Barcelona it is! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Barcelona it is! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Barcelona it is!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

25 April 2010 | Spanje, Barcelona

Hola a todos!

Hoe gaat het met jullie? Ook wel lekker weer in NL toch?
Hoe gaat het met werken, stages en het voorbereiden van aankomende vakanties..? ;)

Hier gaat het goed!!
Ben lekker aan het wennen en genieten in deze enorme en prachtige, bruisende stad..!

De maandag de 12de dat ik aankwam, heb ik gelijk een kamer bezocht en mocht ik daar ook blijven slapen, heel fijn!
Dinsdags had ik nog 2 bezichtigingen en ben ik erg blij met mn uiteindelijke kamerkeuze..!
Ik woon namelijk gewoon midden in het centrum en er is vanalles op loopafstand..! :D
Ik woon bij een aardig Sloveens stel in, heb mijn eigen grote kamer met 2p-bed, kledingkast en mini-balkon (met zon!) en omdat zij allebei altijd 's avonds werken, heb ik vaak het rijk voor mij alleen!
Dat rijk bestaat uit een woonkamer/keuken en een badkamer, waar ook heus een wasmachine, oven, koelkast met vriezer aanwezig zijn, dus ik heb echt niets te klagen over mijn nieuwe stekje!

Mijn kamer ligt in de wijk Barrio Cotico (de Gotische wijk) wat van oudsher de stad Barcelona was met stadsmuren en al. Nu is er niets meer van de stadsmuren over, maar nog wel alle kronkelstraatjes, waarin ik in het begin als een kip zonder kop makkelijk verdwaalde, haha! ;)
Vanaf hier kan ik makkelijk lopend naar de Ramblas, de oude haven, winkels, restaurantjes en naar.. niet geheel onbelangrijk, het strand! :D

Natuurlijk ben ik hier niet alleen maar gekomen om de cultuur op te snuiven, bij te kleuren, te shoppen en om lekker te eten, maar er moet ook nog gewerkt worden..! ;)
Stage bevalt me zeer goed!
Op kantoor begin ik inmiddels, na 1,5 week, aardig mee te draaien en heb ik inmiddels ook al mn eerste 2 eigen tours gehad..!
Ben de eerste dagen meegefiets met andere gidsen om de route te leren kennen en sinds afgelopen donderdag heb ik er nu ook zelf al 2 gedaan!
Een keer raden: Agnes vond het geweldig! :D

Sowieso vond ik het meefietsen al top, je ziet de hele stad en bent lekker aan het fietsen! Dus als jullie (ooit) nog naar Barcelona komen, raad ik je zeker aan een tour te boeken bij Baja Bikes! ;)

Dat fietsen is toch wel een verhaal apart hoor!
Wat een verschil met Nederland..!
Als je hier door het verkeer kunt fietsen, dan kun je volgens mij overal ter wereld wel fietsen, haha!
Er ligt lang nog niet overal fietspad, dus voornamelijk fietsen we tussen de mensen over de stoep..!
Heel apart, maar wel te doen en ook toegestaan, alhoewel je toch ook wel eens goed te horen krijgt van een Catalaan die het niet vindt kunnen ;)

Maargoed, mn eerste tours dus!
Het was zo anders dan op school en ging ook gewoon veel beter! Niks geen spreekkaartjes, gewoon goed inlezen en lekker vertellen over Barcelona! De volgende stops doen we aan: Oude Haven/Standbeeld van Columbus, Placa Reial, Placa de Sant Jaume, Placa de San Felipe Neri, via de Ramblas naar Casa Batllo, de Sagrada Familie (wat een immens grote kathedraal zeg!), Arc de Triomph, Parc de la Ciutadella en het strand!
Blijkbaar vonden ze het vrijdag zelf ook leuk, want mn eerste €12,50 aan fooi is binnen..! :D

Afgelopen vridjag 23 april was meteen ook de eerste Catalaanse feestdag die ik meemaakte: Sant Jordi.
Op deze dag geven mannen vrouwen een roos en andersom een boek.
Aan de ene kant wordt de legende van Sant Jordi de Drakendoder herdacht en aan de andere kant worden 2 van de meest bekende Europese schrijvers, Shakespeare en Cervantes, herdacht, vandaar de boeken!
Men vertelde mij dat op deze dag 50% van de boekenomzet van een jaar wordt binnengehaald..! Dit geeft wel aan dat het een enorm belangrijke feestdag is voor de Catalanen!
Dat was ook goed te zien: oooooveral stalletjes met boeken en rozen! De halve stad was afgezet (route improviseren dus!) voor optredens ed!
Ik was blij dat we met de fiets LANGS de Ramblas fietsten, want erover heen lopen was echt geen doen geweest, zoo ontzettend druk!
Aangezien de man die met mij meefietste, hier was voor het 40jarig huwelijk met zijn vrouw, vond hij het wel leuk om haar een roos te geven!
Heel logisch natuurlijk, maar deze meneer was zo lief om er ook eentje voor mij te kopen..! :D Vet lief!
Zo zal ik Sant Jordi zeker niet snel vergeten! Al helemaal niet omdat mijn roos nu mooi in mijn kamertje staat ;)

Was het weer de eerste dagen dat ik hier was nog wat minder (bewolkt en soms regen), nu is daar verandering in gekomen! Het zonnetje schijnt, dus de slippers kunnen aan!

Nu ik wat begin te wennen aan deze nieuwe indrukken, 40 uur werken, de stad, het Spaans (gaat best goed eigenlijk!), het fietsen en het geven van tours, kan ik nog maar 1 ding zeggen: ik kan gaan beginnen met genieten..! :D

Heb zin in alle bezoekjes van jullie en heb zin om de stad nog beter te leren kennen!

Hasta pronto y muchos besos voor Michiel! : )

PS Voor wie er wat mee wil ;) hier mijn Spaanse adres en telefoonnummer:

Liefs!

• 25 April 2010 - 10:04

Michiel:

¡Qué bonita historia!
    Verder kom ik nog even niet, zal je boek er nog eens op na slaan ;)

Muchos besos para ti!

• 25 April 2010 - 10:57

Je Mama:

Hé Daar! in Barcelona, nog even hoor, dan komen we bij jou en gaan we die leuke stad even goed bekijken, toch?
    Tot Gauw....:-D
    Groetjes Mama xxx

• 25 April 2010 - 15:26

Annemarieolinga:

hoi agnes
    leuk dat je het naar je zin
    hebt daar veel succes en veel plezier
    groeten annemarie olinga

• 25 April 2010 - 17:33

Marga:

Hey Agnes, leuk dat je het al weer naar je zin hebt, kan ook niet anders natuurlijk. Wat zul jij straks kuitspieren hebben van dat fietsen!
    Zal me eens in Barcelona gaan verdiepen, leuk om dan dingen te weten die je straks weer gaat vertellen

Groetjes Marga

• 25 April 2010 - 18:06

Gerrit:

Lieverd,

Wat heb je het toch weer goed voor elkaar!! :)
    Goed om te horen dat jij je zo vermaakt, maarja ik had ook niet anders verwacht... ;)
    Have fun!

XX

• 26 April 2010 - 05:48

Lieke:

Heey Agnes,

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten! het klinkt echt heel goed...! Ik ben wel jaloers hoor! Het fietsen klinkt erg lekker en je kamer helemaal top! Ik heb met Eline vorige keer heel lekker tapas gegeten in jou wijk ;), dus ook dat moet wel goed zitten!

Zoals je zelf al aangeeft: Geniet!!

Xxx Lieke

• 26 April 2010 - 14:46

Koby:

Hoi Agnes daar in dat mooie maar drukke Barcelona je zit in een mooie wijk en de kleine straatjes zijn helemaal te gek werkze lekker en geniet er van
    groetjes van Koby

• 29 April 2010 - 18:39

Oma:

bedankt voor je briefje we vonden maar wat fijn iets te horen, Maar zo te lezen is het nu ook wel weer klasse he. hier alles oke we waren vandaag 29 apr. 58 jaar je mag raden, tot de volgende keer oke groetjes kusjes niet alles aan michiel geven hoor wij zijn er ook nog doei

• 01 Mei 2010 - 09:15

Kim:

meid!! Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt!! Grappig dat je precies dezelfde reactie als doekes toen had: het is zo anders en eigenlijk veel leuker dan wat we op school gedaan hebben.. Ben erg benieuwd en hoop je snel een keer te bezoeken daar..

KUS en GENIET ervan!

• 01 Mei 2010 - 14:19

Kristy En Jasper:

Nihau!
    klinkt goed daaaarrr!!!
    heel vet, en je kamer is niet te vergelijken met de k-bunker zeker?
    wij zijn gister trouwens naar olympisch stadium geweest, ben nu pas echt jaloers dat jij er was met de olypische spelen, dat moet er fantastisch geweest zijn!!heel vet Bejing!
    veel plezier daar en succes met het fietsen!!
    xx

• 13 Mei 2010 - 14:57

Jante:

Heej meid!
    Net je verhaal even gelezen.. Je hebt het alweer goed voor elkaar allemaal! Heb je een btje leuke collega's ook op je stage? Ik heb lekker een lang weekend vrij, heerlijk! Nou veel plezier meid! Liefss

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

Lieve vrienden en familie,

Het is weer zover, een nieuw avontuur en een nieuw hoofdstuk in mijn waarbenjij.nu gaan beginnen..!
Nouja, bijna dan, want het is nog geen 12 april!

Maandag 12 april vertrek ik namelijk voor 5,5 maand naar het mooie, warme en spectaculaire... Barcelona!!

Het is de stad waar ik mijn stage zal gaan lopen bij Baja Bikes Barcelona (www.bajabikesbarcelona.com) en waar ik namens hen groepen ga rondbegeleiden op jawel... de fiets..! :D
De hele stad zal ik doorkruisen en over de historie, feitjes en alle bezienswaardigheden weet ik straks alle ins&outs..!
Tenminste, dat is de bedoeling ;)
Maar, ik heb niet voor niets voor deze stage gekozen, dus dat zit he-le-maal goed!

Ik heb er zin in! Vooral om de stad te ontdekken en dan zit ik bij Baja Bikes natuurlijk prima :D

Voor een ieder die het leuk lijkt, hou ik op deze site bij wat ik allemaal meemaak! En wat mij leuk lijkt, is als jullie mij op deze site op de hoogte houden van jullie belevenissen..! ;)
Veel foto's kan ik niet beloven, want het duurd helaas een eeuwigheid er een paar te uploaden, maar ik zal het zeker proberen!

Mocht er nu spontaan een stedentrip naar Barcelona bij je te binnen schieten, dan ben je samen met Michiel (2x!), mn moeder, Harry&Carola, Jan&Marcella, Jante&Tamarah en Suzanne&Jolanda iig niet de enige..! :D

Hasta en Barcelona!
Liefs!