De wijde wereld in...! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Agnes Moes - WaarBenJij.nu De wijde wereld in...! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Agnes Moes - WaarBenJij.nu

De wijde wereld in...!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

09 September 2007 | Verenigde Staten, Los Angeles

Heeeeeeeej! :D

Ein-de-lijk weer even een update..! Veel gedaan, veel beleefd, dus veels te veel te vertellen! Neem dus even de tijd voor dit bericht(je), want kort is het niet...! :)

Camp is helaas helemaal over... :'(
Het is vandaag precies 2 weken gelden dat ik dat paradijsje helaas moest verlaten... Kan het nog niet geloven, dat ik daar niet meer ben, lijkt alsof ik mn hele leven daar heb achtergelaten...
Ok, zo dramatisch is het dan misschien nou ook weer niet, maar ik meen het wel als ik zeg dat het aardig in de buurt komt...
De laatste week met de kids was gelukkig geweldig! Wat een enthousiasme, hebben er echt nog even wat van gemaakt!
En toen bleven er nog 7 internationale meiden over na die zondag...! Nog 2 weken waren er te gaan, zonder je eigen kids, maar samen met Alison (Noord-Ierland) en Jessica (Schotland) hebben we ook van die 2 weken nog even het beste ervan gemaakt! :D
(De anderen waren alleen maar sip dat iedereen weg was... Nouja, zulf boas..!)
En met ons 3-en is dat nog even supergoed gelukt!
De eerste week was wel apart, er waren namelijk ook geen Family Campers, dus het camp was echt leeg...! We hebben veel werkprojecten moeten doen, hard werken dus! Maar we waren lekker de avonden vrij! Filmpje kijken enzo..!
De Family Campers die we nog wel hebben gehad in die 2 weken, waren gelukkig echt helemaal te gek!
Er was zelfs een familie die Alison en mij heeft meegenomen naar van die mega perzikvelden, waar we dan perzikken konden kopen, maar we mochten ze dan zelf plukken! Superleuk was dat!
Verder zijn we nog een avond wezen poolen, heeft onze kok, Brad, ons meegenomen naar een echte American Football wedstrijd (niet een echte echte, maar van zijn zoons en dat was al zo gaaf!), zijn we uiteten geweest met Chris, onze klusjesman (jongen eigenlijk, hij is ook maar 24!), Saugatuck nog zoveel mogelijk onveilig gemaakt, daar ontbeten bij ons favo koffiehuisje, Uncommon Grounds! Ook was er in Saugatuck nog een SideWalkSale, waar Vanessa, volgens mij, al vanaf het moment dat we op camp aankwamen naar uitkeek! Het was wel leuk hoor, gewoon markt, net zoals in Delfziel! ;)
Veel groter is het ook niet, het is er gwoon altijd supergezellig, en de haven is gewoon prachtig!
Verder heb ik dan eindelijk eens even echt kunnen kajakken op het meer! Ook heeft Chris ons leren jetskieen! En dat is echt helemaal geweldig!! :D Over de golven heencruisen, haha, geweldig! Heb nog een kanotocht gehad met de Family Campers, en ook nog boogschieten en wandklimmen met hun gedaan!
Met de Family Campers hebben we gelukkig erg veel geluk gehad die laatste week, ze waren zo gezellig! We deden nog kampvuur met hun, ook op het strand!
En omdat de Amerikaanse staff nu weg was, was ik degene die de kampvuren mocht lijden, vond ik vet leuk! 'Repeat after me...!' ;)
Dus ja, gelukkig was het nog steeds 'camp-achtig' , ondanks dat we onze eigen kids niet meer hadden!
Op StaffHill was het nu natuurlijk ook een stuk rustiger, zijn van 19 naar 7 gegaan, maar was gezellig met Jessica en Alison in onze vertrouwde cabin Bronstein!
En... we zijn een dag naar Chicago geweest! Dave, onze camp director, had vergaderingen en dus mochten we mee, en heeft Vanessa ons de stad laten zien!
Ook kwamen Steve-O, zn vriend Joe en Christina ons vergezellen, was zo leuk hun weer te zien!
Wat een stad...! Vond het he-le-maal geweldig, was spontaan verliefd! Zijn langs de haven naar Millennium Park gelopen, waar de beroemde Bean staat! Een monument, ter grote van een mega-boon, waarin je de reflectie van de skyline van de stad kunt zien! Daarnaast hebben we de beroemde John Hancock Tower 'beklommen', en heb je vanaf de Observatory op de 94e verdieping (!) een prachtig uitzicht over de stad, de kustlijn, de pier en Lake Michigan! Prachtig!
Daarna zijn we naar de beroemde Navy Pier gegaan, daar rondgeslenterd en in het reuzenrad geweest!
Na het uit eten was het helaas tijd deze prachtstad te verlaten... Maar voor mij gelukkig niet getreurd, want na camp had ik gelukkig nog een aantal dagen in Chicago in het vooruitzicht!
Na onze laaste camp-avonturen, was het zondag de 26e tijd om afscheid te nemen van mijn laiverds Ali en Jes... Jes en ik brachten Ali naar het vliegveld 's ochtends, en ik verliet camp die ochtend om 10 uur met Chris... :'(

Gelukkig richting Chicago!!
Chris ging daar zn ouders opzoeken, dus gelukkig kon ik meerijden! Was net een tornado over de stad heengewalst, en dat was goed te merken! Zelf 2 uur verder, terug op camp, hoorden we het alarm in Saugatuck afgaan, omdat er een erge storm op komst was!
De wegen waren gedeeltelijk overspoeld met water en in de suburbs van Chicago zelf was het het ergste, de takken lagen overal, en die waren echt niet klein! Ook electriciteitspalen waren omgevallen, zodat gedeeltes van de suburbs zelfs zonder stroom zaten!
Gelukkig was alles over de dag dat wij aankwamen, maar je kon duidelijk zien dat iedereen bezig was op te ruimen enzo!
En toen was ik dan in Berkely, een van de betere suburbs van Chicago beland, whoehoe! Was vet leuk Hayes weer te zien! Bij hem en zn ouders en zusje verbleef ik! Ze waren superaardig en ze hebben me de hele stad laten zien!! Vooral Hayes natuurlijk, maar ook zijn we met zn allen uiteten geweest in downtown Chicago bij Gino's, want ik moest en zou van hun de beste deep dish pizza van Chicago proberen!
Met Hayes ben ik naar het Fieldmuseum en het beroemde Shedd Aquarium geweest! Helaas konden we daar niet de beroemde Beluga-walivissen bewonderen, want die hadden net een kalfje gekregen! Walvissen? Jep, walvissen! Dat Aquarium is namelijk een van de grootste en mooiste ter wereld!
En ja, het is prachtig! De mooiste vissen, haaien, dolfijnenshows, van alles!
Ook zijn we weer op het John Hancock Observatory geweest, maar dit keer bij schemer en donker!
De beroemde Michigan Avenue en daarop The Magnificent Mile, hebben we wel tig keer belopen, maar gewoon omdat alles aan die straat is, en het is gewoon geweldig! Ook zijn we naar het thuis, Wrigley Field, van een van Chicago's beste honbalstadiums geweest, de Chicago Cubs! Daar in Wrigley Field hebben we onszelf getrakteerd op shirts van de Cubs, waarin we daarna vol trots hebben rondgelopen en Chicago onveilig hebben gemaakt! :D (De andere favo honbalpoeg zijn de White Socks) Ook heb ik het stadium gezien van The Bears, Chicago's favoriet onder de Football-fans!
The Watertower is een monument dat bijna als enige de grote brand in Chicago heeft overleefd, en is dus prachtig om te zien tussen al die wolkenkrabbers! Ook is er de beroemde Watertower Mall, waarin ik gelukkig niet meer dan 10 minuten heb doorbebracht, anders was ik nu blut geweest..! ;)
Daar hadden mn meiden op camp het altijd over, daar moets ik beslist gaan shoppen! :)
Verder de Chicago River gezien, beroemde beelden en gebouwen, Millenium Park en de Bean hebben we weer bezocht, maar nu ook Buckingham Fountain, een prachtig fontein! Een keer bij dag en een keer bij nacht, wanneer de fontein wordt versierd door allemaal kleuren!
Op een avond heeft Hayes me ook een van de mooiste plekjes van Chicago laten zien... Een pier noordelijk dan Navy Pier, en waarvan je bij nacht een werkelijk ongelooflijk mooi uitzicht hebt over de HELE skyline van Chicago...! Kon mn ogen niet geloven... en voelde me op dat moment, (want ik mocht mn ogen pas opendoen toen we helemaal op het puntje van de pier waren!) zo lucky dat ik dit allemaal mocht en mag meemaken...!
Niet alleen downtown Chicago was geweldig om te zijn, maar heb ook veel van het echte Amerikaanse leven mogen ontdekken...! Ben namelijk en met Hayes mee naar school geweest (hij doet zeg maar HBO) en ook met zn zusje, Ellen! (zij doet zeg maar HAVO 2/3). Het was zo leuk, en serieus, PRECIES zoals in de films!!!! Vond het helemaal geweldig!
Was echt gewoon midden in The OC beland! :D
Ook zijn we met vrienden van Hayes wezen eten, en zijn we naar de bios geweest, Superbad! Welke dan ook echt.. um... Superbad is! :)
Hayes vind het geweldig om auto te rijden, dus heb zo'n beetje alle suburbs van Chiago wel gezien! Moest van alles zien en uitproberen, vooral dingen proeven! Was echt te leuk!
Krispy Kreme was er ook eindelijk weer, de lekkerste donuts ter wereld die ik dankzij Marijn in LA had ontdekt! :)
Ben nog wezen shoppen met Hayes zn zusje en moeder, ben door een heuse Starbucks Coffee Drive Tru gekomen (ALLES heeft hier een drive trough, zelf de banken en de drogisterijen, ongelooflijk!), en het was maar goed dat Hayes foto's maken ook leuk vind, dus heb ontzettend veel foto's! Maar dat is geen verrassing natuurlijk..! ;)

Die vrijdag was het dan eindelijk tijd voor onze roadtrip! Naar... St. Louis! Ik stond echt te popelen, kon niet wachten om Liam weer te zien!
Maar de 5 uur trip (zonder airco!) was het meer dan waard, want heb serieus niet vaak zo'n leuk en bijzonder weekend gehad!
En dan moet ik er zeker even bij vertellen dat ik niet zomaar naar St. Louis ging, maar ben naar de St. Louis University (SLU) geweest! Want daar wonen Liam, Zach en Emily!
En, o my word... WAT een universiteit! Zoiets groots en moois had ik van mn leven nog nooit meegemaakt, en zoiets zal ook nooit in NL te vinden zijn! Het was gewoon een hele stad op zichzelf! Ze hebben alles voor zichzelf, de hele campus is prachtig! Eigen kerk, eigen zwembad, eigen.. alles! En alles is prachtig groen, alles wordt netjes bijgehouden, en dan de appartementen, wow, in 1 woord ge-wel-dig!
En Liam heeft mazzel, hij is de baas van het gebouw waar hij in woont, dus hij woont lekker in zn eentje in een
3-persoonskamer..!
In zijn kamer hingen we met zn allen het meeste rond, was erg gezellig! Beetje Guitar Hero spelen..! Hebben ook eigenlijk niet zo heel erg veel gedaan zelfs, behalve
's avonds en 's nachts dan, toen we de feestjes bij langs gingen...! En ik kan je verzekeren dat een hele zomer zonder alcohol erg grappige resultaten gaf...! Geen Jungle Juice voor Agnes meer! ;)
Het allerleukste was het gewoon meemaken van die feestjes, want ook hier geld weer, het is PRECIES zoals in de films! Je weet die scenes wel, met allemaal jongeren in een huis, drank dat is meegenomen (en ook echt uit hun eigen appartementen compelx moet worden gesmokkeld in een tas, want hier mag men pas drinken op hun 21ste!), in de ene hoek doen ze dat drankspel en ergens anders doen ze weer wat anders... Geweldig!! Ik weet dat wij in Groninen ook heel goed weten wat feesten is, maar om dit mee te maken, was echt een geweldige ervaring! Ik heb Beerpong geleerd, en ik heb hun kaartje blazen geleerd, haha! Wat een lol! Dit was
echt The OC! ;)
Ook alle vrienden waren superaardig, heb ze zelfs op Facebook nu, en de foto's zijn echt te grappig!
Heb dus he-le-maal niets van St. Louis gezien, maar dat vind ik helemaal niet erg, want een stad is maar een stad en op een heuse Amerikaanse universiteit zoals deze zal ik niet zomaar weer belanden!
Het was echt een geweldig weekend!
Die zondag was mn ergste afscheid deze zomer... Ben er nog steeds ondersteboven van... :(

Maar goed, de journey continues...! Roadtrip terug naar Chicago was weer 5 uur, maar we hebben het overleefd!
Nog 2 nachten in deze mooie stad had ik in het vooruitzicht, waarin we ook weer veel hebben rondgereden..! Ik zou wel in Chicago kunnen wonen! En ik wil dan ook zeker weer eens terug!

Dinsdag, 4 september, was het dan zover, camp was nu echt over... Tijd om Illinois te verlaten.. Hayes heeft me gelukkig een supertour door de stad gegeven, en daar ben ik hem en zn ouders dan ook superdankbaar voor!!

Op naar de volgende staat!
En.. hier ben ik dan..! Beland in het zonnige Californie!
Vorig jaar was ik ook hier, op bezoek bij Marijn! En zijn huisgenoten waren zo aardig me bij hun te laten verblijven!
Helaas is Marijn hier nu niet..!
Steve, Katrina and Carmina zijn ontzettend aardig en ze zijn veels te goed voor me!
Steve ken ik nog van vorig jaar, maar ook Katrina en Carmina zijn superleuke meiden! Carmina komt zelfs uit Spanje!
Hier probeer ik zo veel mogelijk tot rust te komen...
Heb me namelijk voorgenomen om van dit jaar mn reisjaar te maken! :D Dus als ik terugkom, moet ik eerst heus wel weer even aan het werk voordat ik weer verder kan reizen!
Heb al gesolliciteerd in het hotel in London waar ik stage heb gelopen!
Hoop dat dat lukt, lijkt me reuzeleuk! Even afwachten dus...!

Hier gaat het dus heerlijk relaxi..! Er is een zwembad, dus ik vermaak me wel!
Eigenlijk vinden ze hier dat ik veel meer moet zien dan alleen het zwembad..! Dus proberen ze me overal mee heen te nemen, vet lief! Dus ja, ik hoef niet perse de hele omgeving te zien, maar op deze manier en dankzij hun, zie ik toch nog wat, zo leuk!
Zo heeft Steve me al 2 keer meegenomen voor een hike... en dat waren 2 beste wanderlingen ook! Maar superleuk! Allebei in de heuvels hier, dus beide keren hadden we een prachtig uitzicht over de stad!
Een van de wandelingen was in een park (ik weet de echte naan niet eens meer, want Steve noemt het alleen maar Dogshitpark..! :D) maar het is daar altijd best druk, en wie kwamen we daar zelfs tegen..? Dr. Benton (Eric LaSalle), die donkere dokter uit de serie ER!! Was echt te grappig!
Dogshitpark (;))is gelegen aan de bekende MulHolland Drive, en het uitzicht is erg mooi over Hollywood, Beverly Hills en in de verte kun je ook downtown LA zien!
Ook erg leuk aan hun is dat ze alles over camp willen weten en alle foto's willen zien, dus ben zelfs weer een beetje in campsferen beland! :D
Want ze hebben zelfs al dingen overgenomen..! Heeft niet echt nut te vertellen wat, want it doesn't make any sense, maar het is echt te grappig! Oja, het zijn filmjes van You Tube die we op camp continue nazeiden, en die Steve nu dus ook continue gebruikt, haha! Geweldig! :D
Marijn, is hij altijd zo grappig? Hij is net een groot kind! Positief bedoeld natuurlijk! ;)
Hier vermaak ik me dus nog wel even, totdat ik de 24ste naar mn volgende bestemming vlieg... New York!

Hopelijk daar ook alles goed!
Let me know!
Vind het reuzeleuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
Dankjulliewel voor alle mailtjes, vind ze echt helemaal geweldig om te lezen!

To be continued!

Liefs!

  • 10 September 2007 - 06:05

    Linda:

    Hey Agnes, wat weer een verhalen en belevenissen zeg, echt super geweldig. Ik zit nu zelf ook in het buitenland, ben voor school naar Noorwegen. Heb ook een waarbenjijnu site. lindaenanja.waarbenjij.nu Ik vind het leuk je verhalen te lezen.
    Groetjes Linda

  • 12 September 2007 - 20:33

    Je Mama:

    Hey!! Globbetrotter,

    Je hebt weer een heel verhaal en veel belevenissen, er wil maar geen eind aan komen hé ;-), geeft niet hoor, geniet er maar van. Leuk om dat allemaal zo te lezen en dan alllllll die foto's. Doe Steve de groeten van ons hier en neem even een krispy donut mee? ze zijn zooo lekker. Tot gauw op de site, :-0
    Dikke knuffel XXX mam

  • 14 September 2007 - 17:55

    Tamarah:

    Heej laiverd!
    Zooo jij maakt wat mee! Het houdt niet op..! Vind het leuk oor je :-D! Hier is ook alles oke, weer elke dag naar school.. wennen, maar heel leuk! En zo af en toe nog een beetje werken ;-)..
    Ik mail je snel weer, enjoy!
    Kus

  • 17 September 2007 - 15:12

    Marga:

    Hey Agnes, wat maak jij daar veel mee zeg, dat worden straks vele verhalen van je en dan natuurlijk heeeeel veeeeeeeeel foto's. Hoop dat het lukt in Londen, dan kun je straks nog veel meer van de wereld zien, en wij de verhalen horen.
    groetjes Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2008

The real Beijing!

15 Augustus 2008

Beijing calling..! En met goed nieuws! :)

12 Augustus 2008

Once in a lifetime...!

10 Augustus 2008

Leukleukleuk!

08 Augustus 2008

The Best of the Best!
Agnes

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 47796

Voorgaande reizen:

23 April 2011 - 07 November 2011

Voy a.. Peru!

10 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Me gusta Peru!

12 April 2010 - 30 September 2010

Tijd voor een nieuw avontuur: voy a Barcelona!

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Cuba en Midden-Amerika!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: