Holanda vs Espana..?! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu Holanda vs Espana..?! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

Holanda vs Espana..?!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

03 Juli 2010 | Spanje, Barcelona

Wie wordt onze volgende tegenstander? Wordt het Duitsland of misschien wel Spanje..? Een ding is zeker: WIJ hebben op het WK Brazilië uitgeschakeld! : D Ongetwijfeld zullen jullie dit spectakel gister met eigen ogen hebben aanschouwd, maar ook hier in Barcelona was het een grote happening..! Het zweet liep inmiddels niet alleen door de hitte overal waar het maar gaan kan, maar ook door die zenuwslopende wedstrijd!
Wat een feest was het na de 1-1 en wat een nog groter feest was het na de 2-1..! De laatste minuten werden in bar Dow Jones door vele, vele, vele oranjefans (zo veel dat de airco het binnen begaf!) gezien dat er haast een bom ontplofte toen de wedstrijd eindelijk was afgelopen en we gewoon ECHT hadden gewonnen..! : D : D
Nu is het de grote vraag of we hier misschien in Barcelona zullen zien of Nederland het moet gaan opnemen tegen Spanje in de finale (als we die halen)..!

Natuurlijk wordt er tussen alle wedstrijden door ook hard gewerkt en vooral gefietst..! ;)
Niet alleen tijdens het WK wordt het misschien Spanje-Nederland, ook begin ik inmiddels de grote en kleine verschillen tussen beide culturen aardig onder de knie te krijgen!
Want wat vind ik het hier geweldig!
Nu is Barcelona een slecht voorbeeld van de Spaanse cultuur, omdat Catalonië zich liever niet gebonden ziet aan Spanje, maar toch ;)


Nu het op stage helemaal gaat zoals het hoort te lopen (= lekker meedraaien in het geheel!), begin ik steeds meer en meer te genieten van deze stad!
Ook Michiel vond het geweldig en wat was onze week samen hier dan ook fijn! : ) Bijna alles hebben we op een ontzettend relaxte manier gezien en bewonderd..!
Vele terrasjes, straatjes, pleintjes en uitzichten hebben we aangedaan, maar niet zonder ook de highlights te hebben bezocht!
Daarnaast hebben we buiten de stad bijvoorbeeld Sitges bezocht: een klein stadje zo'n 30 minuten met de trein hier vandaan, met strand en een klein stadscentrum: hier was onze eerste duik in de Middellandse Zee! ;) K-k-koud was het wel, maar wel lekker : )
Vervolgens hebben we hier de mooiste foto ooit genomen, maar zegt niemand dit nu iets, behalve Michiel..! ;)

Na echte nederlandse pannenkoeken (met stroop!) te hebben gebakken, heerlijk geslenterd te hebben, fruit op de markt hebben opgegeten op een van de rustigste pleintjes in de stad, veel historie en cultuur hebben opgesnoven, salade met stokbrood te hebben gegeten in het park, geluiert op het strand, ons verwonderd over die maffe Paki's die je hier cerveza, fanta, cola, agua etc willen aansmeren voor een euro, vloog de tijd voorbij helaas.. Maar, inmiddels hoeven we nog maar 19 dagen te wachten en kunnen we verdergaan waar we waren gebleven..! : )

Ondertussen heb ik ook al meer bezoek gehad!
Suzanne en Jolanda hebben ook de stad (nog beter) leren kennen en zitten Bar Hook, de lading Sangria, het bijna beroofd te zijn (!) en de vele gezellige gesprekken in onze geheugens gegrift : )
Jaaa, dat lees je goed, 'bijna' beroofd! Ik voelde iemand aan mn tas die ik voor 1 keer op mn rug had, draaide me om en voor ik het wist, gritste Jolanda mijn zonnebril uit de handen van onze overvalster..! Wat een bizarre gewaarwording is dat zeg! Je weet niet wat je overkomt! Onze overvalster was zo sneaky! Ze liep gewoon met een stadsplattegrond in haar handen, pretending to be a tourist..!
Na een heerlijk ontbijtje bij Ra, fruit van La Boqueria (de grootste versmarkt van Spanje!), etentje bij El Crema Canela, (slechte) wedstrijd van Nl en vele andere gezellige momenten ging het weekend snel voorbij! Maar was het wel een succes! : )

Afgelopen weekend, week en vandaag waren Berthe en Mathijs op bezoek!
In het weekend bij mij geslapen en vervolgens in een prachtig appartementje waarvan ik afgelopen nacht ook gebruik mocht maken en eindelijk eens weer kon genieten van een normale nachtrust (lees: airco) en een normaal 'huis'..!
Gister was natuurlijk het hoogtepunt: de wedstrijd Nederland - Brazilië!
Maar ook hebben we veel van de stad gezien samen, veel terrasjes gepakt, bijgekletst, net als Jo en Suus ook mee gefietst, heerlijk gegeten, Camp Nou samen bezocht, dus wederom: een geslaagd en gezellig bezoek! : )

En alle bezoekjes: bedankt voor het meebrengen van de Nl-se spulletjes, ik kan er weer even tegenaan! ;)

Ook naast de bezoekjes ben ik volop aan het genieten van de stad en het geven van de tours!
Kasia, mijn Poolse vriendinnetje hier, is inmiddels weer terug naar Polen, maar met haar heb ik bv nog San Juan gevierd! : )
Groot feest hier, met vuurwerk en alles! Kwamen terecht op dakterrasfeest met BBQ, ge-wel-dig..!

Kom steeds meer kleine, leuke pleintjes tegen, leuke tips om ergens te eten, leuke terrasjes om wat te drinken, de hele stad zit er vol mee! En ik elk straatje zitten weer verborgen leuk plekjes..!
Winkelen kan hier overigens ook erg goed ;) En het is nu nog Rebajas (uitverkoop) ook!
Dan zit het weer ook nog eens gigantisch mee en is het af en toe al niet te doen om 's nachts normaal te slapen..!
Kortom: ik vermaak me hier uitstekend en wil al die leuke plekjes nog verder ontdekken!
Wie komt me daar bij helpen?
In ieder geval Michiel gelukkig over 19 dagen..! : )

Vanavond is de Nacht van de Mont Juïc: gratis festival met optredens en dus veel muziek! Kan ik alvast in Low Lands-sferen verkeren..! ;)

Genieten jullie ook van het zomerse weer in NL?

Enne, laat die leeuw niet in z'n hempie staan..! Hup Holland Hup! Op naar de finale..! :D
En of die tegen Spanje is... Spannend!

Geniet van het WK en het weer, dan geniet ik van hetzelfde, maar dan in het fijne Barcelona!

Veel liefs!




  • 03 Juli 2010 - 17:55

    Marga:

    Hoi Agnes

    Wat geniet je er weer van, en dan al die leuke plekjes ontdekken. je maakt weer heel wat mee. Heb je weer geluk gehad met je bijna beroving,denk om je camera,haha. Leuk je zonet nog even op de pc te hebben gezien.
    Geniet er lekker van en dan straks weer saampjes met Michiel, het kan niet op. Veel plezier en liefs Marga

  • 03 Juli 2010 - 18:30

    Jante:

    Even een berichtje vanaf Corfu, klinkt goed allemaal zeg! Zou leuk zijn als de finale Spanje - Nederland wordt! Wij hebben de wedstrijden bij het appartement gekeken met allemaal Nederlanders, ook erg gezellig! Nou tot over 2 maandjes! Liefs

  • 03 Juli 2010 - 19:53

    Koby:

    vraag het Agnes voor ontdek je plekje in Barcelona volgens mij komen ze dan tijd te kort, gezellig dat Michiel langs is geweest en al bijna weer komt ,maar wij hebben hier ook heel warm weer het is ff opgefrist door wat regen maar de temperatuur gaar weer omhoog dat is weer zweten, dan natuurlijk Dinsdag a.s. het beroemde voetbal gebeuren we zullen het zien wie de sterkste is ,goed om te lezen dat je nog steeds happy bent met je stage plek maar OPPASSEN HE ZAKKENROLLERS ze zijn vlugger dan je denkt
    pas goed op je zelf,de groetjes van Koby

  • 04 Juli 2010 - 04:42

    Corné Van Den Bor:

    Leuk Agnes! Helemaal op jouw manier geschreven, met veel enthousiasme:D

    Volgens mij hebben jij en Michiel een heerlijke tijd gehad zo te lezen:) En hij heeft een persoonlijke gids gehad! Das ook nog eens handig;)
    De verkopers op het strand staan mij ook erg goed bij. Ook aziatische dames die je een massage willen aanbieden. Barcelona is echt een gave stad (inclusief de overvallen) en nu ik dit lees zou ik graag nog eens een zomer terug komen met het lekkere weer, het eten en dat Mont Juïc festival klinkt ook niet verkeerd!
    Hier in Asia is het vandaag even de dag van de rust voor mij haha. Alhoewel de stad niet minder rustig zal zijn.

    Ga nog even door met genieten op je fietsje daar Agnes!

    X


  • 04 Juli 2010 - 18:01

    Tamarah:

    Lieve aggggiiee!
    Heerlijk blog om te lezen :) Zoveel zin om naar je toe te komen!! Wat een gezelligheid daar ook met het WK, mooi festijn! Hopelijk gaan we winnen :D Je blog is ook mooi oranje ;) Lekker doorgaan met genieten en tot eind augustus! Kus

  • 05 Juli 2010 - 02:56

    Sanne:

    Agnes wat kun je het toch heerlijk beschrijven haha, ik zit het met een lach op mijn gezicht te lezen. SUPER fijn dat je Michiel al hebt gezien, en zo snel weer gaat zien! Dan ben ik toch een tikje jaloers! Geniet ervan en ik blijf lekker lezen. Maar probeer me niet zo lekker te maken met al die dingen die ik mis hahah.
    Kus vanuit Laos !

  • 07 Juli 2010 - 21:07

    Mamus:

    Ola,
    Agnes in Barcelona!

    Het is Genieten met een hoofdletter, daar bij jou, leuke pleintjes, gezellige tentjes lekker eten, drankje hier en daar, alleen of met iemand het maakt niet uit, genieten doe je,ga er maar lekker mee door, straks weer samen met Michiel,;-D, ik geniet hier wel, Liefs een dikke knuffel en heel veel xxxjes ;-D
    Mama

  • 07 Juli 2010 - 21:23

    Michiel:

    Nederland - Spanje! Het moest zo zijn lief! :)

    En zondag laten we ze zien hoe je de wereldbeker pakt! Stijg met je oranje outfit boven al het roodgeel uit zondag! Hopelijk kun je een mooi feestje bouwen met de andere Nederlanders als we Spanje met 3-1 inmaken ;)

    Geniet ervan lief! Dikke kus uit Leeuwarden!

  • 09 Juli 2010 - 13:55

    Michiel:

    Die 3-1 klopt niet, volgens de laatste berichten gaat het 5-2 voor Nederland worden ;)

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

Lieve vrienden en familie,

Het is weer zover, een nieuw avontuur en een nieuw hoofdstuk in mijn waarbenjij.nu gaan beginnen..!
Nouja, bijna dan, want het is nog geen 12 april!

Maandag 12 april vertrek ik namelijk voor 5,5 maand naar het mooie, warme en spectaculaire... Barcelona!!

Het is de stad waar ik mijn stage zal gaan lopen bij Baja Bikes Barcelona (www.bajabikesbarcelona.com) en waar ik namens hen groepen ga rondbegeleiden op jawel... de fiets..! :D
De hele stad zal ik doorkruisen en over de historie, feitjes en alle bezienswaardigheden weet ik straks alle ins&outs..!
Tenminste, dat is de bedoeling ;)
Maar, ik heb niet voor niets voor deze stage gekozen, dus dat zit he-le-maal goed!

Ik heb er zin in! Vooral om de stad te ontdekken en dan zit ik bij Baja Bikes natuurlijk prima :D

Voor een ieder die het leuk lijkt, hou ik op deze site bij wat ik allemaal meemaak! En wat mij leuk lijkt, is als jullie mij op deze site op de hoogte houden van jullie belevenissen..! ;)
Veel foto's kan ik niet beloven, want het duurd helaas een eeuwigheid er een paar te uploaden, maar ik zal het zeker proberen!

Mocht er nu spontaan een stedentrip naar Barcelona bij je te binnen schieten, dan ben je samen met Michiel (2x!), mn moeder, Harry&Carola, Jan&Marcella, Jante&Tamarah en Suzanne&Jolanda iig niet de enige..! :D

Hasta en Barcelona!
Liefs!


Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2010

Aan alle leuke dingen komt een eind..!

18 Juli 2010

Ik ben eruit..!

03 Juli 2010

Holanda vs Espana..?!

24 Mei 2010

Mensaje desde Parc de la Ciutadella!

25 April 2010

Barcelona it is!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 47794

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: