avond vuurwerk en ook de Correfoc was onderdeel van het geheel!

Dit Correfoc-gebeuren was een van de meest speciale festiviteiten die ik ooit heb meegemaakt! De hele Via Laietana (lange, brede en belangrijke verkeersader in de stad!) was afgezet en het stond vol met mensen met hoofdoekjes, sjaals en doeken om hoofd en mond gewikkeld..! Het was tijd voor de Correfoc: rondrennende en ronddraaiende mannen verkleed als duivels en draken met alleen maar rondspuwend vuurwerk aan zich verbonden..! Het was een gekkenhuis! Ze renden door de hele menigte en iedereen ging er vol in mee en vele jongeren waren er zo op gekleed dat ze probeerden zo dicht mogelijk bij het vuurwerk te komen! Brandgevaar was er niet, want het was koud vuur, maar spannend was het toch! Gelukkig stond ook ik daartussen met mn sjaal en ondankt mijn recente fobie voor brand heb ik ontzettend genoten en ging ook ik er vol in mee..! Het was ge-wel-dig! :D
Ook in het park (Parc de la Ciutadella) was het groots aangepakt! Het was omgetoverd tot mini-Lowlands! Optredens van zowel dans, theater als muziek, tentjes met eten en drank, luierende mensen op het gras in de zon, het was een genot om dit mee te mogen maken! Er was onder andere een lasershow, een optreden wat voor mij zo een stuk kon zijn van Cirque du Soleil (vanwege de muziek met live band en het typische acrobatische optreden), dansen van over de hele wereld, een mini-reuzenrad voor kindern waarbij ze op wcpotten (!) zaten, een band dat rondtourde door het park in een soort groot wiel dat een fiets voor moest stellen en waarbij de bandleden al fietsend en in een rondje draaiend gitaar speelden en ook drumden, een fietsend/rijdend kindertheater en nog veel meer..!

Ik heb me verwonderd over de menselijke torens, kreeg kippevel bij de ene die lukte en waarbij het jongste jongetje van een jaar of 5 het lukte bovenop de toren te staan, maar kreeg ook kippevel bij de toren erna die op het moment supreme in elkaar zakte..! Wat een respect voor deze mensen! Toppers zijn het!

Al deze bijzondere ervaringen, festiviteiten, wonderlijke tours met wonderlijke mensen af en toe en een geweldige stage in een stad waar je u tegen zegt, werden afgesloten met een heerlijke week relaxen samen met Michiel!

Op mn laatste dag, 29 september, werd er gestaakt in heel Spanje en dus had Michiel zijn ticket omgeboekt naar een dag eerder..! Geen probleem! :D
De dag zelf had ik nog een tour, mn laatste.. Maar, het werd een bijzondere..! De stad was een puinhoop, omdat ook de vuilnismannen staakten! Bijna alles was dicht en het was dus ideaal fietsen, want rustig op straat..!
Maar toen die avond..! Nadat mn laatste dag er echt helemaal opzat, ik alles had overgedragen aan de nieuwe stagiaires Ser en Stefan (zet m op jongens!), nog een borrel had gepland voor een week later, liepen Michiel en ik door de binnenstad en was het bijna een oorlogsbebied..!
Straattegels waren vernield, de brokken stenen lagen all over, het vuilnis en grote zakken met rommel waren de straten opgesleepd om de Spaanse ME dwars te bomen en we zagen een compleet vernielde winkel..! De ME kwam er ineens aan en iedereen begon als een idioot te rennen! Ik vond het veel te spannend en bleef staan om te kijken wat die ME dan ging doen, maar toen ik later hoorde dat ze mensen beschoten met rubberen kogels, ging ik toch maar even ipv midden op straat ook tegen de muus staan..! De schoten hebben we ook daadwerkelijk gehoord en de mensen (de jongeren die de ME aan het uilokken waren) bleven maar overal heenrennen..! Raar om mee te maken!

De volgende dag leek het alsof er niets was gebeurd en waren de straten weer schoongeveegd!

Het werd een drukke, maar toch ook relaxte week! We hebben veel dingen gedaan die nog op het lijstje (letterlijk ;) ) stonden (behalve de fonteinenshow, want hadden we ein-de-lijk tijd gevonden, was ie defect..!) en hebben nu dus bijvoorbeeld Barcelona eindelijk vanaf de Tibidabo kunnen aanschouwen (het hoogste punt in de stad!), Casa Batllo bezocht (dit blijft echt DE aanrader qua Gaudi-gehalte!), hebben we het leuke oude stadje Girona bezocht, op het strand gelegen, golven nog hoger dan toen met Jante en Tamarah doorstaan, Michiel’s verjaardag gevierd bij het eena oudste restaurant van de stad: Los Caracoles (ook aanrader!), pleintjes, terrasjes en restaurantjes aangedaan die we nog graag wilden zien en vooral genoten van het weer, het slenteren en alles waarom ik zo van deze stad ben gaan houden..!

Kortom: 6 maanden genoten van het gidsen en Barcelona! :D

Nu net terug met een tas vol spullen en herrinneringen!
Nu weer tijd om bij te komen, te acclimatiseren, te meeten, verjaardagen in te halen, een bijbaantje te zoeken in Leeuwarden om vervolgens vanaf half november nog een paar weken lessen te volgen in Breda voordat ik in februari moet gaan afstuderen!

En jahaaaa, ook een volgend tripje staat alweer op de planning!
Naast een weekje Londen straks in oktober, ga ik in januari met school op studiereis naar.. PERU..!! :D

Volgend bericht dus vanaf een voor mij nieuw continent!!
En, het is zeker dat jullie eens een blog van ons samen zullen kunnen gaan volgen, want een poosje buitenland wordt steeds meer een droom die werkelijkheid wordt..! :D

Bedankt voor alle lieve reacties en hopelijk blijven jullie me volgen!
Tot gauw in Nederland of bij mn nieuwe blog vanuit Peru!

Muchos besos!
Agnes

PS: Mamus! Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en tot zaterdag!

  • 07 Oktober 2010 - 10:31

    Gerrike:

    Lieverd,

    Je bent terug... Wanneer kunnen we meeten!? ;)

    Xx

  • 07 Oktober 2010 - 10:46

    Mama:

    Hè, hè je bent er weer,welkom in ons kikkerlandje, hier is het leven ook goed, al is de zon niet altijd aanwezig.
    Nu op naar de volgende uitdaging!!! ;-)toch?

    Liefs je mama

  • 07 Oktober 2010 - 12:24

    Marit:

    Lieve Agnes,
    6 maanden gidsen, wat gaat de tijd toch snel!
    Ondanks het tijdsverschil, lijkt het ook vanaf hier of ik het gewoon weg met je heb meegemaakt!
    Zoals ik het heb ervaren (van jouw: Genieten, Genieten en Genieten).
    Meissie, ik zie jou terug in novermber (KOUDD) in Breda!

    En, Wel Thuis!

    Liefs,
    Marit

  • 07 Oktober 2010 - 14:52

    Suzanne:

    Wat kun je toch ook altijd mooie verhalen typen en wat heb je weer een hoop beleefd;) ik zie bij onze London-reunie! heeeel veel zin in! Tot dan Ag! xx

  • 07 Oktober 2010 - 16:40

    Hoi Agnes:

    ik heb genoten van al je verhalen en ik hoop dat je nog een poosje er mee door gaat,voorlopig ff lekker wat leuke dingen doen en met je vrienden/innen lekker bij kleppen
    groetjes Koby

  • 07 Oktober 2010 - 19:04

    Marga:

    Wat hebben we weer kunnen genieten van je verhalen, het kan gewoon niet op. Ben heel benieuwd wat je zaterdag te vertellen hebt, en Agnes kennende is ze wel aan het woord. En dan horen we vast nog meer dan dat wat nu verteld is. Maar Agnes heel erg bedankt voor je verhalen en wat kun jij op een mooie herinnering terug kijken.

    xxx Marga

  • 08 Oktober 2010 - 14:18

    Tamarah En Jante:

    He schattie!

    Wij vonden het ook een top vakantie bij je! Was heel gezellig en wij denken er ook nog vaak aan terug! Tot a.s. woensdag :D

    Liefs

  • 08 Oktober 2010 - 16:12

    Corné:

    Zo, jij hebt genoten!
    Fijn dat je zo'n mooie tijd hebt gehad! Tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

Lieve vrienden en familie,

Het is weer zover, een nieuw avontuur en een nieuw hoofdstuk in mijn waarbenjij.nu gaan beginnen..!
Nouja, bijna dan, want het is nog geen 12 april!

Maandag 12 april vertrek ik namelijk voor 5,5 maand naar het mooie, warme en spectaculaire... Barcelona!!

Het is de stad waar ik mijn stage zal gaan lopen bij Baja Bikes Barcelona (www.bajabikesbarcelona.com) en waar ik namens hen groepen ga rondbegeleiden op jawel... de fiets..! :D
De hele stad zal ik doorkruisen en over de historie, feitjes en alle bezienswaardigheden weet ik straks alle ins&outs..!
Tenminste, dat is de bedoeling ;)
Maar, ik heb niet voor niets voor deze stage gekozen, dus dat zit he-le-maal goed!

Ik heb er zin in! Vooral om de stad te ontdekken en dan zit ik bij Baja Bikes natuurlijk prima :D

Voor een ieder die het leuk lijkt, hou ik op deze site bij wat ik allemaal meemaak! En wat mij leuk lijkt, is als jullie mij op deze site op de hoogte houden van jullie belevenissen..! ;)
Veel foto's kan ik niet beloven, want het duurd helaas een eeuwigheid er een paar te uploaden, maar ik zal het zeker proberen!

Mocht er nu spontaan een stedentrip naar Barcelona bij je te binnen schieten, dan ben je samen met Michiel (2x!), mn moeder, Harry&Carola, Jan&Marcella, Jante&Tamarah en Suzanne&Jolanda iig niet de enige..! :D

Hasta en Barcelona!
Liefs!


Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2010

Aan alle leuke dingen komt een eind..!

18 Juli 2010

Ik ben eruit..!

03 Juli 2010

Holanda vs Espana..?!

24 Mei 2010

Mensaje desde Parc de la Ciutadella!

25 April 2010

Barcelona it is!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 47799

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: